Hyvä juttu, edistystä. Asetus "vältä hiekkateitä" on toiminut oikein. Koomista, että imukuppinavia vielä tarvittaisi 3008:ssa. Näköjään TomTom yrittää pysyä vielä mukana pilvipalvelimellaan autoihin integroiduissa naveissa, mutta mikä on tulevaisuus? Android Auto ja sen uudet versiot kampittavat Tomppaa. Karttapohjat tulevat Googlelta, Hereltä tai tuolta myös dataverkkoon tulleelta TomTomilta ja Garminilta (joka imaisi Navigonin). Vaikka Google omistaakin Wasen, jossa käytetään Googlen pohjia, niin melko usein antaakin erilaiset ajo-ohjeet. Sinänsä hauska, kun ajattaa eri reittejä määränpäähän. Asetettaessa on valikko, josta voi valita parhaimman reitin, ajoajat, ruuhkan kierrot, yms. Suomessahan ei voi eksyä tai harvoin on ruuhkaakaan. Dataverkon kautta tulevat kartat ovat "kiinteitä sd-korttikarttoja epäluotettavampia" (datamaksu myös päällä, ulkomailla rajoite), mutta ajan tasalla. Online datan syöttö Wazeen ajon aikana on yleistynyt, eli virtuaalinen navi, jossa kaikki liikenteessä ajavat ovat mukana. Leikkikalu ilmoittaa lähellä olevasta poliisista, mutta tien varrella olevat oikeat vaarat ovat yleensä pitäneet paikkaansa. Myös bensa-asemien hinnat päivittyvät online. Tuo 3008in navi on jo vanhanaikainen, oli jo markkinoille tulleessaan pari vuotta uusinta tekniikkaa jäljessä. Vaarana ei ole, toisin kuin Waze, että ajon aikana huomio kiinnittyisi epäolennaiseen, laitteeseen näppäilyyn, joka on pois liikenteen tarkkailusta.