Kirjoittaja Aihe: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6  (Luettu 4046 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #30 : 29.01.2021, 14:33:42 »
Lainaus
Kyllä pitäisi 2003-vuotisessa V6 Executive-mallissa olla kääntyvät peilit.

Ok kiitos. Hyvä tietää. Aina oppii uutta - jokapäivä. Ne ei ole mun aikana toimineet. Täytyy nuo korjaukset ajoittaa kesään ja lämpimään. Olen kyllä kerran kurkannut oikeaan peiliin sisälle kun vaihdoin ulkolämpömittarin mutten kiinnittänyt sen enempää huomiota sen moottorointiin. Jotain mekanismihässäkkää siellä oli kyllä sisällä mutta oletin sen liittyvän itse peililevyn säätöön.

Mallikin oli Elegance mutta lienee epäoleellinen juttu tässä yhteydessä.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #31 : 29.01.2021, 14:44:01 »
Ok kiitos. Hyvä tietää. Aina oppii uutta - jokapäivä. Ne ei ole mun aikana toimineet. Täytyy nuo korjaukset ajoittaa kesään ja lämpimään. Olen kyllä kerran kurkannut oikeaan peiliin sisälle kun vaihdoin ulkolämpömittarin mutten kiinnittänyt sen enempää huomiota sen moottorointiin. Jotain mekanismihässäkkää siellä oli kyllä sisällä mutta oletin sen liittyvän itse peililevyn säätöön.

Mallikin oli Elegance mutta lienee epäoleellinen juttu tässä yhteydessä.

Mulla oli 2004 mallin Executive. Ei siinäkään voinut kääntää peilelä mutta jos peilin käänsi ulkoa käsin, se oikeni kohdalleen seuraavan käynnistyksen yhteydessä.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #32 : 29.01.2021, 14:50:29 »
Onkohan coupeen tullut kääntyvät peilit aiemmin. Tuossa peilit kääntyy kun kiertää säätönuppia 180 astetta. Ovien lukituksen mukana ne ei käänny, mutta ei taida kääntyä missään 406:ssa.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #33 : 29.01.2021, 15:51:55 »
Onkohan coupeen tullut kääntyvät peilit aiemmin. Tuossa peilit kääntyy kun kiertää säätönuppia 180 astetta. Ovien lukituksen mukana ne ei käänny, mutta ei taida kääntyä missään 406:ssa.

Eipä tullut käännettyä kyseistä nuppia noin paljon, olisi saattanut peili kääntyäkin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #34 : 29.01.2021, 21:05:02 »
Mut riskillä meinaan törtätä seuraavan tankillisen apina-aseman e85 kinkunlientä. Täytyy nyt tehdä perusteellinen happotesti. Jos se siitä selviää, niin auton täytyy olla jo melkoisessa iskussa.

Älä. Menee fuel trimmillä toiseen laitaa ja moottorin vikavalo syttyy. Vain 98 E VPower Shellistä on parasta lientä tuon bensakrematorion kitaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #35 : 30.01.2021, 08:47:26 »
Mulla on vielä eFlex kiinni ja jos se toimisi kuten luvattua, niin ei pitäisi mennä laihalle. Mut ok ajelen vähän aikaan nyt talvella tavallisella bensalla. Oktaaniluvun nostamisesta noin laiskalle koneelle on tuskin pahemmin iloa. Kun kelit lämpenee tuota e85 moskaa voi ehkä harkita. Jostain ihme syystä ovat nostaneet lähiaseman e85:n hintaa suhteessa 95E ettei se enää kyllä kannata. Aiemmin aseman hinta oli pääkaupunkiseudun halvinta. Kondensoitukoot nyt aseman tankissa eikä minun tankissa.

Olen yrittänyt funtsia tässä juurisyytä mikä rapautti map-anturin. Ettei vika palaa hetken päästä tai Suomussalmen ja Kuusamon puolessa välissä matkalla Rukalle. Aina kun olen purkanut imusarjan se on ollut kovin öljyinen. Mielestäni jopa poikkeuksellisen öljyinen. Tämä öljy voisi periaatteessa ajautua map anturiin ja alkaa tukkimaan sitä näin riihiajatteluna.

Tuleeko mieleen vikaa joka alkaisi öljyämään imusarjaa turhankin kanssa?

Rikkoutuneet tai tukkeutuneet huoharin letkut, mäntien öljyrenkaat, tukkeutunut pakoputki keskivaimentajasta taaksepäin jne jne.

« Viimeksi muokattu: 30.01.2021, 08:51:18 kirjoittanut Vallu »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #36 : 30.01.2021, 10:31:50 »
Älä huoli etukäteen, hanaa vaan ja viat tulevat varmasti aikanaan ;), Mukavia ilometrejä lumisempaan Suomeen ja kyllä V6:lla kelpaa päästellä. Minulla oli myös etanoliboxi ja en saanut kannattavaksi, kiva projekti sinänsä ja boxi sai uuden kodin Jaggesta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #37 : 30.01.2021, 12:48:00 »
No ei toki pitäis mutta vähän on tuo luottamus rakoillut tämän keksinnön kanssa. Saattaa viikko pari taas mennä hyvin ja sitten iskee taas samat vaivat. Ei pidä toki alkaa manata niitä vikoja esille. Sitten niitä tulee aivan varmasti.

Noissahan on ollut jotain ongelmia jäätyneiden huohottimien kanssa. En tiedä onko koskenut 406:ia mutta muissa malleissa on käsittääkseni ollut näitä. Tekisi mieli kurkata että on se puoli kunnossa ja ettei imusarjan öljyyntyminen johdu esimerkiksi tästä.

 

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #38 : 30.01.2021, 20:18:03 »
Yleensä oma intuitio vie ihan vihtaan mutta hyvä että tälläkertaa pidin pääni ja aloin syynäilemään noita huoharin pletkuja. Yksi letku oli miltei kokonaan poikki liittimen juuresta eikä sitä tahtonut huonoilla silmillä nähdä. Tämä oli se letku joka menee läppärungon alla olevaan nippaan. Olisiko se imevä. Minusta tuossa ei varsinaista pcv:tä taida olla tai ainakaan sitä venttiiliä. Lähinnä jakotukki johon menee kansista letkut sekä iso letku läppärungon etupuolelta ja sitten tuo alapuolen letku joka oli lähes kokonaan poikki.

Vanhat muoviset kurttuputket olivat ihan haperot ja heitin ne mäkeen ja korvasin vahvistetuilla kumisilla öljyletkuilla sekä klemmareilla. Vähän on viritys mutta taatusti luotettavampi kuin hapertuvat muoviletkut. Vähän hämmentävää kuinka tuollaisia muoviputkia käytetään autoissa mutta varmasti edullinen ratkaisu kun niitä pitää jokunen miljoona kappaletta valmistaa.

Nyt täytyy ristiä sormet että map-anturia ja sen mittausta sotkevat asiat ovat eliminoitu.




Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #39 : 04.02.2021, 22:24:44 »
Ja katin kontit. Sama ralli jatkuu. Toimii välillä parikin päivää ok ja sitten alkaa hikkaamaan oikein olan takaa. Sammuttamisen jälkeen taas kulkee ok hetken. Random misfire ja käy vajaalla. Joskus pimeenä on enemmän kuin yksi pytty ja meno hyytyy. Yleensä ilmestyy vasta kun käyntilämpötila on selkeästi saavutettu. Kova pakkanen melkeimpä vähentää häiriöitä.

Vähän vaikea oli eristetyistä johtosarjoista löytää puolien solmupisteitä. Etummaisten pyttyjen löysin siitä päältä. Siihen vedin suoraan uuden syötön uusitun releboksin 30A sulakkeelta 15. Eipä näyttänyt sekään auttavan.

Tänään irrotin eFlexfuelin. Huomenna näkee vaikuttiko tämä.

Viimeinen vikapaikka on tietysti ecm:n vaihtaminen mutta pelkään sen olevan aika ameriikan temppu tuohon ja dollareita alkaa palamaan siihen malliin että paali voi olla järkevämpää. Todella harmillista.

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #40 : 08.02.2021, 22:03:40 »
Noin 300km takana eikä ryppyilyä. Keli on ollut kyllä mukava pakkanen, jolloin on muutenkin pelannut ok mutta alkaa silti vähän vaikuttamaan, että Fuelflex boksi tai tarkemmin sen johtosarja oli minun ongelmien yksi juurisyistä. Muutkin viat toki vaikuttivat osaltaan mutta varsinainen läpimurto nähtävästi tuli boksin johtosarjojen irrottamisen jälkeen. Pelkän boksinhan jo vaihdoinkin, jonka vuoksi kesti näin pitkään ennenkuin aloin epäilemään tämän johtosarjaa.

Jännä juttu että muutaman vuoden toimi ihan hyvin boksilla mutta sen jälkeen alkoivat ongelmat. Itse jotenkin uskon kausaliteettiin näissä asioissa ja jonkunhan on täytynyt muuttua että näin kävi. Voihan se olla että boksin häiriösuojaamaton johtosarja on alkanut ottaa häiriötä viereisistä piuhoista, kuten puolan johdot. Ne kulkivat nätissä köntissä minulla samassa johtoreitissä. Tämä selittäisi osittain myös sen miksi fuelboksin lokiinkin tarttui niin paljon virheitä. Valmistaja itsekin epäili, että jokin suuritaajuuksinen häiritsee sitä.

Seuranta jatkuu mutta tällä näppituntumalla etanoliautoilusta tuli minun kaikkein kalleimmat kilometrit tällä autolla. Täytyy miettiä kesällä yrittääkö vielä boksin kanssa piuhat uudelleen reititettynä vai ei. Eipä taida olla näillä hintaeroilla mahdollisten ongelmien väärti.

Kyllähän JPL heti sanoi että ota se boksi pois. Näin kauan kesti ennenkuin puupääkin uskoi  ;D

 

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #41 : 09.02.2021, 08:21:17 »
Noin 300km takana eikä ryppyilyä.
Kyllähän JPL heti sanoi että ota se boksi pois. Näin kauan kesti ennenkuin puupääkin uskoi  ;D

Paras uutinen tällä saitilla tänä aamuna, ei uskalla hehkuttaa. Siksi, että V6 vielä saa jatkaa jonkin aikaa, ennen päästörajoitusten tuomaa karanteenia ja käyttöautona pitäminen ei kannata. Sitä ennen kannattaa nauttia kutosen murinasta ja väännöstä.

Jälkiviisastella ei, mutta itsekin purin E85-boxin pois ja samalla surrasin katkotut ruiskusuuttimien johdot. Tällöin ei tarvinnut purkaa imusarjaa pistokkeiden kytkemisen takia. Pistokkeet ovat hauraita kuumuden vuoksi, kun muovit kovettuvat. Kannattaa harkita uusia liittimet, joita saa Finjektorista tai Alilta.
Silti outo satunnainen tyhjäkäyntihumppaus vaivasi, vikakoodeja ei ilmestynyt, utta vika hävisikin liittimiä heilutellen. Ikävimpiä vikoja tuollaiset (lue, että oli jo menossa kohti paalia). Kuvassa MOT muistuttaa siitä, ettei kaikki ole todistettavissa, vaan tuurillakin voi korjaantua ennen seuraavaa vikaa...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Vallu

  • Vieras
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #42 : 09.02.2021, 18:53:17 »
Joo nähtävästi tuo raukka pelästyi kun aloin jo kuiskimaan sanoja paali oottaa ja volkkari tulloo. Sen näkee jo hetkittäisestä sekä keskikulutuksesta että asiat ovat taas kutakuinkin oikein. Tyhjäkäynti on oikein mallikasta ja tasaista 650rpm. Eikä perässä ole jatkuvasti karseeta savupilveä, kuten aiemmin.

Mistä Pököttiin löytyy noin hyviä sähkökuvia?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Polttoainepumpun rele 3.0V6
« Vastaus #43 : 09.02.2021, 20:27:32 »
Joku on piirrelly ja hyödynnetään. FL 406 V6-mallissa paljon samaa elektroniikkaboxia kuin 407:ssa
« Viimeksi muokattu: 09.02.2021, 20:30:37 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -