Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 70560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 26.01.2013, 10:10:19 »
Tämä on ilmeidesti todella huonolla hoidolla ollut. Omassa 607:ssa pohja on siistissä kunnossa.
 http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=20478.msg197853#msg197853
Peugeot 508 & Peugeot 607

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 11.04.2013, 21:40:29 »
Peugeotteja olisi tulossa ehkä yksi lisää nimittäin 607 2.2 2001 ajettu 203tkm. Mitä tälläisessä kantsii ottaa huomioon? Ite koeajolla huomasin että auto puoltaa oikealle aika rajusti talvirenkaat alla. Ja mielestäni vasen etupyörän laakeri jurisi. Ja toinen vika etulasit eivät auenneet, moottorit ainaki tuntui pelavan kun yritti aukaista mutta auennut oisko vaijeri poikki tai syltyssä? Autoa oli huollettu säännöllisesti tosin auton omistaja itse. Jakopää oli tehty 2v eks olekki 2v päästä vasta? Manuuali laatikon öljyt oli vaihdettu jossain 100tkm kantturoilla. Mahdollisia tyyppi vikoja?
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 11.04.2013, 23:58:53 »
Apurunkojen pintaruostuminen on tyypillistä, kummassakin saman alustan omaavassa 600 sarjalaisessa (605, 607).

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 12.04.2013, 10:13:26 »
Okei. auto on ollut Lapissa koko ikänsä. Mutta huomioon otetaan. Oisko jtn muuta huomioitavaa asiaa joka vaikuttaisi esim:katsastuksessa ;)
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 396
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 12.04.2013, 15:12:26 »
Käsijarrun toiminta kannattaa tarkistaa ennen katsastusta. Jarrut muutenkin. Ne nyt ei tosin ole mitään tyyppivikoja. Turha niistä on ottaa hylsyä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013, 18:00:25, kirjoittanut mixu_71 »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 518
  • Motion&Emotion
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 12.04.2013, 23:40:00 »
Joo sen käsijarrun toiminnan huomasinkin että otti aika ylhäältä vasta kiinni jtn vaatii korjauksen.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

LhassaBronze

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 16.11.2013, 20:36:48 »
Bonsoir,  607 haaveissa, mistä löytyisi tarkempia varustetietoja, esim. mitä eroa on Titan ja Ebene varusteilla ja vuosimallieroilla ja mitä muutoksia tuli faceliftiin. Olen ihmetellyt esim. joitakin V6 malleja on tuolla "karkeammalla" verhoilumateriaalilla. Entä mistä vuodesta ja valmistuskk:sta tuo kojelaudan keskusnäyttö muuttui oranssista sinisävyiseen..

Nämä autot alkavat olla peruspentillekkin siedettävissä hinnoissa ja parin 406 Hdi:n jälkeen tekisi mieli kokeilla kuningasleijonaa, ajotuntumasta ja äänitasosta vs. 406 saa myös kommentoida.
Itse en siis koskaan ole edes koeajanut 607 mallia.Etu ja takakäteen kiitos vastauksista..


PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 529
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 16.11.2013, 21:06:37 »
Facelift mallissa voi näytön värin valita asetuksista. 607 on varmaan meluisampi kuin 406. 607ssa ei ole juuri lainkaan äänieristeitä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 539
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 16.11.2013, 21:40:45 »
Bonsoir,  607 haaveissa, mistä löytyisi tarkempia varustetietoja, esim. mitä eroa on Titan ja Ebene varusteilla ja vuosimallieroilla ja mitä muutoksia tuli faceliftiin. Olen ihmetellyt esim. joitakin V6 malleja on tuolla "karkeammalla" verhoilumateriaalilla. Entä mistä vuodesta ja valmistuskk:sta tuo kojelaudan keskusnäyttö muuttui oranssista sinisävyiseen..

Nämä autot alkavat olla peruspentillekkin siedettävissä hinnoissa ja parin 406 Hdi:n jälkeen tekisi mieli kokeilla kuningasleijonaa, ajotuntumasta ja äänitasosta vs. 406 saa myös kommentoida.
Itse en siis koskaan ole edes koeajanut 607 mallia.Etu ja takakäteen kiitos vastauksista..

Tuo perus kangasverhoilu, mitä oletan että tarkoitit "karkeammalla verhoilulla" on kyllä aivan hirveä. Itse plyyshin, tai sen omaisen verhoilun ystävänä, ei tuo miellytä yhtään. Nahkaverhoilu olisi toki itsellekin jees siinä autossa missö koiraa kuljettaa, helpompi siivota karvat kuin plyyshistä.

Pre-faceliftin titan ja ebene sisutusvaihtoehdot erosivat koristeosiltaan ja verhoilultaan. Titanissa hiiikuitumainen sisustus ja Ebenessä jalopuukuvio. Molemmissa oli pari nahkaverhoilua lisävarusteena mutta Titanessa taisi olla vain tuo karkea kangasverhoilu mutta Ebenessä lisänä vaihtoehtona tumma plyyshi (mitä eniten tässä sisustusvaihtoehdossa näkeekin).

Omasta mielestäni kyllä tuo "lohenpunainen" mittaristo ja näyttöjen väri on ainut oikea :D
Nykyiset
807 ST & 304
Entiset:
406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 28.12.2013, 09:34:27 »
Onko kellään tietoa 2.7 V6 HDi FAP -moottorilla varustetun 607:n mahdollisista ongelmista? Noita ei Suomessa kovin montaa myytävänä ole ja täkäläiseen tapaan nahkapenkkisiä ei taida olla yhtään. Se jotenkin ihmetyttää, että ostetaan premium -luokan auto karvalakkimallin sisutuksella :o.

Kevään mittaan tosiaan aion Pappasportin luovuttaa jollekin toiselle matkakumppaniksi ja 607 on vahvasti harkinnassa eläkevaarin menopeliksi. Myönnän, että uudempi C5 patonkikin on houkuttava vaihtoehto, mutta ei sillä THP 1,6 l moottorilla :-\

Luin toki tämän ketjun läpi ja jotain vinkkejä sain, mutta käytännön havaintoja kaipailen lisää  ;)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2013, 09:40:02, kirjoittanut vmikkoj »

martymcfly

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 28.12.2013, 09:59:22 »
...Se jotenkin ihmetyttää, että ostetaan premium -luokan auto karvalakkimallin sisutuksella :o ...

Olen huomannut saman, ja tullut siihen lopputulokseen että me suomalaiset olemme vain niin juntteja että säästämme sitten ihan väärässä paikassa. Ja koskee siis kaikkia autoja, ei pelkästään 607:aa.

Jos olet suoraa käteisostoa tekemässä, eli et siis laita pappasportia välissä, niin hommaa auto ihmeessä Saksasta. 607 V6 dieselillä ja kaikilla mausteilla tulee veroineen toki maksamaan saman tai ainakain lähes saman kuin Suomessa, mutta siinä onkin sitten oikeasti ihan kaikki varusteet ja todennäköisesti suomiautoa matalampi km-lukema ja muutenkin parempi kunto kun sitä ei ole suolassa vielä läpeensä liotettu. Itse en miettisi kahta kertaa mistä autoni hommaisin, jos olisin ilman vaihtoautoa käytettyä hommaamassa.

vmikkoj

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 28.12.2013, 10:56:09 »
Saksa on tietenkin vaihtoehto, koska Ruotsissakaan noita pelejä ei liiemmälti löydy. Sitä vain mietin, onkohan saksalaisissa webastoja tai Ebereitä asennettuna?

Vanhaa lienee tosiaan turha tyrkyttää vaihdossa. Tosin Huittisissa vaihdossa 607 3,0 V6:een tarjotaan autosta kuin autosta kaksi tonnia vaihdossa, eli olisi hyvä hinta pappasportista. Todennäköisesti saman verran saisi hinnasta muutenkin tingittyä ???

martymcfly

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : 28.12.2013, 11:03:37 »
Joo, ilman vaihturia saat varmasti paremman diilin aikaiseksi.

Joissain Saksan peleissä on webasto (Mobile.de sivustolta kannattaa etstiä termiä standheizung). Tein tuossa nopean haun, jossa kriteerinä on nahkapenkit, vähintään 2.6l kone ja webasto, ja autoja löytyi 11kpl: http://suchen.mobile.de/auto/peugeot-607.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=19300&makeModelVariant1.modelId=22&minCubicCapacity=2600&ambitCountry=DE&features=AUXILIARY_HEATING&interiorTypes=PARTIAL_LEATHER&interiorTypes=LEATHER

Jos webaston jättäis hausta pois niin autovaihtoehtoja olisi jo lähes 80kpl, ja saahan sen webaston sinne jälkikäteenkin.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 685
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 848
  • 307
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : 28.12.2013, 11:21:18 »
Mä en tykkää autossa nahkapenkeistä.Mersun rei'itetty nahkapenkki josta puhkui kesähelteillä ilmeisesti ilmastointilaitteen viilentämää ilmaa muutti käsitykseni.Sitten mietin silloin matkapahoinvoinnista kärsivää lastani ja oksennuksen putsaamista rei'itetystä penkistä.Kaiken ratkaisi se että  lompakko oli liian ohut ja lompakon ohuuteen vastannut käytetty tila-auto löytyi.607 on noussut omalle ehdokkilistalle,käyn sovittelemassa yhteen käytettyyn turvajakkaroita.Minusta 607 on pappapeli,kaikessa hyvässä merkityksessä.Hiljainen kulkine,mallistossa on alitehoisia ja vähän kuluttavia diesel moottoreita jotka alavireisenä tarjoavat kestävyyttä ja mielenrauhaa.Auto yllyttää lipumiseen,vakkarista mielellään napsauttaa -10 km/h sallitua nopeutta hitaamman etenemisen ja 607 sulkee väsyneen myyntitykin hiljaiseen ja eleettömään syleilyynsä,myyntitavoitteet ja pomon puhelut suodattuvat auton ulkopuoleiseen kylmään kvartaalimaailmaan.607:n linjat miellyttävät tilatötterön jälkeen silmää.