Kirjoittaja Aihe: 406 - Moottorin tehottomuus (sulake) (HDi)  (Luettu 9221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wtp

  • Vieras
Vs: 406 - Moottorin tehottomuus (sulake) (HDi)
« Vastaus #15 : 06.06.2010, 21:06:46 »
Päivitystä omaan tilanteeseen: purin koko eculta lähtevän johtosarjan atomeiksi ja suoritin muutamia mittauksia. Tulin siihen tulokseen että ilmeisesti molempien solenoidien (EGR+turbo) maajohtimet sulautuvat jossain absin ohjauslohkon alla yhdeksi ja menevät suoraan syöttöpumpun päällä sijaitsevalle liittimelle joka on kai 3. männän deaktivointisolenoidi. Solenoidien resistansseiksi sain seuraavaa:

- 25.0 ohm : deaktivointisolenoidi
- 14.3 ohm : egr:n + hukkaportin solenoidit

Kysymys arvon foorumilaisille kuuluukin että maadoittaako tuo deaktivointisolenoidi tosiaan oman runkonsa kautta kaikki solenoidit? Muuta selitystä tuohon en ainakaan itse keksi mutta en voi kuin ihmetellä tuota 50cm johdon säästöä joka tuossa on saavutettu. Ecullahan on maapinnejä vaikka muille jakaa. Olisiko kuitenkin nyt niin että voisin vetäistä nuo solenoidien maajohtimet suoraan runkoon ja saada turbon vihdoinkin tulille? Niin ja auto toimii edelleenkin kun olen vain irrottanut akun plusnavan ennen ecun liittimeen koskemista.