Kirjoittaja Aihe: Vian etsintä - Magneti Marelli 8P  (Luettu 10919 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

605SLi

  • Vieras
Vian etsintä - Magneti Marelli 8P
« : 26.10.2009, 22:52:31 »
Auto: 1995 605 2,0 SLI.

Arkistossa on hyvä kirjoitus MM8P moottoriohjaimen vikakoodeista:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38768.0

Aktuaattori-testiosio on mielenkiintoinen, mutta minulle ei selvinnyt miten ko testit käynnistetään. Onko jollakulla asiasta käsitystä?

Moottorin käydessä olisi mukava voida mitata antureilta tulevat jännitteet suoraan ECU:n nastasta. Onko kukaan koittanut purkaa ECU:lle tulevan liittimen kantta? Ainakin minun autossani liittimen toisessa päässä on ruuvi, koeti sen avatakin, mutten uskaltanut repiä/kammeta kovin lujaa, enkä siis ainakaan vielä liitintä purkanut. Onko joku avannut tämän liittimen, ja siten saanut tulot ja lähdöt mitattua? Ja vielä liittimen ehjänä paikoilleen?

Yksittäisille antureille olen Abikoista rakentanut uros/naaras jatkoja, joista voi jännitteitä mitata ja syöttää, mutta 35 jatkoa on turhan työläs rakentaa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: Vian etsintä - Magneti Marelli 8P
« Vastaus #1 : 27.10.2009, 01:34:40 »
Aktuaattori-testiosio on mielenkiintoinen, mutta minulle ei selvinnyt miten ko testit käynnistetään. Onko jollakulla asiasta käsitystä?

Testi käynnistyy vastaavalla tavalla kaksinapaisen liittimen johdinta 2 maattamalla kuin vikakoodien lukeminen, mutta johtimen pitää olla yhdistettynä maahan ennen sytytysvirran kytkemistä:

1) Yhdistä johdin 2 maahan.
2) Kytke sytytysvirta päälle.
3) Odota vähintään kolme sekuntia ja irrota johdin maasta, jonka jälkeen aktuaattoritesti käynnistyy ja vikavalo ilmoittaa testin numeron.
4) Lopeta käynnissä oleva testi ja siirry seuraavaan testiin yhdistämällä johdin 2 maahan uudelleen vähintään kolmeksi sekunniksi ja irrota sen jälkeen johdin maasta.
5) Aktuaattoritestit jatkuvat vuorotellen niin kauan, kunnes kytket sytytysvirran pois testien välissä olevan muutaman sekunnin tauon aikana (tai irrotat akun). Mikäli sytytysvirta katkaistaan kesken käynnissä olevan testin, jatkuu testi uudelleen sytytysvirran kytkemisen jälkeen.

Polttoainesuuttimien testi on syytä suorittaa mahdollisimman nopeasti, jotta moottoriin ei kertyisi liikaa palamatonta polttoainetta, joka katalysaattoriin päästessään voi rikkoa sen käynnistyksen jälkeen.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info