Kirjoittaja Aihe: 406 - Kaasuvaijerin kiristys/vaihto  (Luettu 5128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TseiTsei

  • Vieras
406 - Kaasuvaijerin kiristys/vaihto
« : 20.08.2008, 17:45:39 »
Ongelma:

Auto: 1997 406 1,8 (16-ventt.).

Olisiko syytä ostaa uusi kaasuvaijeri, vaijeri liikkuu sivuttaissuunnassa 1-2 cm ja auto on tahmea kiihtymään ja kulkemaan (167 km/h GPS) joten tuntuisi että nyt olisi kaasuvaijerin kiristys paikallaan tai sitten kokonaan uusi vaijeri. Mitenkäs vaijeri tarkkaanottaen säädetään kireämmälle?

Ratkaisu:

Ongelma ratkesi säätämällä vaijerin kireyttä siirtämällä säätösokan paikkaa.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 406 - Kaasuvaijerin kiristys/vaihto
« Vastaus #1 : 21.08.2008, 15:28:26 »
Eikös siinä vaijerissa ole sellainen metallisokka, jonka paikkaa siirtämällä vaijeri joko kiristyy tai löystyy? Tuo löytyi ainakin omasta pögötistäni.

Omassa autossani, kun avaa konepellin, niin suoraan näkyy semmoinen säätöpotikka, jossa vaijeri ja vaijerissa sokka, jota siirtämällä se kiristyy.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

wiltsu888

  • Vieras
Vs: 406 - Kaasuvaijerin kiristys/vaihto
« Vastaus #2 : 03.03.2010, 18:11:20 »
Auto: 1998 406 2,0 ST.
 
Itellä kanssa rupesin asiaa kattomaan, ja pistin auton ollessa sammuksissa emännän painamaan kaasupolkimen pohjaan, jolloin huomasin, ettei kaasupotikka menee ääriasentoonsa asti. Pistin sokkaa yhden pykälän kireämmälle ja nyt menee ihan pientä karvaa vaille pohjaan. Onko tässä jotain sääntöä, että kuinka kireälle sen uskaltaa laittaa. Toki liika on liikaa, mutta pitääkö siihen potikkaan jäädä minkäänlaista välystä ääriasentoon nähden, jos poljin on painettuna pohjaan?