Auto: 2004 307 CC 2,0 (automaatti).
Vaihdoin juuri tällä viikolla 206CC:n tähän isompaan cabrioon, ja otsikossa mainittu ongelma piti olla korjattu autoa luovutettaessa, vaan eipä ole korjaus näköjään onnistunut. Akku oli vaihdettu uuteen, mutta se ei näköjään ollut ongelman ydin. Kaduttaa jo nyt vähän että vaihdoin hyvin toimivan auton pois...
Reklamoin jo tänä aamuna autoliikkeelle ongelmasta, mutta vaikuttaa siis hieman siltä että ko. putiikki ei osaa autoa korjata. Kyseessä ei ole peugeotin merkkiliike, vaan toisen brändin edustaja. Ehkä täältä foorumilta löytyy viisaampia
Täällä on useastikin käsitelty kylmäkäyntiasioita, mutta ihan tällaisia oireita en ainakaan huomannut kenelläkään olleen:
Yön yli seistyään auto käynnistyy suht helposti, mutta tuntuu käyvän aluksi kolmella pytyllä - tai muusta syystä hyvin epätasaisesti. Näitä murheita on ilmeisesti ollut muillakin, mutta tässä yksilössä homman lisämausteena on voimakas bensiinin katku, myös sisällä autossa. Auto on kylmässä tallissa, ja haju on sen verran voimakas että kiire tulee peruuttaa tallista ulos. Selkeitä vuotoja ei kuitenkaan ole havaitavissa. 1-2 minuutin jälkeen käynti tasaantuu, eikä bensiinin hajuakaan enää tunnu (tallissa toki haisee pitempään). En tiedä onko lämpötilalla vaikutusta, kun viime aikoina ollut koko ajan yli 10 astetta pakkasta. Moottorilämmittimen käyttö ei ainakaan tunnu vaikuttavan asiaan, tänään se oli n. 50min päällä ennen käynnistystä, aiempina aamuina ei.
Työpäivän jälkeen käynnistettäessä ja lämpimänä oireita ei ole, moottori käynnistyy, käy ja vetää hyvin.
Onko kenelläkään mitään ajatuksia mistä voisi olla kyse? Liittyisiköhän jotenkin 307:n polttoainejärjestelmään?
Meillä on perheessä kokemusta tästä EW10-koneesta kolmen 406:n verran (joista 2 automaattivaihteisia kuten tämä 307), eikä yhdessäkään ollut ikinä minkäänlaisa käyntiongelmia. Ja taisi vuoden 2005 C5 citikassakin vielä olla tämä sama kone? Ei siinäkään ollut näitä murheita, muunlaisia vikoja kyllä...