Käsijarrun käyttö ei säädä kenkiä, ainoastaan jarrupolkimen painelu. Eikä kenkiä voi säätää rumpua irroittamatta käsin (muistelisin näin, erillistä säätöreikää ei ole). Jos ei tiukkaannu käyttöjarrua poljettaessa, on automaattsäädin jumissa (hyvin todennäköistä). Ota tällöin rumpu auki ja puhdista ja voitele säädin, ja pyörittele säädin sopivan tiukalle. Mikäli käsijarru on edelleen liian "löysä", vaikka kengät on rummun tuntumassa, säädä vaijeri tiukemmalle takapyörien välistä pohjan alta. Saattoi vaatia sen lämpösuojapellin irroituksen, en muista varmasti.
Juuri näin, ensin rumpu auki ja sitten niin tiukalle säätö, että just just saa rummun paikalleen. Sen jälkeen voi rengaspultin reiästä säätää vielä vähän.
Monista pösöistä tuo automaattisäädin tuppaa katkeamaan tai vääntymään niin ettei toimi.
Se on ihan sama montako napsua siinä kahvassa on, ensin löysäät känkkävaijerin ihan roikkumaan, sitten säädät jarrukenkien säädöstä hihnat melkein laahaamaan. Vasta tämän jälkeen on aika säätää känkkävaijerin liike sopivaksi. Jos perussäätö ei ole oikein tehty, ei jarruja saa pelaamaan vaijeria säätämällä.
Ei se kyllä ihan sama ole, että montako napsua kahvassa on. Joskus ei menny auto katsastuksesta läpi kun otti kiinni vasta 10 napsun kohdalla ja katsastus inssi sano, että kahva nousee liian ylös.
Yleensä 8. napsulla pitäs olla niin kireellä käsijarru, että kohtalaista voimaa käyttäen ei rengasavaimella vääntämällä rengas pyöri.
Eli perä ilmaan ja ristikkoavaimella pyöritteleen ja yksi napsu kerrallaan kokeilu.
Kannattaa myös tehdä hienosäätöä käsijarrukahvan päästä.
Ennen käsijarrun säätöä kannattaa tehdä niin kuin MJ kirjoitti tuossa, eli ensin rumpu auki ja sitte vasta kun jarrukengät on säädetty niin käsijarrun vaijereita kiristään.
Itsellä menee 4 napsua ja ottaa kiinni kunnolla, 8 napsun jälkeen ei uskalla enää nykiä enempää kun sattaa kahva tai vaijeri mennä poikki. Säädetty tuolla tavoin 2 vuotta sitten ja viime katsastuksessakin ihmetteli inssi, että miten näin hyvin pösön käsijarru pelaa.