Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)  (Luettu 27768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #30 : 30.04.2013, 17:34:59 »
Mobil ATF 3309 on toiminut hyvin 607:n AM6 lootassa. Hinta on edullinen motonetissä.
Peugeot 3008 hybrid

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #31 : 30.04.2013, 17:37:55 »
Lexus mm. samalla kaavalla käyttää ensitäyttönä Aisinin laatikoihin Castrolia, tieto tuotepäällikön antama.

Niinkö - tämä on 'uutta tietoa'. :) Liekö tieto C merkin tuotepäälliköltä? Tietääkseni Toyotan öljyn valmistaa muu taho. ;)

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #32 : 30.04.2013, 20:27:42 »
Mobil toimii varmasti, sitä muutama kymmenen litraa jo ehditty laittaa. Paitsi Euro5 laatikoihin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #33 : 30.04.2013, 20:31:27 »
Hyvä, että tuo Euro5 tuli esille, kerrotko lisää mihin pohjautuu, että vaatimuksena on AW-1. Sinänsä aihe on falski, sillä puhutaan hyvin pienistä tuotteiden eroavaisuuksista :-).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #34 : 30.04.2013, 21:13:42 »
Tuo euro5 juttu on vähän hämärä, esim 407coupen hinauslenkin peitelevy on eri euro5 autoissa kuin vanhemmissa  ::)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #35 : 30.04.2013, 21:51:47 »
Totta, paitsi miten kaukaa katsoo tuota asiaa... ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #36 : 01.05.2013, 02:40:33 »
...AW-1

'Aisin Warner 1' öljy on yhtäkuin JWS 3309 luokitus.

Kreisi

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #37 : 30.05.2013, 10:02:11 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Sport Tiptronic (AM6-automaattivaihteisto).

Itsellä aivan vastaava ongelma kuin ketjun aloittajalla pedrolla. Ja kyseessä vielä aivan vastaava auto. Ensimmäinen korjausehdotus oli akun irrottaminen yöksi jonka pitäisi nollata laatikko jos se on oppinut väärille tavoille tai ohjelmisto seonnut. Tämä auttoi noin viikoksi (ei tainnut olla ihan 500 km ajoa) jonka jälkeen oireet palasivat. Nyt vaihteistoöljyjen vaihdon (ei auttanut) jälkeen menee vaihtoon vaihteiston hydrauliikan ohjausventtiilit.

Toivottavasti tuolla nykiminen loppuu ja pääsee nauttimaan ajamisesta eikä tarvitse pelätä että ohittaessa vaihdelaatikko heittää vapaalle juuri kun ollaan rinnalla (kerta tuota huvia riittää).

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #38 : 30.05.2013, 20:53:31 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Sport Tiptronic (AM6-automaattivaihteisto).

5. ja 6. vaihde menee toisinaan rauhallisessakin ajossa rajusti jysähtäen päälle. Täyskaasulla kiihdytettäessä vika ilmenee myös 3. ja 4. vaihteilla. kirjoitusohjeeseen.

Noiden oireiden perusteella vaihteisto on epäkunnossa. PPS:ssällä asiaan syventynyt saa toki vian tietoon, mutta korjaus on haaste  ;). Kun vaihdetaan erittäin vanhojen tilalle uudet, ongelma saattaa pahentua. Syynä on vaihteistoon kertyneen lian (vanhan öljyn kontaminaatiot yms.) lähteminen kiertoon. Lähde: Autochic, kokenut asentaja/työnjohtaja kertoi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #39 : 30.05.2013, 21:45:45 »
Googleen tai Volvo foorumeille kun lyö hakusanaksi esim. "Aisin aw tf 80 sc", niin rupeaa löytymään tarinaa ja vikoja. Sama laatikko siis kyseessä kuin tämä AM6.
Lopputalvesta tuosta googlettelin tietoa ja tuollainen jysähtäen päälle menevä vaihde tuntui olevan aika yleinen ongelma, erityisesti lämpimänä. Syynä venttiilipöydän tukkeutuminen moskasta, öljynvaihdon laiminlyönnin johdosta. Mielikuva jäi, että suositelluin korjauspaikka olisi tämä: http://www.autogear.fi/
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

janim

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #40 : 03.07.2013, 22:07:44 »
Auto: 2005 407 3,0 V6.

Onkos kukaan purkanut tuota am6-laatikon hydrauliikka-yksikköä? Oireena juurikin nuo ajoittain jysähtelevät vaihdot ja mielessä olisi aluksi puhdistaa venttiilit ja muut romut mitä sieltä löytyy, tarvittaessa venttiilien vaihto. Öljynvaihdolla ei ollut mainittavaa merkitystä. Kerran kyseisen operaation al4-laatikolle tehneenä mietin eroaako tuon tekeminen tähän uudempaan mitenkään erityisesti?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #41 : 03.07.2013, 22:13:50 »
Ei ole tarvinnut (onneksi) purkaa, mutta työohjeita on tullut luettua, miten purkaminen ja kokoaminen tehdään. Paljonko on autollasi ajettu ja mikä on huoltohistoria? Hyvää tietoa muille, mutta jälkiviisaus en paranna tuon yksilön toimintaa :-)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

janim

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #42 : 03.07.2013, 22:27:17 »
200tkm mittarissa, huollot tehty ajallaan, mutta sehän ei tarkoita että myös vaihteistoööjyt olisi vaihdettu kuten kuuluu.. itsellä auto ollut vasta puolisen vuotta.  Kylmänä nätissä ajossa pelaa nyt öljynvaihdon jälkeen mainiosti. Lämpimänä ei kärsi kengittää yhtään.

Jos sulla JPL on heittää jotain linkkiä tuohon liittyen tai kuvia ym niin kaikki otetaan vastaan. Jokatapauksessa tuon alan tekemään, kaikki vinkit on tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 22:30:24 kirjoittanut janim »

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #43 : 04.07.2013, 14:58:54 »
Hah, kyllähän googlettamalla löytyy varmasti lootasta kuin lootasta vikaa ja tarinaa. Huvittavinta kuitenkin on että tf80sc:n viat useimmiten öljynvaihdon laiminlyömisestä johtuvia. Sama kuin valittaisi tukan roikkuvan silmillä kun ei tule käytyä parturissa  :D Kiitos nauruista, ja anteeksi, en tarkoita pottuilla missään nimessä   :)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Automaattivaihteiston toiminta (AM6)
« Vastaus #44 : 04.07.2013, 17:16:03 »
Palataan tarkemmin privapuolella. Vaihteiston purkaminen on tietty riski, mutta vaihtolaatikoita on jo hyvin tarjolla, jos menee sudeksi. Öljyjen kanssa lotraaminen ainut kulu ja jokin nippeli, jos niitä saa vaihteistoon varaosana  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -