Kirjoittaja Aihe: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)  (Luettu 12049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #60 : 07.11.2019, 19:18:59 »
Joo ei ollu releissä. nyt ne on käyty läpi. Paitti se vaaleanpunainen konehuoneessa. Mikä lienee pesurien ajastin. Nyt tuli kyllä mieleen, että jos vartalukon pohja on mennyt niin se vois käyttäytyä juuri noin, Että ei anna kipinää eikä aukase suuttimia, eikä valoja. Mutta starttais kyllä.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #61 : 07.11.2019, 23:11:50 »
Jos tarkkoja ollaan, niin autoissa on käynnistyksen esto.
Kyllä se on tarkkaan ajatellen myös ajonesto.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #62 : 08.11.2019, 12:30:43 »
Olen kuitenkin ajanut yli 100 km pösöllä jossa oli käynnistyksenesto vialla eikä moottori käynnistynyt. Narun jatkeen oli rattoisa körötellä.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #63 : 08.11.2019, 12:33:23 »
Joo ei ollu releissä. nyt ne on käyty läpi. Paitti se vaaleanpunainen konehuoneessa. Mikä lienee pesurien ajastin. Nyt tuli kyllä mieleen, että jos vartalukon pohja on mennyt niin se vois käyttäytyä juuri noin, Että ei anna kipinää eikä aukase suuttimia, eikä valoja. Mutta starttais kyllä.
Onko ollut testerissä kiinni ?
Hodarissa pääiväajovalot syttyivät vasta kun laturi alkoi tuottamaan sähköä, samoin lämmityslaitteen puhallin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #64 : 08.11.2019, 13:27:24 »
Aihe hämää. Eli nokka-akselin sijaan ei käynisty. Hieman hassu ketjuna. Yksi vika yhteen aiheeseen. Saat ohjeita, mutta vain tämän kerran tähän aiheeseen. Modet voisi torpata.
loogisesti edeten:

1. Jännitteen mittaus suuttimilta, yhteinen 12V.
2. Sitten bensanpaine ja lopuksi sytytystulpille tuleva.
3.Kampiakselin asentotunnistin yhteisenä vikana, mutta jos kierroskulumittarin viisari nousee startatessa, niin on ehjä.
4.Toki vikakoodit lukemalla pääsee parhaiten eteenpäin, näyttää myös tuon arvotun ajoneston tilan.
5.Ilmamäärän mittaus myös syyniin, mutta vika on simppelimpi, kuin arvataankaan, mutta vaatii nokkeluutta löytää se pieni :)

Alkaa 406 olla jo niin retroa, ettei muista kaikkea ulkoa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #65 : 09.11.2019, 20:36:45 »
Ny löyty jotain joka voisi sopia. Virtalukko ei toimi minun mielestäni ihan loogisesti. Mites tuota kun siinä on kuusi karvaa jaettuna kolmeen liittimeen niin onko niin että kontakti pitäisi olla aina liittimen kantojen välillä virtalukkoa pyörittäessä? Oliko kellään muistikuvaa miten ne meni. Nyt autossa ei syty valot ollenkaan vaikka startti pyörittää. Tämä voisi olla selitys moottorin myksistymiselle.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #66 : 09.11.2019, 22:09:25 »
Tuolla on ratkaistu samaa asiaa.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=19818.01

Oheisena piirikaavio, jonka mukaan vihreä liitin menee sulakeboxille.

https://www.google.com/search?q=peugeot+406+key+switch+diagram&rlz=1C1EKKP_enFI742FI742&sxsrf=ACYBGNSsBMREkYXbL3Vcv-MqGp6s7-bq4g:1573329620698&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=VysxXTNI2Y6NsM%253A%252Ckm3U-QWH5jykLM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSqPXVO7xZKdd2a0Tw4-F5JRw-E3Q&sa=X&ved=2ahUKEwiK5J_J9d3lAhXF86YKHQEqA2AQ9QEwA3oECAkQDw#imgrc=p7-MCc5YdqOSTM:&vet=1

Vuonna 1998 - 2010 oli 406 ja tuli tutkittua johdot yms. Mutta ei enää ole aineistoa. Onhan tuo jo hieman, sallittakoon sania "retro autona", mutta toki kannattaa laittaa kuntoon. Varaosia on saatavilla helposti.

Js ilmoitat autosi VINin ja DAMin, niin voin katsoa auton piirikaavioita ensi viikon alussa Sedrestä.




- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #67 : 09.11.2019, 23:23:55 »
Kyllä nyt se tuli se olo, että olen väärässä paikkaa. Minähän olen Peugeot Foorumilla ja minun Peugeot autossani joita on ollut useampi on vikaa ja etsin siihen apuja muilta sen henkisiltä ihmisiltä. Varmasti näin on että ajan väärän merkkisellä autolla, väärällä vuosimallilla, ja asun väärässä läänissä. Lupaankin että jos saan vielä kerran nostalgiaa tihkuvan autoni ajoon, niin jätän hyvästi tälle foorumille ja siirryn pussihousukerhoon, kun onhan minun ikaniki jo sopivampi sinne. Lisäksi lupaan kysellä naapurilta ja somesta että mitä milloinkin on sopivaa tehdä.


EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #68 : 10.11.2019, 16:24:30 »
Jos ei mittaristo herää lainkaan, niin virransaannissa on vikaa ja luulisi olevan varsin helppo yleismittarilla selvittää. Jos ei suuttimet aukea ja kipinää ei tule, niin ajonesto on päällä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #69 : 10.11.2019, 19:38:47 »
Auto: 1998 406 GW 2,0 (VF38ERFVE80548107).

Katsotaans, sanoi lääkäri...komppaan ELF-605:sta.

   
Auton ominaisuudet
 
Tuotelinja   406
DAM/OPR nro   07830 89 3 0068
Takuun alkamispvm   1.1.1990
Moottorin sarjanumero   10 HKA5 3022472
BER   e2*93/81*0025*05

DAM on 7830 ja sillä Sedre aukeaa. Ajoeston pitäisi piipata heti avaimen kuvaa mittaristossa, js on päällä. Tuo auto taitaa antaa vikakoodit ledien vilkautuksilla. Selkeämmästä PPS-testeristä ei ole iloa.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #70 : 20.11.2019, 15:38:21 »
Joo, aivot on menny. Vaihoin asentotunnistimen ja vanhassa oli mittauksissa eroa kannoissa. Ei eloa. Ei bensaa eikä kipinää. Se punainen inertiakytkin ei vaikuttanut kun kytkin sen kannat yhteen. Fluken mittarilla ei eloa niihin neljään karvaan mitkä tulee puolapaketille. Kaikki sulakkeet mitattu ja tarkastettu. Pyysin tarjouksen Secrapilta aivojen tarkastuksesta ja ajoneston ohituksesta. Ei tule avainkoodia cockpittiin eli ei ole ajonestoa? Pitää kattoa vielä avaimet läpi. On kokeiltu naapurin ODB kakkosella, ei yhteyttä. Missä ledit ovat jos ovat? Mikä kanta antaa virran ECU:lle? Miten nuo tehotransistorit mitataan. Saan toki sen selaamalla selville mutta jos sattuu olemaan alan miehiä. Mitä nuo tehotranstistorit on misssä on kahdeksan kanttaa. Ovat Boschin omia. Miten nitä mitataan. Voi että kun sitä oskiloskooppia ei ole. Purkaamolla on 120 uudet samanlaiset aivot jotka ei niin kalliit ole mutta mistä tiedän onko ajonestoa vai ei? Mikä tuo setre oikein on? Eikö joo so on joku serviceboxin jatke johon pitää olla Wintoosa ja enhän mie semmosia ole käyttänyt vuosikymmeneen ko eihän sitä muuta ossaa ko Linuxia käyttää. Vieläkö joku wintoosaa käyttää?
« Viimeksi muokattu: 20.11.2019, 15:56:29 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #71 : 20.11.2019, 16:46:29 »
Joo, on siinä siru avaimessa. Noniin. Ajonesto päällä. Mitenhän sitten?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #72 : 20.11.2019, 20:53:35 »
.Transpottingista löyty yksi komponentti mikä antaa toiseen suuntaan kiinteän vastuksen mutta toiseen suuntaan vastus laskee ja sitten se nousee loputtomiin. Minusta aika outo komponentti. Jos se olis kapasitori niin vastus laskisi tasaisesti ja jos diodi niin se olis joku tietty vastus jos se vuotaa. Mikähän tuolle on selitys. Tuo smd on antennin kanssa samassa oikealla puolen alin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2019, 20:58:05 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #73 : 21.11.2019, 07:05:17 »
Peukkua vian hakuun. Koodi etsittävä. Toki perusasiat ensin tarkistukseen. Bensapumpun kaksoisrele? Pistoke, johon vian vilkuttava diodi kytketään, sijaitsee ratin vasemmalla puolella sulakeryhmän vieressä. Näin ainakin oli 1996 2.0 ST mallissa. Diodipiuha pyöri hyllyssä. Jos löydän, niin pistän postiin, eikun matkahuoltoon. Tosiaan, 10 vuotta sitten oli tuollainen mainio 406 ja 300 tkm tuli mittariin huolettomasti. Huohottimen vastuspaketit meni oikosulkuun alkusarjan autoissa, vika ilmeni tuulettimen käyntinä koko ajan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Nokka-akselin laakerointi (XU)
« Vastaus #74 : 21.11.2019, 07:34:28 »
Rele vaihdettu ja pumppu käy ja nyt ei käy mutta se ajonesto vaikuttaa. Siinäkin kannoissa hieman eroa. Mielellään otan ledin  vastaan jos sellaisen. Tokihan tämä on harrastauto. Olen jopa haaveillut siitä XUJ4R kannesta ja turbosta kun niitä on tuolla vesien takana myynnissä. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu. Näyttääkö yleismittari puolille menevän virran. Sinne menee neljä karvaa ja eikö se vain anna vuorollaan ja sitten jännite tipautetaan jolloin kipunoi. Mutta kerkeäkö mittari näyttää? Vai pitääkö olla oskiloskooppi. Voi että kö sitä on monta vuotta haaveillut mutta kyllä ne on aika kalliita. Tuossakin pitäisi olla nelikanavainen. eBayssa oli immo off aivoille ja siellä oli joku kaveri Ruåttistaki. Pitää laittaa sille niin saa ajoneston pois.