No nyt on auto hyväksytysti katsastettu, vaikkakaan ei vielä kunnossa.
Tänään mittailin sen lattakaapelin (eli auton rungon ja moottorin välisen potentiaalieron) ja kunnossa tuo tuntui olevan.
Vaihdoin vielä tulpat (oli vääräntyyppiset ja "sormikireydessä") ja vaihdoin myös termostaatin 88 asteiseksi, oli 82 ja ehkä vähän väsynyt. Kone kävi noin 70 asteisena.
Ja tankkasin puolet RE85 ja puolet 95E polttoeineita ja ajoin puolisen tuntia kierrokset viidessä tonnissa motarilla. Ja sitten korjaamolle mittaukseen. Nyt tuli hyväksytyt arvot.
Mutta edelleen on siis tankin huohotussysteemin letkut "ilmassa", muuten ei käy tyhjäkäyntiä bensalla eikä viinalla. Raa'alla bensalla on tyhjäkäyntikierrokset kuumana 1100 ja 50/50% viina/bensa-seoksella 900. Olen edelleen sitä mieltä, että ECU on viallinen, eikä avaa tyhjäkäyntimoottoria ja siksi joudun antamaan lisäilmaa tuon tankin huohotussyteemin kautta.
Ja sitten ne pakokaasuarvot:
Lähtötilanteessa oli CO 2,18 ja nyt 0. HC oli 116 ja nyt se on 9. Nämä siis tyhjäkäynnillä.
Kierroksilla oli lähtötilanteessa CO 1,63 ja nyt se on 0,47. HC oli 382 ja nyt se on 32.
Ei huippuhyvät, mutta hyväksyttävät arvot.
Ehkä jos jossain vaiheessa saan Sagemin ruiskuboxin joko lainaan, tai hävyttömän halvalla romikselta, saatan kokeilla sen vaikutusta tyhjäkäyntiin myös letkujen ollessa oikeilla paikoillaan.
-Mika-