Auto: 1998 406 1,8 (8-ventt., Sagem-mittaristolla).
Ongelma oli bensamittarin sekoilu sen mukaan, kuinka bensa tankissa loiskuu. Suoralla tiellä mittari piti joskus kutinsa, mutta jarrua painettaessa tankkiin tuli parhaimmillaan puolet lisää ja kaasulla vastaavasti määrä väheni. Välillä myös käynnistettäessä mittari ampaisi täysille riippumatta aineen määrästä ja ajettaessa laskeutui hiljakseen sieltä oikean lukeman tuntumaan. Oli huvittava seurata kun viisari kaupunkiajossa seilasi miten sattuu, joku kaveri ehti sitä G-mittariksi haukkua
Otin triidin ohjeiden mukaan mittariston irti autosta ja juotin mittareita pyörittävien moottoreiden juotokset uudelleen. Kaikkien kolmen moottorin (kierros-, nopeus- ja bensamittarin) juotokset olivat halkeilleet enemmän tai vähemmän, mutta mittarit eivät kuitenkaan pätkineet. Tämän jälkeen löin mittariston takaisin autoon "valeeseen" ilman ruuveja ja korjaus meni kuten yleensä menevät, eli koko mittaristo pimeni pl. kalvoilla pelittävät varoitusvalot. Hieman tutkailemalla viaksi paljastui huono kontakti mittariston piirilevyn ja foliot yhdistävässä liittimessä, eli kannattaa olla tarkkana sitä puristavasta jousesta ja hapettumisesta.
Itse mittarin seilaaminen ei tällä episodilla vielä korjaantunut, vaan piirilevyllä oli yksi räjähtänyt juotos (kondensaattorilta tulevassa johtimessa) jäänyt huomiotta bensamittarin tasauksen suorittavassa piirissä. Nyt mittari näyttää oikein myös mäissä, mutkissa ja kaasutellessa. Lisäsin netistä napattuun kuvaan ongelman sijaintikohdan, jos joku muu painii saman ongelman kanssa: