Lasken tuota myös siten, että onko tarkoitus pitää autoa vielä pidempään. Mulla on mennyt kahdesta aiemmasta autosta hihna... Lagunasta kun ei oltu apulaitehihnaa vaihdettu huollossa vaikka olisi pitänyt (eri vaihtoväli kuin jakohihnassa), rispaantui ja jako meni. Sen korjasin ja myin eteenpäin. Kun auto oli hajonnut piti hommata äkkiä vaimolle auto, clio jossa oli huoltokirjan mukaan vaihdettu hihna pari vuotta takaperin, mutta näytti vähän siltä kuin olisi itse merkitty. No, hihnastahan lähti sitten vuosi oston jälkeen hampaita irti. Taas jako sekaisin ja korjasin. Ei se paljoa kalliimmaksi tullut kuin perus jakopäähuolto (lisänä venat 80e ja tiivistesarja 50e), mutta se vaiva. Auto on edelleen meillä ajossa, halvinta ajoa silti tähän mennessä
Nyt kun tuon 607 hommasin niin huoltokirjassa oli itse tehty merkintä että vaihdettu -13. Kun sain kaikki osat vielä halvalla (reilu 100e) niin vein auton tuohon paikalliseen pösöhuoltoon jossa tekivät jakopään. Kolmatta autoa en hajoita tuolla, ja jos vaikka myyn eteenpäin, niin kyllä se tulevaa ostajaakin voi lohduttaa jos siinä on huollon tekemä jakopää lähiaikoina.
Vanhoja nämä silti on, huonolla säkällä menee vaihdelaatikko parin kk päästä ja auto silti paalataan... Tai sitten vaihdetaan itse laatikko kun kerta jakopääkin on tehty