Kirjoittaja Aihe: 406 - Alustamuutokset (madallus)  (Luettu 29715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
406 - Alustamuutokset (madallus)
« : 01.04.2007, 19:31:17 »
Haluaisin autosta vähän jämäkämmän ja täsmällisemmän toiminnaltaan mukavuutta menettämättä. Kuinka onnistuu? Kokemuksia?

Toki talvirenkaat kokoa 195 65 15 eivät ole enää kovin hyvät ja iskunvaimentimetkin olisi hyvä uusia yhtä kaikki kuten kesärenkaatkin 205 60 15 koossa. Jotain enemmän kuitenkin tuntuisi vaativan.

Kuljetan lisäksi melko usein kohtuu painavaa tavaraa peräkontissa niin sekin asettaisi omat vaatimuksenta alustalle. Tuo alustan madaltaminen ei ihan ensimmäisenä ole mielessä eikä paljoa missään tapauksessa, kyse kun on käyttöautosta. Rengaskokoakaan en halua tuosta suurentaa.

Peli on 406 1,8 1998 sedan.

Palautetta olkaa hyvät
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #1 : 01.04.2007, 22:31:01 »
Mitenkäs olis jos vaihtais jouset ja iskunvaimentimet V6 mallista? Tietääkseni V6 mallissa on jäykempi alusta, korjatkaa jos olen väärässä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

luukkonen

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #2 : 02.04.2007, 08:33:29 »
Renkaan paksuutta (profiilia) pienentämällä saa ohjauksesta nopeamman/tarkemman, kun rengas ei sorru kaarteissa alle. Tietenkin madallus auttaa jämäköiytymiseen, mutta mukavuus ja tavaran kanto kyky kärsii...

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #3 : 02.04.2007, 18:23:32 »
Mulla tuli GW:n alla Eibachin 30mm madallus jouset, maavara riittää ja mukavuuskin kärsii vain Vantaan huonokuntoisista teistä. Pientä pintakovuutta on mutta kuorman kantoa testattu isommallakin porukalla ja sanoisin paremmaksi, kuin alkuperäisillä jousilla. Ei vaapu!

ippes

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #4 : 02.04.2007, 20:19:27 »
Lainaus
V6 mallissa on jäykempi alusta, korjatkaa jos olen väärässä.

Itse en ole uudempaa 406:sta ilman kutosta ajanut, mutta ainakin katsastus inssin mukaan oma oli iskari testin perusteella muita jäykempi. Aika keinuvaunu tuo kuitenkin mielestäni on...

timmi306

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #5 : 03.04.2007, 14:45:16 »
Perstuntumalla ainakin tuo oma V6 tuntuu aika paukkulaudalta. Vasta 80 vauhdissa alkaa näyttää hyvät puolensa. Kaupunkiajossa melko kova, mutta eipä tuota kaupunkiajoon ole tarkoitettukaan. Ihan alkuperäinen alusta pitäis olla.

samppa

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #6 : 03.04.2007, 21:31:32 »
Perstuntumalla ainakin tuo oma V6 tuntuu aika paukkulaudalta.

Nämä ovat tietysti hyvinkin subjektiivisia kokemuksia. Itse taas pitäisin omaa autoani (P406 V6) alustaltaan hyvinkin mukavuuspainotteisena, myös kaupunkiajossa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #7 : 08.04.2007, 20:01:10 »
Korjaamolla ehdottivat Bogen kaasuiskunvaimentimia ja taakse lisäksi vaunujousia. Kunhan saan tarjouksen niin katsotaan sitten lisää. Tuo v 6 mallin jousiin vaihto saattaisi olla harkinnan arvoinen. Renkaiden koon ja profiilin meinaan pitää ennallaan.

Samalla vaihdetaan eteen yläkääntölaakerit ja taakse arvatenkin koiranluut ihan varmuudeksi ja samalla kun alusta on avattuna. Kilometrejä on 171000 ja kaikki on alkuperäisiä. Oisko jotain muuta huomioitavaa hyvät Peugeotistit
« Viimeksi muokattu: 08.04.2007, 20:21:20 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Herwood

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #8 : 10.04.2007, 07:47:10 »
Korjaamolla ehdottivat Bogen kaasuiskunvaimentimia ja taakse lisäksi vaunujousia. Kunhan saan tarjouksen niin katsotaan sitten lisää. Tuo v 6 mallin jousiin vaihto saattaisi olla harkinnan arvoinen. Renkaiden koon ja profiilin meinaan pitää ennallaan.

Samalla vaihdetaan eteen yläkääntölaakerit ja taakse arvatenkin koiranluut ihan varmuudeksi ja samalla kun alusta on avattuna. Kilometrejä on 171000 ja kaikki on alkuperäisiä. Oisko jotain muuta huomioitavaa hyvät Peugeotistit

Ilman vaunua tai muuta kuormaa saattaa heittää "mynätuningin" puolelle noilla kuorma-/vaunujousilla. Perästä tulee ehkä "jämäkkä", mutta samalla mitä todennäköisemmin myös korkea.

Jos V6 akselipainot on samaa luokkaa ja jouset takanakin oikeasti jäykemmät, niin ne saattaisi olla toimiva vaihtoehto saman pirssin iskarien kanssa. Ei kannata laittaa jäykempiä jousia löysille iskareille, koska alustasta saattaa tulla pompotin, kun iskarien vaimennuskyky ei riitä.

Leroy B

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #9 : 17.04.2007, 11:29:43 »
Päivää Pugisteille. Itselläni myös hinku saada 406:n alustaa jämäkämmäksi. Eibachit todennäköisesti tulossa alle. Kyllä ainakin kakslitrasen (-99 facelift)alusta on vakiona masentavan veltto. Viime talvena vaihdoin uudet Sachsin kaasut alle ja nyt kesän rientoihin vielä jouset.

Datariver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #10 : 26.04.2007, 22:10:46 »
Joo ite vaihoin weitecin vieterit alle ja hieman jämäköity mut vieläki joustaa liikaa. Pakko varmaa vaihtaa 17-19 valssit alle matalaprofiili gummeilla.

Leroy B

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #11 : 26.04.2007, 22:53:25 »
Joo ite vaihoin weitecin vieterit alle ja hieman jämäköity mut vieläki joustaa liikaa. Pakko varmaa vaihtaa 17-19 valssit alle matalaprofiili gummeilla.
Mitäs sinulla lötyy iskunvaimennuspuolelta?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #12 : 27.04.2007, 08:39:48 »
Joo ite vaihoin weitecin vieterit alle ja hieman jämäköity mut vieläki joustaa liikaa. Pakko varmaa vaihtaa 17-19 valssit alle matalaprofiili gummeilla.

Ööh... Miten nuo liittyy toisiinsa?
Eihän se jousto siitä mihinkään muutu, tai muuttuu jousittamattoman massan lisääntyessä ja pyörien massan siirtyessä enemmän kehälle - eli juuri väärään suuntaan mihin sinulla on tarve.

ts. Et siis tarvitse välttämättä jäykempää alustaa tai isompia vanteita, vaan kevyemmän jousittamattoman massan.  ;)
Audi A4 Tdi Q

Datariver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #13 : 27.04.2007, 17:29:09 »
Ööh... Miten nuo liittyy toisiinsa?
Eihän se jousto siitä mihinkään muutu, tai muuttuu jousittamattoman massan lisääntyessä ja pyörien massan siirtyessä enemmän kehälle - eli juuri väärään suuntaan mihin sinulla on tarve.

ts. Et siis tarvitse välttämättä jäykempää alustaa tai isompia vanteita, vaan kevyemmän jousittamattoman massan.  ;)

Kyllä se auto siitä jämäköityy

Datariver

  • Vieras
Vs: 406 - Alustamuutokset (madallus)
« Vastaus #14 : 27.04.2007, 17:30:40 »
Mitäs sinulla lötyy iskunvaimennuspuolelta?

Orginaali tolpat. Ensin pitäs vaihtaa renkaat ja vanteet ja sen jälkee kattoo onko liian pehmee. Jos on ni sit varmaa weiteckin tai jonkun vastaavan iskarit alle.