Auto: 1996 406 2,0 (XU10J4R).
Otinpa työn alle 406 sedanin peräluukun kannen leijona merkin, josta oli jo lakat alkaneet hilseillä pois. Muutamasta kohdasta maalipinnastakin oli jo alkavaa hapettumaa. Sama ongelma näyttää olevan monissa muissakin Peugeoteissa kun olen liikenteessä katsonut. Osassa on jo puolet merkin maaleistakin ropisseet pois saaden auton näyttämään nuhjuiselta.
Ebayssa ja joissain liikkeissä maailmalla on myytävänä myös linssattuja logoja jotka voi liimata tuon vanhan päälle. Mutta tein kuitenkin jonkin näköiset ohjeet jos haluaa harrastaa ja päästä halvalla.
Kaikki alkaa tietenkin purkamalla takaluukun kannen sisäpuolinen verhoilu pois, joka lähteekin helposti puukon kärjellä auttaen niiden muovi niittien keskiosasta.
Tämän jälkeen Kolme ruuvia auki jotka pitävät sitä lukkoa kiinni luukussa, sekä keskuslukituksen ja lukkosalvan metallitangot irti.
Työpöydälle saatiin tuon näköinen mötikkä.
Lukon saa osiksi ottamalla pihdeillä kuvan oikeassa alareunassa näkyvän U -muotoisen raudan irti. Se pitää pakettia kasassa.
Tuon näköiseksi merkki oli mennyt.
Kaavin hammastikulla vanhat lakat pois jotka lähtivätkin ihan liuskoina. Maltti on valttia ja kaikki naarmut näkyvät helposti uuden lakan alta ellei ole tarkka.
Sitten hioin maalit ja merkin terävillalla mataksi.
Teippi yli (tuo pakkausteippi oli huonoa tuohon tarkoitukseen)...
ja katkoteräveitsellä reunoja pitkin.
Isolle merkille sama homma (tämä oranssi suojateippi oli hyvää tavaraa)
Sitten vain satiinin mustaa maalia päälle kilikolipullosta reilu kerros.
Tämän jälkeen välihionta mataksi neljän nollan hienolla teräsvillalla ja lakkaa päälle useita kerroksia.
Osat lakattuina. Aikamoinen hullunkiilto. Reunoihin jäi hieman sanomista, mutta eiköhän tuo taas käyttiksessä jonkun vuoden kelpaa.
Täytyy vielä laittaa kuva sitten kun on autossa kiinni.
TEMP_ARKISTOON