Aktuaattori-testiosio on mielenkiintoinen, mutta minulle ei selvinnyt miten ko testit käynnistetään. Onko jollakulla asiasta käsitystä?
Testi käynnistyy vastaavalla tavalla kaksinapaisen liittimen johdinta 2 maattamalla kuin vikakoodien lukeminen, mutta johtimen pitää olla yhdistettynä maahan ennen sytytysvirran kytkemistä:
1) Yhdistä johdin 2 maahan.
2) Kytke sytytysvirta päälle.
3) Odota vähintään kolme sekuntia ja irrota johdin maasta, jonka jälkeen aktuaattoritesti käynnistyy ja vikavalo ilmoittaa testin numeron.
4) Lopeta käynnissä oleva testi ja siirry seuraavaan testiin yhdistämällä johdin 2 maahan uudelleen vähintään kolmeksi sekunniksi ja irrota sen jälkeen johdin maasta.
5) Aktuaattoritestit jatkuvat vuorotellen niin kauan, kunnes kytket sytytysvirran pois testien välissä olevan muutaman sekunnin tauon aikana (tai irrotat akun). Mikäli sytytysvirta katkaistaan kesken käynnissä olevan testin, jatkuu testi uudelleen sytytysvirran kytkemisen jälkeen.
Polttoainesuuttimien testi on syytä suorittaa mahdollisimman nopeasti, jotta moottoriin ei kertyisi liikaa palamatonta polttoainetta, joka katalysaattoriin päästessään voi rikkoa sen käynnistyksen jälkeen.