Ohje kojelaudan purkamisesta:
Pääosin ne välineet, joita tarvitset: 1/4" hylsysarja (esim. bilteman tuote nro. 10132), 1/4" pitkät hylsyt, torx-meisseli (T10?) tms. pidempivartinen (hylsy ei ylety) radiota varten, eri kokoisia suorapäisiä ruuvimeisseleitä yms. vakiokamaa.
1. Akunkengät irti. Varmista, etteivät ne pääse edes koskettamaan akun napoja.
2. Ensimmäiseksi radio irti kahdella torxilla ja piuhat irti. Radion aukon ala- ja yläreunasta pois molemmin puolin torx-ruuvit (T25?). Säätöpaneeli ja näyttö lokerikkoineen irti. Tuhkakuppi ja sen piuha irti yläreunasta vetämällä. Tuhkakuppi on tiukassa.
3. Keskikonsoli lienee helpoin osa irrottaa koko sisustassa. Ensin irti vaihdekepin kehys, joka lähtee irti ruuvimeisselillä tms. varovati longistamalla. Konsolin paneeli on myös kiinni klipsuilla eli vänkäystä taas peliin. Itse keskikonsoli on kiinni etuosasta kahdella ruuvilla ja takaa, takamatkustajien tuhkiksen alta, yhdellä M8-mutterilla. Käsijarrukahvan kehys irti longistamalla ja pois sukkineen kahvan päältä. Diagnostiikkaliittimen ja takatupakansytytinliittimen piuhat irti. Keskikonsoli pois.
4. Jalkatilan muovit (keskikonsolin jatkeena) ovat kiinni yhdellä ruuvilla, jonka jälkeen ne saa irti (molemmin puolin).
5. Kuskin jalkatilasta muovit ja huopa (kojetaulun alla) pois. Ratin säätö yläasentoon, jolloin väliköstä ratin alta saa näköyhteyden kuskin jalkatilan turvatyynyn kiinnitysruuveihin (2 kpl M6-ruuveja). Ne saa pois alakautta, jonka jälkeen turvatyyny pois (kiinni vielä muoviklipsuilla) vetäisemällä. Ratin viiksien kotelo on kahdella ruuvilla kiinni alhaalta päin, joiden poistamisen jälkeen muovit lähtevät irti vetämällä. Kaikki piuhat irti ratin viiksiltä ja virtalukosta. Piuhanipun voi pudottaa alas. Polkimien takaa ohjauspyörän akselin alemman nivelen alapuolelta M8-kiinnitysruuvi irti. Koko ohjauspyöräkonstruktio on kiinni neljällä M8-mutterilla, jotka näkee ratin alapuolelta. Ne pois ja ohjauspyörä akseleineen kaikkineen pois.
6. Hansikaslokero on kiinni noin kahdeksalla ruuvilla, joista kaksi on naamioitu luukun toppari kumeiksi, joissa reikä keskellä. Ruuvi pois ja piuhat irti. Hansikaslokeron taakse on myös kiinnitetty piuhapari. Ovat maadoituspiuhoja, jotka menevät etumatkustajan puolen oviaukon reunaan kynnysmuovin alle. Muovi lähtee irti napakalla riuhtaisulla, jonka jälkeen maadoituspiuhat voi irrottaa (2 kpl M6-pultteja).
7. Kojetaulun päätymuovit molemmista päädyistä irti, eli ne, joissa etumatkustajan puolella on turvatyynyn poiskytkentäkytkin. Lähtevät irti ruuvimeisselillä vänkäämällä. Kuskin puolelta sulakerasian kansi/säilytyslokero pois kokonaan, jolloin alareunan kaksi ruuvia saa pois. Muovin, jossa on ajovalojen korkeussäädin, saa näin pois. Vielä korkeussäätimen piuha irti.
8. Mittaristo irti pienellä ruuvimeisselillä mittariston yläreunan rei'istä vääntämällä ja mittariston piuha irti. Mittaristo voi olla tiukassa, mutta toisella kädellä voi auttaa keskikonsolin aukoista. Vaahtomuovipehmuste mittariston takaa pois.
9. Kaksi kappaletta M6-pultteja pois, jotka näkyvät keskikonsolin näytön/radion aukoista, joilla kojetaulun paksu putki on kiinni ilmastointilaitteessa. Pois kaksi kappaletta M6-pultteja, jotka ovat tuhkakupin alla.
10. Kojetaulu on kiinni autossa kaikkiaan kuudella pultilla. Kaksi molemmin puolin autoa A-pilarin alapään kohdilla, näkyvät kojetaulun päädyistä. Yksi pultti on mittariston takana ja yksi kuskin jalkatilassa. Jalkatilan apurauta pitää irrottaa kokonaan. Se on kiinni rungossa kahdella M8-pultilla ja ilmastointilaitteessa yhdellä M6-pultilla.
11. Kaapelointien irrotus. Yksi piilopiuha on ainakin etumatkustajan puolella hansikaslokeron yläpuolella koristelistan takana olevan "lämpötila-anturin" (?) piuha. Sulaketauluun menee kaksi liitintä ja konehuoneeseen (sulaketaulun alta) kaksi liitintä.
12. Nuo, kun on irti, niin kojelaudan pitäisi olla pois otettavissa. Kannattaa kuitenkin raotella kojetaulua varovasti, koska vielä voi olla jotain kiinnikkeitä tms. piuhoja, jotka ovat kojetaulussa kiinni.