Kirjoittaja Aihe: 607 - Vetokoukun asennus  (Luettu 21532 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rooker

  • Vieras
607 - Vetokoukun asennus
« : 22.05.2008, 22:08:45 »
Morjensta vaan kaikille "jellonille". Näyttäisi siltä, että tulevana sunnuntaina kotiutuu 607 -04 2.2i meitille.

Heti alkuun pitäisi koukku laittaa ja koetin etsiskellä foorumista jo julkaistuja vinkkejä siinä onnistumatta. Löytyykö kokemuksia moisesta hommasta? Eli meneekö kiinnitys valmiisiin reikiin, miten johtosarjan kytkentä ja tarviiko puskurimuoveja/vast leikellä sekä muut mahdolliset vinkit olisi nyt tarpeen.

Itse koukun hinta näyttää kohtuulliselta näin ex Volvo S80:n omistajana ;)
607 Koukku/kiinteä. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64-7073   165.00
607 Merkkikohtainen johtosarja. . . . . . . . . . . . . 64-9055    75.00

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #1 : 22.05.2008, 22:30:52 »
Onnea uudelle autollesi! Katsoessani 607 luomusta, voin vain kuvitella sen olevan ilman vetokoukkua tai korkeitaan irroitettavalla koukulla. Soitteleppa KAHAlle ja kysele sitä saksalaista (piiloon menevää) koukkua tai suomalaista Kovilia. Auton CAN väylän ohjelmointi vaatinee omat ohjelmointinsa koukulle siis autolle.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #2 : 22.05.2008, 23:34:54 »
Suosittelen unohtamaan Motonetin myymät kiinteät vetokoukut ja harkitsemaan jotain irrotettavalla kuulaosalla varustettua (esim. Kovil, Fixus, Bosal tai Brink). Kovilin uusi irtokuulakoukku maksoi pari viikkoa sitten 306:een 220 e, joka oli varsinkin kohtuullinen hinta. Kovilin asennusohjeet ovat yleensä olleet hyvää tasoa verrattuna muutamiin kilpaileviin merkkeihin. Lisäksi ko. merkin koukut hyödyntävät yleensä autossa valmiina olevia vetokoukun kiinnitykseen suunniteltuja asennusreikiä, kun taas joidenkin muiden kohdalla voi joutua poramaan reikiä tavaratilan lattian läpi jne.

607:n koukun tiedot ja asennusohjeet (PDF-muodossa) löytyvät Kovilin sivustolta:

http://www.kovil.fi/search.php?vehicle=PEUGEOT
http://www.kovil.fi/pdf/43132EA-FI.pdf
« Viimeksi muokattu: 22.05.2008, 23:42:07 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

BZR

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #3 : 23.05.2008, 08:20:40 »
607 on varsin pitkä auto ja maavara on hyvin pieni. Vetokoukku takana, tai pikemminkin se autoon kiinnitetty osa, johon irrotettava vetokoukku kiinnitetään, pienentää maavaraa entisestään. Jos auto on täydessä lastissa niin normaalin helsinkiläisen katutöyssyn yli ei voi ajaa edes kävelyvauhtia ilman, että takapää kolahtaa maahan.

Kun jotkut tuunaavat autoansa pienentämällä maavaraa niin minua oikeastaan kiinnostaa voisiko sitä maavaraa kasvattaa.

Kauppalopo

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #4 : 23.05.2008, 09:32:53 »
Lisäksi ko. merkin koukut hyödyntävät yleensä autossa valmiina olevia vetokoukun kiinnitykseen suunniteltuja asennusreikiä, kun taas joidenkin muiden kohdalla voi joutua poramaan reikiä tavaratilan lattian läpi jne.

Nykyautoissa koukun tulee olla automallikohtaisesti hyväksyttyä tyyppiä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että kaikki koukut kiinnitetään autossa valmiina oleviin asennuspaikkoihin, eikä reikiä tarvitse erikseen porata. Joissain autoissa voi joutua tekemään takapuskuriin asennusaukon, mutta koukkujen asennusohjeissa tulee usein sapluuna tai mitoitusohje aukkoa varten.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #5 : 26.05.2008, 21:21:06 »
Juuh, Kovilin koukku oli "edullisin" irroitettava, 465€ merkkikohtaisella sähkösarjalla (no nyt alkaa ex Volvo-miehestä kuulostaa tutulta ;D). Täytyy tuossa loppuviikosta alkaa äheltämään sitä paikoilleen. Sähköjohto tulee kuulema johonkin takavalojen luona sijaitsevaan liittimeen.

Jep, näihin väyläsähkö laitteisiin tarvitaan oma johtosarja joka saattaa maksaa ihan helposti 150 €. 2002 mallisessa väyläsähkö 406:ssa oli vielä tavallinen liittimien väliin tuleva johtosarja joka ei maksa ihan noin hävyttömästi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Rooker

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #6 : 28.05.2008, 23:33:13 »
Noniih, nyt on koukun pakkauslaatikot purettu ja tavaratilan verhoilut kans. Sähkösarja näyttäisi tulevan takavalojen liittimien väliin + maadoitus runkoon. Homma selvä siltäosin, can-väylän ohjelmointitarve lienee tarpeen jos kärryn valot eivät toimi.

Asennusohjeessa neuvotaan ottamaan akun johdot irti ja 607 tapauksessa täytynee ottaa molemmista akuista johto irti. Mitähän tuo mahtanee vaikuttaa ajotietokoneeseen sun muihin muihin sähkövehkeisiin... Eikös kytkennän pitäisi onnistua ilman akkujen irtikytkentää jos avain on pois virtalukosta, eihän silloin virtaa pitäisi takavaloille tulla ???

Valilja

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #7 : 01.06.2008, 21:16:01 »
Jees

Ei muutakuin johdot irti silloin kun virta on poissa ja liittimet kiinni vanhojen liittimien väliin. Siinä ei todennäköisesti ole mitään väylä systeemiä, eikä sitä tartte käyttää pesoliikkeessä piuhan päässä, että toimisi. ( huom toimii vm 2001)
Ompa pojilla matalat 607:t? Itellä on toi Motonetin sarja kiinteällä koukulla ja saa laittaa kyllä aika helkkaristi tavaraa, että voisi ottaa kiinni mihinkään rotvalliin tms... Ai niin täällä muualla suomessa onkin niin tasaista...  ;)
Asennus ei todellakaan ollut vaikeaa. Ohjeiden mukaan takapönttö irti ja kaikille nippeleille löytyy paikat. Kokonaisuudessa taisi mennä ihan pari tuntia kun paikoilleen sen asensin.
Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että se on koukku, jolloin se näyttääkin koukulta. Jos silmää kirvelee koukun kippura muoto, niin ainoat vaihtoehdot on todellakin sitten tuo irroitettava tai piiloon kääntyvä koukku. Hinta on halujen mukaan. Tämähän on kuitenkin vain auto, eikä mikään taideteos, vaikka lähellä sitä onkin  ;).

Rooker

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #8 : 11.06.2008, 22:29:52 »
Jees, Kovilin irroitettava koukku luiskahti paikolleen ongelmitta (välillä lomamatkalla 8) 10 pv -> kommentti venähti). Asennusohjeesta poiketen otin kyllä takapöntön irti (neuvottiin irroittamaan kiinnikkeistään ja löysäämään liitos) ja enkä tehnyt takapuskurin muoviin mitään leikkauksia. Merkkikohtaisen sähkösarjan laitoin paikoilleen akun kaapeleita irrottamatta ja toimii (ei tarvinnut mitään väylien päivityksiä). Homma kesti muutaman päivän kun pesin alustan ja ruiskuttelin samalla alustamassat pohjaan kun takapönttö & lämpöpelti oli kerta irti. Muuten oikean takapyörän takana olevan suojamuovin päällä oli valehtelematta 2 kg hiekoitushiekkaa -> jos käytätte autoa montulla kannattaa tyhjentää ko "hylly".

timot67

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #9 : 04.12.2009, 14:50:41 »
Auto: 2001 607 2,2.

Moi!

Hommasin autooni purkaamolta Kovilin vetokoukun sähkösarjan kanssa, johtoja tutkailtuani huomasin liittimiä olevan useampia (+releitä ja musta boxi jossa kiinnitysreikä) joten kyselisin oisko kellään antaa apuja kytkentöihin. Autoni on 2001 mallinen, vanhoja viestejä lukiessani autoa ei tarvitsisi viedä ohjelmointiin asennuksen jälkeen, onko näin?

zaafrane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #10 : 15.12.2009, 17:10:57 »
Laitoin viime kesänä koukun 2,2hdi -01:een.  Kytkin johdot normaalisti takavaloihin, syttyi palaneen lampun varoitus.  Lisäsin releen parkeille ja nyt toimii hyvin.
nyt: C8 3.0 aut. 807 2,0 aut ,806 2,0 aut., J5 2,5 TD EuraMobil.
entiset:807 2.0 aut  607 HDi 2,7 V6 aut.,607 HDi 2.2 aut. 406 STHDi 2.0 GW 7h,  406 ST 2,1 GW 7h, 605 SRTi 2.0 autom.  2x 605 SV 3,0,  3x 605 2,0, 405 Mi16,  4x 505 D, 4x 505 B, 3x 504 D, 3x 504 B, 106 XN 1,4, 306 1,6 style,307 1,6 autom, 7x Opel, 6x Fiat, 3x Ford, 3x Commer, Skoda,Warre , Datsun , VW LT 28 retkiauto ja VW LT 35 retkeilyauto. J5 2,5 TD matkailuauto, VW-MAN 5,7 D asuntoauto. Iveco 2.5 TD 35-10 Matkaaja  Asuntoauto.

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #11 : 16.03.2011, 13:22:00 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).

Koukkupajalta irroitettava vetokoukku 650€ asennettuna, kiinteä 500€. Automaa herttoniemi, irroitettava koukku 1120€ asennettuna. Eipä tarvinnut paljon harkita mistä otin.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #12 : 16.03.2011, 13:36:47 »
Aivan järkyttäviä hintoja silti, mutta ei taida halvemmallakaan saada (ks. aiempi viesti, jossa Kovilin hinta 465 e johtosarjalla ilman asennusta). Asennuksessa ei varmaan tuntia enempää taida mennä aikaa. Minkä merkkisiä nuo tarvikeliikkeen koukut ovat?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #13 : 16.03.2011, 14:02:29 »
Koukkupajalla näytti olevan 9 koukkutoimittajaa ja noiden lisäksi yksi toimittaja, joka erikoistunut johtosarjoihin, minulle tulevaa koukkua en edes tiedä, mulle riittää kunhan on laillinen. Automaa on muistaakseni budjetoinut 4 tuntia.

ant80

  • Vieras
Vs: 607 - Vetokoukun asennus
« Vastaus #14 : 16.03.2011, 17:34:19 »
Itsellä tuo alkuperäisasennus koukku kiinni ja kun kytkee kärryn perään niin aina vilkkua käytettäessä herjaa näytöllä palanutta vilkunpolttimoa, alkaa vilkku räpsyttämään nopeaan tahtiin... en tiedä onko maahantuoja sitten tehnyt asennuksen aikanaan päin persettä.