Yleensä kannattaa ensin kysyä sekä Peugeotilta että Citroenilta sopivaa letkua, koska eivät ne välttämättä maksa kovin paljon jotain yleismallista enemmän, joka ei ehkä kuitenkaan sovi paikalleen. Lisäksi on huomioitava, että letkun kiinnityksessä saatetaan käyttää ns. pikakiinnitysratkaisua (
esimerkki) ja sellaista sopivaa yleismallista ei ole edes saatavilla.
Mutta 406:n XU7JP4:n tapauksessa alavesiletku on näemmä tavallista suurempi kokonaisuus ja hinta Suomessa todella kova, koska osa on jostain käsittämättömästä syystä hinnoiteltu jälleen kerran selvästi esim. Saksan hintatasoa korkeammaksi. :-( eBay:n kautta tilaamalla voisi saada halvemmalla kuin Suomesta, jos jostain löytyy (itse en äsken löytänyt)...
406 (1. mallisarja), INJECTION XU7JP4 AND BVM AND WITHOUT AIR CONDITIONING 1343 P7, WTR OUTLET HOSE, INJECTION XU7JP4 AND BVM AND WITHOUT AIR CONDITIONING, 186,00 e (Saksan Peugeotilla 59,18 e; ei saatavilla Citroenilta)
406 (1. mallisarja), INJECTION XU7JP4 AND BVM AND AIR CONDITIONING 1343 P5, WTR OUTLET HOSE, INJECTION XU7JP4 AND BVM AND AIR CONDITIONING, e 258,00 (Saksan Peugeotilla 88,88 e; ei saatavilla Citroenilta)
Ilmastoimattoman mallin letku näyttäisi varaosakuvan perusteella kiinnittyvän perinteisillä letkunkiristimillä, mutta ilmastoidun mallin letkussa käytetään jo pikalukituskiinnitystä tiivisteineen.
Ennen letkun vaihtamista kannattaa varmistua vuotokohdasta. Jollei letkussa ole reikää ja siinä on perinteinen letkunkiristin, niin kiinnittämällä ja kiristämällä uudelleen vuoto saattaa loppua. Jos käytössä on jokin pikalukituskiinnitys, niin niihin on yleensä saatavilla pelkkiä tiivisteitäkin.
Jos uuden letkun hankkiminen ei jostain syystä tule kyseeseen (tuo alkuperäisen hinta Suomessa voi olla aika hyvä syy...), eikä sopivaa purkuosaakaan löydy, niin vanhaa voi yrittää korjata korvaamalla viallisen kohdan pätkällä yleismallista letkua ja sopivilla putkilla sekä kiristimillä.