Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ajonesto)  (Luettu 18908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mkm53

  • Vieras
Auto: 2000 206 1,6.

Arvoisat foorumilaiset. Mitä tehdä, kun yllättäen 206 ei käynnisty ja vikakoodi on: pinkoodi on väärä vaikka se tarkistettu merkkikorjaamolla. Ehdotus heillä oli uudet elektroniikkaboxit ym., kustannus lähes 2000 e. Auton arvo alle 2 tonnia. Onko kellään tietoa, mistä löytyisi ehjät käytetyt boxit ja avain, jolla auton saisi liikkeelle? Vai onko purkukamaa? Laittakaa tietoa, jos jollakulla olisi osat. T: Matti

ZIPPER

  • Vieras
Ruttutukusta (autovahinkokeskus) voisi osia löytyä. Kannattaa varmaan kysellä autosähköön erikoistuneista pajoista jos vaikka löytys tietoakin.

j205gti

  • Vieras
Tuolta voisi kysästä: http://www.soontek.net/palvelut.html

Ja löytynee 406 keskusteluista toinenkin vaihtoehto: kaveri unohti koodin ja joku tyyppi sen kaiveli esille kun lähetti hänelle boxin. En vain muista enään sitä linkkiä. No joku 406 mallin omistaja muistanee, eikä ollut kallis juttu.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
206-mallissa ei ole koskaan ollut näppäiltävää ajonestoa, eikä siten myöskään mitään käyttäjän syötettävissä olevaa "PIN-koodia" - tämä tiedoksi siltä varalta, että jotkut virheellisesti luulevat, että on kyse vastaavasta näppäiltävästä ajonestolaitteesta kuin esim. vanhemmissa 406-malleissa.

Tarkka (englanninkielinen ja mahdollinen numeerinen) vikakoodi olisi tarpeen ja muutenkin selvitys vikaan johtaneista tapahtumista. Kyse voi olla siitä, että "ajonestolaite" on kadottanut avainten tiedot esim. liian alhaisen akkujännitteen vuoksi (esimerkkitapauksia) tai ei muuten tunnista avaimia ja niiden ohjelmoimiseen vaadittava koodi on joko väärä tai ei jonkin vikatilan vuoksi kelpaa, vaikka oikea olisikin.

Kyseessä on käsittääkseni nelimerkkinen koodi, joka löytyy myös auton mukana mahdollisesti toimitetusta "avainkoodikortista" tai sen saa selville maahantuojalta/valmistajalta.

Netissä näyttää myös olevan sivustoja/foorumeita, joiden kautta saa ilmaiseksi tai pientä maksua vastaan selville ko. avainten ohjelmointiin vaadittavan koodin auton valmistenumeron perusteella (saattaa olla, että se on joko laskettavissa valmistenumerosta tai haettavissa Peugeotin tietojärjestelmästä). Esimerkiksi:

http://www.garageforum.co.uk/forum/81-peugeot/5890-peugeot-pin-from-vin.html

Eräät yritykset ilmeisesti tarjoavat myös palvelua, jolla koodi saadaan selvitettyä ohjausyksiköstä (tätä ei kuitenkaan siis pidä sekoittaa vanhempien autojen näppäiltävien ajonestolaitteiden koodin selvittämiseen).

Onko auto ollut Peugeot-merkkihuollossa ja ovatko he yrittäneet avainten ohjelmointia ja vian selvittämistä Peugeotin testilaitteistolla?
« Viimeksi muokattu: 31.01.2012, 14:05:28 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Mkm53

  • Vieras
Auto on ollut Peugeot merkkikorjaamolla Espoossa, korjattu 400€:lla työkustannuksia ja uusi bsi boxi ja sitten ilmoittivat että ei tule kuntoon kuin uusimalla molemmat boxit kustannus 1400€.

JTdigital

  • Vieras
Ajoneston ohitus onnistuu... Laita Yksityisviestiä niin kerron lisää.

Mkm53

  • Vieras
Auto: 2000 206 1,6.

Ajonesto lukkiutui päälle. Eivät saanet 2:lla korjaamolla auki, merkkikorjaamo suositteli kaikkien boxin uusimista, liian kallis operaatio. Ostin vanhat boxit ja avaimet ym romppeet hajottamolta samasta autosta, sama ongelma jatkuu edelleen. Kaksoisreleen toinen puoli ei vedä (uusi rele) eli bensapumppu ja puola eivät saa virtaa. Toimivat kyllä suoralla virralla. Onko joku konsti millä ajoneston voisi resetoida? Itsellä on vikakoodilukija joka ilmoittaa: link error. On myös tietokoneeseen liitettävä lukija joka ei saa yhteyttä. Onko kellään kokemusta ko. viasta?

sepiset

  • Vieras
Emännän -01 206 gtissä oli myös samanlaatuinen vika. Vikakoodina käynnistyksenesto. Avaimia koitettiin ohjelmoida, mutta ecu oli jotenkin lukossa. Merkkiliikekin luovutti. Lopuksi auto vietiin Hämeenlinnan Automaalle, jossa saivat koodattua avaimet sisään ja auton käymään. Mikä lienee avaimet pudottanut pois pelistä, ei tietoa.

plagu

  • Vieras
Käynnistyykö auto kun kytket tuon kaksoisreleen suoralla virralla?

Mkm53

  • Vieras
Ei käynnisty, koska puolapaketilta puuttuu ohjaus jonka egu suorittaa. Suoralla sähköllä saa kyllä bensapumpun pyörimään.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Mulla oli saman tyylinen ongelma EW12J4 koneisessa 406:ssa. Avaimen kuva paloi mittaristossa (ajonesto siis päällä), ECUun ei muistaakseni päässyt testerillä käsiksi ja auto ei luonnollisestikaan käynnistynyt.

Loppujen lopuksi sain sen toimimaan siten, että syötin ECU:lle +12v ja maadoituksen kytkentäkaavion perusteella. Kyseisessä ECUssa maadoittuu yksi pinni kun käyttöjännitteet on kytketty. Mittasin ko. pinnin ja totesin, että maissahan tuo oli. Tämän jälkeen purin kytkennät, laitoin ECU:n takaisin autoon kiinni ja sen jälkeen auto on toiminut moitteetta. Mitään järkevää selitystä en keksinyt miksi tuo käyttöjännitteen syöttö auttoi, mutta mitään muuta en autolle sillävälillä tehnyt.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Benkku

  • Vieras
Moottorin johtosarja ja liittimet kannattaisi tutkia.

Mikäli koodikortti tallessa, niin avainten alustuksella kannattaa aloittaa. Muuten menee työlääksi eli ohjain pöydälle, kaivettava piirilevy massasta, luettava muisti jne.


plagu

  • Vieras
Maahantuojalta saa kyllä pin koodin pyytämällä.
Vaikka toki sen bsi:täkin saa luettua esim allekirjoittaneen toimesta.

Mkm53

  • Vieras
Joo koodi löytyi ohjelmalla.

Mkm53

  • Vieras
Kiitos vinkeistä kaikille, vika löytyi vihdoin: ecun pinniin 49 ei tullut kunnon jännitettä siis plussaa, siihen kun antoi jännitteen niin johan lähti.

TEMP_ARKISTOON