Kirjoittaja Aihe: THP 165 -kokemukset  (Luettu 4465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jalamri 53

  • Vieras
THP 165 -kokemukset
« : 11.12.2016, 10:14:26 »
Oisko kenelläkään kokemuksia THP 165 moottorista? Onko tapahtunut parannuksia?

Kiinnostais kovasti kommentit joko uskaltaa ostaa ko. koneella vaustetun auton.

Jalamri 53

  • Vieras
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #1 : 13.12.2016, 14:45:06 »
Eikö kenelläkään ole minkäänlaisia kokemuksia THP 165 koneesta? Hyvät kokemukset rohkaisisi kovasti ko. vehkeen hankintaan.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Jalamri 53

  • Vieras
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #3 : 13.12.2016, 18:50:13 »
Juuri noitten viestien takia haluaisinkin käyttökokemuksia ja kommentteja THP 165 koneesta, eli onko tapahtunut parannusta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #4 : 17.12.2016, 07:25:49 »
On kokemusta, Ei tällä thp165llä ole vuodessa vasta kuin reilu 24tkm ajettu.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #5 : 17.12.2016, 08:43:30 »
Niin vastasin molempiin että on... :D Eihän tällä ole vuodessa vasta kuin reilu 24tkm ajettu.

Eikä mitään moitittavaa moottorissa ole ilmaantunut?
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Jalamri 53

  • Vieras
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #6 : 18.12.2016, 10:56:12 »
No tulihan sitä keskustelua aiheesta. Jos vielä buusbalta hieman omia kokemuksia koneesta ja kenties miten lämpö riittää.
Itseä kiinnostaa yhtenä vaihtoehtona juuri tuo Picasso tai uusi Peugeot 3008 ja oikealla automaatilla tietenkin.

Ed. auto C4 Picasso 2 l.bensa koneella meinasi olla aika huono lämpiämään pienessä ajossa mutta tien päällä riitti lämpö kun ajoi yli 80 km/h vaikka 25 asteen pakkasella.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #7 : 19.12.2016, 08:53:02 »
Lämpöä riittää hyvin. Toki ei lämpene ihan niin nopeasti kuin Puretech. Moottori toiminut ok tähän asti, alussa oli joku ohjelmisto bugi, mikä aiheutti kylmällä nykimistä.
Onhan noita THP125 ketjuja uusittu jo 30tkm kohdalla. Mulla just vkl pyörähti 25tkm mittariin.

Perstuntumalta paremmin puretech vääntää kuin THP... Olisin ottanut puretechin jos olisi ollut saatavilla... (nythän sellainen löytyy picassoonkin)

Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #8 : 19.12.2016, 10:44:40 »
.

Perstuntumalta paremmin puretech vääntää kuin THP... Olisin ottanut puretechin jos olisi ollut saatavilla... (nythän sellainen löytyy picassoonkin)



Eli puhutaan aika vääntävästä tuoteperheestä, kun aika kehuttu on ollut tuo THP 156:kin vääntöominaisuuksiltaan. Kertoo toki myös Puretechin erinomaisuudesta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #9 : 16.09.2017, 17:19:01 »
Olisiko kenellä uusia kokemuksia THP 165 koneesta? Paljonko buusba on saanut Picasson mittariin ja mitä kokemuksia?

Peeveli

  • Vieras
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #10 : 16.09.2017, 18:30:38 »
Mulla uuskorisessa 3008:ssa tuo motti. Meinasin kesken odotteluajan vaihtaa 130 pureteciin koska aloin pelkäämään tulevia jakopääremontteja. Noistahan on peloteltu aiempien thp:iden kohdalla. Lasissa toki vasta 8500 km joten eipä voi mitään kestosta sanoa. Öljyä ei ole sanottavammin vienyt. Hiljainen moottori, sopivan pirteä tähän koriin ja menee bensa-automaatiksi vähällä. Kylmästarteissa lämpimämmillä keleillä aluksi tärisyttää ja tyhjäkäynti vaeltaa 1200-1300 mutta sitten asettuu. Välillä nykii lämpimänäkin lievästi. Mitään ei kesällä löytäneet Veholla.

Näissä on suosituksena ajaa välillä kovemmilla kierroksilla maantiematkaa, niin kone ei karstoitu niin pahasti ja nopeasti. THP:n paha vika on ollut aiemmin nopea karstoittuminen (venttiilit ja imusarja). En tiedä tästä uudemmasta e-sarjasta. 98-bensalla olen ajellut ja vetää paremmin kuin 95.

Jalamari 53

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #11 : 21.03.2018, 19:05:19 »
Huomasin että buusba oli vaihtanut pois THP 165:n. Voisko buusba kertoi mitä kokemuksia tuli tuosta THP versiosta.

Tai jos olisi muillakin kokemusta tuosta THP 165 koneesta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #12 : 27.03.2018, 17:38:22 »
Mulla kerkesi tulemaan mittariin 46tkm, niin empä nyt sen enempää osaa kokemuksia sanoa. Venttiilikoppa vaihdettiin kaksi kertaa, Venttiilikopasta oli huohotuksen venttiili hajonnut molemmilla kerroilla. Jälkimmäisella kerralla putsattiin samalla karstat pois imuventtiileistä, kun epäiltiin että nekin voi olla syy. Karstaa ei kyllä kovin pahasti ollut (n.42tkm ajettuna)
Öljyä lisäsin kerran ennen ensimmäistä huoltoa. Ennen toista huoltoa lisäystä ei tarvinnut tehdä.
Pienellä polttoaineellahan tuo kone menee ja on ajossa todella miellyttävä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #13 : 08.07.2018, 16:15:11 »
46tkm ja ei kestänyt ventiilinkoppa(kaan)? Ei kovin lupaavaa. Moottorin ominaisuudet ja mukavuus, käytetävyys on kohtuu toissijaisia, jos auton moottori ei kestä edes 50tkm. Jokseenkin vuoden ajo => auto ei kestä kuin n. vuoden.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: THP 165 -kokemukset
« Vastaus #14 : 12.07.2018, 21:49:33 »
Ai venttiilikoppa = moottori? Siis se muovinen kansi siinä moottorin päällä... Seelvä...
Autossahan ei siis ollut mitään oiretta, kun satunnainen häiriövalon syttyminen. Joku huohotusventtiili siellä kopansisällä jumitti.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97