Kirjoittaja Aihe: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (farmari)  (Luettu 19758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaario

  • Vieras
Arkistoitu ohje: Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan


Auto: 2008 407 SW 1,8 Premium.

Kun puhutte 407 SW:n takaluukun kahvasta, niin tämä iso listako hinkaa maalin rikki, ja tähänkö on Automaalta saatavissa jotain kumiprikkoja "takuuseenko" ja laittavatko koko homman "takuuseen" siis jo ennen kun vaurioita tulee. Onnistuu tuo itseltäkin eikä kumiprikat varmaankaan maltaita maksa.







Tästä oli samil:ilta juttua, mutta se oli arkistoitu enkä siihen saanut vastausta laitettua, siksi on nyt tässä. Sori kun tuo peräon vähän kuranen.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #1 : 17.03.2009, 15:24:27 »
Juuri tuo kromilistan ympäristö altista ruostekupruille. En tiedä korjataanko takuuseen, jos ei vauriota vielä ole. Omani vm 2007 maalattiin syksyllä ja samalla nostettiin prikoilla kahva irti pellistä. Sitä ei varsinaisesti häiritsevästi huomaa, jos ei ole päässyt vertaamaan alkuperäisasennukseen. Mielestäni kahva samalla lailla faceliftissä, kun liikkeessä autoa kiertelin.

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #2 : 17.03.2009, 15:49:16 »
Onhan tämä erinomainen foorumi. Pääsen kiinni potentiaaliseen vauriokohtaan ennen kuin mitään tapahtuu. Pitääpä ajella juttelemaan Automaan "pojille". Kiitos.

nandu

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #3 : 17.03.2009, 19:08:29 »
Juuri tuo kromilistan ympäristö altista ruostekupruille. En tiedä korjataanko takuuseen, jos ei vauriota vielä ole. Omani vm 2007 maalattiin syksyllä ja samalla nostettiin prikoilla kahva irti pellistä. Sitä ei varsinaisesti häiritsevästi huomaa, jos ei ole päässyt vertaamaan alkuperäisasennukseen. Mielestäni kahva samalla lailla faceliftissä, kun liikkeessä autoa kiertelin.

Monsteri: Missäs maalautit ja paljonko kustansi...itsellä vähän maalia lohjennut ja pitäisi hoitaa kuntoon.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #4 : 17.03.2009, 20:03:29 »
Monsteri: Missäs maalautit ja paljonko kustansi...itsellä vähän maalia lohjennut ja pitäisi hoitaa kuntoon.
Maalaus meni takuuseen ja kustannuksista minulle ei puhuttu mitään enkä älynnyt kysyä. Edellinen sw maalattiin kahdesti, koska ei nostettu kahvaa irti pellistä. Tämän korjauksen luvattiin toimivan isältä pojalle. ;D

nandu

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #5 : 17.03.2009, 20:22:27 »
Hyvä, kiitos tästä. Pitää itse vaatia myös tuo kahvan korotus!

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #6 : 17.03.2009, 20:42:40 »
Maalaus meni takuuseen ja kustannuksista minulle ei puhuttu mitään enkä älynnyt kysyä. Edellinen sw maalattiin kahdesti, koska ei nostettu kahvaa irti pellistä. Tämän korjauksen luvattiin toimivan isältä pojalle. ;D

Kas kun ei tällaisesta ole takaisinvetoa ja korjata kaikkia kerralla, luulis tulevan halvemmaksi kuin jatkuva maalailu. Takuusta ja virhevastuusta olen tältä foorumilta jo parissa viikossa oppinut, että virhevastuuseenhan tuo menee. Vaan saattaa olla takaisinveto liian nöyryyttävää tehtaalle.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #7 : 17.03.2009, 21:26:04 »
Tuollaisen korjauksen voisivat tehdä esim. Määräaikaishuollon yhteydessä kaikessa hiljaisuudessa... Mutta eivät tee jos ei erikseen käske.  Onneksi on nämä foorumit.
Peugeot 3008 hybrid

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #8 : 18.03.2009, 13:44:14 »
Kas kun ei tällaisesta ole takaisinvetoa ja korjata kaikkia kerralla, luulis tulevan halvemmaksi kuin jatkuva maalailu. Takuusta ja virhevastuusta olen tältä foorumilta jo parissa viikossa oppinut, että virhevastuuseenhan tuo menee. Vaan saattaa olla takaisinveto liian nöyryyttävää tehtaalle.

Joo, kävin juttelemassa huollossa. Mieluummin maalailevat ja korjailevat kuin korottelisivat etukäteen. Oli kaveri aavistuksen verran vaivaantunut. Mutta eivät tee etukäteen mitään, "Tuskin siihen mitään ongelmaa tuleekaan" sanoi hän ja "harjapesukonee jää rakoon kiinni". Että sillei täällä Tampesterissa. Niin, meinasi, että jo irroittaminen auttaa... ehkä tosiaan kannattaisi joskus irrottaa ja putsata välit. Ja sitten sitä samiL:in mainitsemaa 3M-kalvoa????

Olenkyllä hieman ihmetellyt sitä korottamista sikäli, että eikös sinne väliin sitten ehdoin tahdoin pääse tuo kuuluisa SW:n perässään vetämä kura.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #9 : 18.03.2009, 14:00:08 »
Lienekkö lika sen verran ohutta, että kahvan noston ansiosta värinä listan ja luukun välissä ei kuluta maalipintaa ja näin ollen estää sinkin reagoinnin maalipinnan alla.
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #10 : 22.03.2009, 10:00:59 »
Joo, kävin juttelemassa huollossa. Mieluummin maalailevat ja korjailevat kuin korottelisivat etukäteen. Oli kaveri aavistuksen verran vaivaantunut. Mutta eivät tee etukäteen mitään, "Tuskin siihen mitään ongelmaa tuleekaan" sanoi hän ja "harjapesukonee jää rakoon kiinni". Että sillei täällä Tampesterissa. Niin, meinasi, että jo irroittaminen auttaa... ehkä tosiaan kannattaisi joskus irrottaa ja putsata välit. Ja sitten sitä samiL:in mainitsemaa 3M-kalvoa????

Olenkyllä hieman ihmetellyt sitä korottamista sikäli, että eikös sinne väliin sitten ehdoin tahdoin pääse tuo kuuluisa SW:n perässään vetämä kura.
Minulla kyllä sellainen kokemus, että varmasti kahvan kanssa ongelmia tulee. Kun nyt kahdesta eri autosta maalattu luukku kolmasti ja olen auton himopesijä. Kahva elää sen verran, että hankaa maalin puhki, sanottiin omassa huollossa. Maalausliikkeet ovat käyttäneet jonkin verran kalvoa, ettei heille lankea maalaus kukkkimisen takia uudelleen takuuseen. Prikoilla nostaminen omassani ei nosta kahvaa edes silmin havaittavasti. Kahvan päät millin irti ja muu vielä vähemmän. Harjakoneen harjat eivät jää väliin eikä mikään muukaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #11 : 22.03.2009, 10:07:32 »
Asiasta on oikein tiedote olemassa. Kyllä huollon kuuluisi laittaa ne korotus prikat sinne kahvan alle. Tämä on taas tätä joidenkin merkkiliikkeiden palvelua... 
Peugeot 3008 hybrid

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #12 : 22.03.2009, 10:21:58 »
Minulla kyllä sellainen kokemus, että varmasti kahvan kanssa ongelmia tulee. Kun nyt kahdesta eri autosta maalattu luukku kolmasti ja olen auton himopesijä. Kahva elää sen verran, että hankaa maalin puhki, sanottiin omassa huollossa. Maalausliikkeet ovat käyttäneet jonkin verran kalvoa, ettei heille lankea maalaus kukkkimisen takia uudelleen takuuseen. Prikoilla nostaminen omassani ei nosta kahvaa edes silmin havaittavasti. Kahvan päät millin irti ja muu vielä vähemmän. Harjakoneen harjat eivät jää väliin eikä mikään muukaan.
Joopa joo, tuo pitää kyllä ottaa tosissaan. Onko teillä mielikuvaa missä ajassa tuo ongelma saattaisi alkaa näkyä? Mun 407 SW on vasta puolitoistatuhatta ajettu, eikä siinä varmaankaan vielä mitään hiertymää ole, mutta en suin surminkaan haluaisi siihen ongelmia. Ja kai se tehdasmaalattu pelti on parempi kuin jälkeenpäin maalattu pelti. No, tarkoitan tietysti jos jo takuuaikana takapelti pitäisi uusintamaalata  - kele!

On tämä foorumi hieno ja arvokas juttu - miten tästäkään asiasta minulla olisi hajuakaan. Juuri tälläisia etukäteen hoidettavia, tai seurattavia asioita haluan saada tietooni. Teen niille sitten jotain, tai en, olen tietoinen kuitenkin.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #13 : 22.03.2009, 10:27:53 »
Omassa vm 2005 maalattiin eka kerran kilometreillä 12 000 10kk vanhana. Maaliskuussa kukat tuli muutamassa päivässä. Uusintamaalaus seuraavana helmikuuna. Ja nyt uudemmassa 2007 tammikuussa rekisteröity maalattiin viime syksynä noin 25 000 km ajettuna.

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Takaluukun kahva voi rikkoa maalipinnan (SW)
« Vastaus #14 : 22.03.2009, 11:21:34 »
Omassa vm 2005 maalattiin eka kerran kilometreillä 12 000 10kk vanhana. Maaliskuussa kukat tuli muutamassa päivässä. Uusintamaalaus seuraavana helmikuuna. Ja nyt uudemmassa 2007 tammikuussa rekisteröity maalattiin viime syksynä noin 25 000 km ajettuna.
Ptääkö siinä johdotuksia huomioida jollain tavalla? Läpivientejä.