Juu, kyllä varmasti jokaiseen voitelukohteeseen löytyy specifioitu voiteluaine, se on hyvää bisnestä kemianteollisuudelle. Nämä aineet varmaankin täyttävät tehtävänsä erinomaisesti. Mutta millaisella voiteluaineilla esim. tässä tapauksessa tulee toimeen ja komponentin toimivuus turvataan ? Pitkäaikaisen kokemuksen tuomalla varmuudella voin kertoa että esim. mobilin sininen litiumpohjainen laakerirasva täyttää ko. kohteen voitelutarpeen erinomaisesti myös saman valmistajan molybdeenipohjaista laakerirasvaa voi käyttää. Se ei tosin ole aivan yhtä hyvää mutta täyttää tehtävänsä. Tarkemmin erittelemättä mistä ja minkälaisissa olosuheissa tämä kokemus on syntynyt voin kertoa aiemmin toimineeni lähes kolmekymmentä vuotta erilaisissa korjaamolalan ( myös esimies ) tehtävissä. Tosin viimeiset parikymmentä vuotta raskaan kaluston parissa mutta kyllä me pikkuautojakin korjattiin.
Varmasti on hyvää bisnestä. Toisaalta kohteeseen kehitettyjä voitelu-aineita käyttämällä myös kyseisen kohteen liuku-elimet toimivat pidempään.
- hydraamaton
- voitelu-aineeseen lisätyt keraamipartikkelit toimivat laakerina eli sisältää mikrokokoisia kuulia
Selkeä ero liuku-elimen herkkyydessä eli satula liukuu herkemmin.