Kirjoittaja Aihe: 307 - Vetokoukku  (Luettu 18295 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #15 : 31.03.2011, 12:53:54 »
Motonet tarjoaa sähkösarjaa 149 €

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/649182/0

ServiceBox kertoo lisää aiheesta, kolme erilaista purkkia löytyy, hinnat 161-174 €

    * Tämän johtosarjan asennus on välttämätöntä autossa, joka käyttää CAN Multiplex tiedonsiirtoprotokollaa (ks. kotisivun Mukavuusvarusteet - hälytykset).
    * Kun olet asentanut johtosarjan, tarkista Peugeot Planet System -välineellä, ettei häiriöistä kertovia virheilmoituksia ole.
    * VALOKUVA ON VAIN OHJEELLINEN.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #16 : 31.03.2011, 21:13:51 »
Kyllä sen väyläsähköihinkin saa tehtyä siten, että käyttää takavaloille tulevia johtoja vaan ohjaamaan kärryn pistorasian sähköjä ja varsinainen virta vedetään suoraan akulta. Kaverin Saksasta tuotuun käytettyyn luksus-premium-kärryyn tehtiin noin, kun alkuperäinen ohjainboksi ja johtosarja olisi maksanut melkein kaksitonnia. Noilla hinnoilla en kuitenkaan lähtisi sellaista rakentamaan 307:aan, hommaan kun kuitenkin on. Sopivilla komponenteilla tuon voi kuitenkin tehdä niin, että muutos alkuperäisvalojohtojen virrankulutuksissa on niin pientä että polttimoiden väliset erotkin ovat suurempia. Voi myös olla että tuo voi tehdä ihan releillä, eikä kärry siitäkään tykkää kyttyrää. Itse en kuitenkaan kokeilisi.

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #17 : 07.05.2011, 14:19:26 »
Motonet tarjoaa sähkösarjaa 149 €

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/649182/0

ServiceBox kertoo lisää aiheesta, kolme erilaista purkkia löytyy, hinnat 161-174 €

    * Tämän johtosarjan asennus on välttämätöntä autossa, joka käyttää CAN Multiplex tiedonsiirtoprotokollaa (ks. kotisivun Mukavuusvarusteet - hälytykset).
    * Kun olet asentanut johtosarjan, tarkista Peugeot Planet System -välineellä, ettei häiriöistä kertovia virheilmoituksia ole.
    * VALOKUVA ON VAIN OHJEELLINEN.

Onkohan kukaan asentanut tällaista sähkösarjaa? Käsittääkseni homma koostuu johdoista muutamasta sulakkeesta ja jonkinlaisesta relepaketista. Toimiiko väyläsähköjen kanssa?

Thulen koukun hommasin, mutta sähkötyöt vielä harkinnassa teetänkö merkkikorjaamolla vai asennanko motonet sarjan.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #18 : 07.05.2011, 17:08:02 »
Viime talvena tuli omaan 307:aan asennettua koukku ja sähkösarja Motonetista. Autossa on väyläsähköt (oliko joku full can tai tjsp...) ja hyvin on Motonetin sähkösarja toiminut. On tosiaan rakennettu releistä ja ohjaus noille auton sähköjärjestelmästä (kytketään suoraan liittimillä auton takavaloille), valmistaja ko. sarjalle oli jokin ranskalainen pulju.
Etuna oli, että ei tarvinnut koodata lainkaan ja hinta oli joitain kymppejä halvempi kuin merkkiliikkeestä. Kannattaa kuitenkin kysyä "alkuperäistäkin", voi parhaassa tapauksessa tulla positiivinen yllätys  :)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2011, 17:12:44 kirjoittanut Timppa71 »

juusohuu

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #19 : 07.07.2011, 01:29:41 »
Auto: 2004 307 SW 2,0 HDi 130 (pre-fl)

Koukun asentaminen oli yllättävän helppoa. Merkkiliikkeestä Kovilin koukku 116 eur (kiinteä) ja sähkösarja Motonetistä 39 eur (koska merkkiliikkeessä tarjosivat ainoastaan 158 euron sähkösarjaa). Starshipin ohjeilla (http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=47191.0) työ nopeutui muutaman tunnin. Harmia oli lähinnä runkopalkista sojottavan kiinnikepultin ruostumisesta ja muovipuskurin etureunan thorksien takaisin laittamisessa. Samalla vaivalla laskin muovipuskuria 4 mm, jottei hankaa peräluukun maalia ruvelle. Liitteenä kuva kätevästä läpivientiaukosta ja puskurin etureunan thorksien kohdasta.
 

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #20 : 02.11.2011, 10:20:52 »
Auto: 2007 307 SW x,x HDi 90 Premium Plus.

Apua sähkösarjan asennukseen? Päädyin Motonetin sarjaan. Mukana on ihan hyvät ohjeet, joskin mustavalkoiset. Ongelmana on nyt kun yksi johto pitäisi saada akun + navalta sulakerasiakoteloon ratin vasemmalle puolelle. Mistä löytyisi paras läpivientipaikka johdolle? Ensi tutkimisen jälkeen en havainnut yhtään sopivaa. Tänään otan akun pois paikalta ja tutkin sen taustaa.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #21 : 02.11.2011, 12:08:16 »
Eikös se +-johdin tule jo valmiiksi sinne ratin luona olevalle sulakerasialle..? Voi olla teipattuna siihen muuhun johtosarjaan kiinni. Tai ainakin näin oli yhdessä uudet (full-can) sähköt omaavassa 307 SW:ssä.

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #22 : 02.11.2011, 12:24:14 »
Juu siellä sulakerasiassa on punainen vahva johto, joka mielestäni vie virran taakse. Ohjeen mukaan juuri tähän johtoon pitäisi kytkeä akulta tuleva johtosarjan osa (johto ja sulake), jolle etsin läpivientipaikkaa. Epäilen että tähän johtoon ei tule virta suoraan sillä päätä ei ainakaan ollut suojattu mitenkään, eikä siinä ollut mitään liitintäkään, eli johto menisi suoraan takapäähän autoa. Ko. johto oli tosiaan teipattu kiinni muihin johtoihin.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #23 : 02.11.2011, 12:38:44 »
Eikös tätä johtoa "jatkettu" johdonpätkällä jossa oli liitin päässä... Ja tämä "uusi" liitin tökättiin johonkin sulakerasian liittimeen..?

Siinä olet juurikin oikeassa, että tuo johto vie sinne takapäähän, huono muisti..? ;)
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 12:42:08 kirjoittanut Timppa71 »

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #24 : 02.11.2011, 13:36:32 »
Olen tässä hieman tehnyt tutkimusta ja ilmeisesti kahta tämäntyyppistä johtosarjaa on olemassa, joista toisen ohjeissa otetaan sähkö suoraan akulta. Ja toisen liitetään johonkin sularerasian liittimeen. Jatkan suunnittelua ja otan kaikkia neuvoja vastaan.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #25 : 02.11.2011, 17:32:47 »
Juu siellä sulakerasiassa on punainen vahva johto, joka mielestäni vie virran taakse. Ohjeen mukaan juuri tähän johtoon pitäisi kytkeä akulta tuleva johtosarjan osa (johto ja sulake), jolle etsin läpivientipaikkaa. Epäilen että tähän johtoon ei tule virta suoraan sillä päätä ei ainakaan ollut suojattu mitenkään, eikä siinä ollut mitään liitintäkään, eli johto menisi suoraan takapäähän autoa. Ko. johto oli tosiaan teipattu kiinni muihin johtoihin.

Liittät sen johdon  jota ei ole suojattu (tulee takaa, punainen) siihen johtoon mikä syöttää virtaa sille ylimääräiselle pienelle sulakerasialle.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2011, 17:36:10 kirjoittanut Pugi406 »

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #26 : 03.11.2011, 14:36:24 »
Kiitos hyviä neuvoja. Eilen tosissaan aloitin koukun asennuksen. Ajanpuutteen vuoksi ehdin vasta purkaa takapuskurin, mutta aloin tarkastella johtosarjan mukana tullutta pikkupussia. Siellähän oli juurikin sellainen pieni johdonpätkä liittimellä, joka sopii toisen ohjeen mukaan suoraan sulakerasian liittimeen.
Pitäisikö tässä välissä olla kuitenkin sulake ?

Pugi406

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #27 : 03.11.2011, 18:07:30 »
Alkuperäisessä johto sarjassa on sulake. Tuo mun laittama kuva kertoo kaiken.

amiantt

  • Vieras
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #28 : 04.11.2011, 09:25:33 »
Johtosarjasta vielä, minun ohjeessani on laitettu punaisen johdon liittäminen eri liittimeen ilman lisäsulaketta. Miten tuon isomman mustan liittimen saisi helpoiten irti? Pitäisikö siihen silti laittaa lisäsulake väliin?

Mulla on erilainen johtosarja kuin bugilla. Muistaakohan timppa oliko sulla tällainen ohje?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 307 - Vetokoukku
« Vastaus #29 : 04.11.2011, 16:31:41 »
Joo, tutulta näyttää eli sama ohje (ellei muisti taas tee tepposia  ;D)

Tuossa ohjeessa se on kuvattu tuo liittimen irroitus ja avaus. Ja eikös ohjeessa puhuttu jonkin sulakkeen korvaamisesta toisella sulakkeella jossa eri virrankesto... Eli ei tarvinne muita lisäsulakkeita vaan koukun sähköt tulevat "orggis-sulakkeiden" takaa.