Ei todellakaan maksa autom. laatikon vaihtaminen 10t euroa.
No noissa 2005 3l V6 koneissa käytettävän uuden AM6 automaattilaatikon hinta oli jotain hiukka yli 10 000 euroa (Automaalla), siihen 7 tunnin vaihtotyö päälle. Kuulemma saa vaihtolaatikoitakin, jotka ovat selkeästi halvempia, mutta hintaa eivät tienneet, lupasivat selvittää, kuten myös sen momentinmuuntimen hinnan. Jos tiedät uuden tai vaihtolaatikon hinnan tai sen mistä sen saa halvemmalla niin kerro ihmeessä.
Euroopasta tuon momentinmuuntimen saa n. 200 eurolla. Tuo kolmiomallinen laippa maksaa 85 euroa, eli osat nyt ei ole pahan hintaisia, saa nähdä mikä on Maanauton hinta tuolle momentinmuuntimelle, mutta vaihtotyö maksaakin, on yli 7 tunnin työ kuulemma. (Tämä Oulun Pörhöllä)
Vika on sikäli ihmeellisessä paikassa ja ihmeellinen, en oikein käsittänyt miten tuo kiinnityslaippa voi ylipäätään hajota. Siinä momentinmuuntimen ja vauhtipyörän valissä on sellainen kolmionmallinen levy joka on kolmella pultilla kiinni momentinmuuntimen laipassa ja siinä kolmionmallisessa levyssä on kaksi pyöreää rengasta kiinni, joiden tarkoitusta en hoksannut kysyä, niiden läpi menee siis vetoakseli momentinmuuntimelle. Yksi niistä kolmiolevyn kiinnikkeistä oli murtunut ja väittivät, että pultin kanta ottaa lohkoon kiinni minä epäilin, etteihän se voi mitenkään ottaa mihinkään kiinni, kun pulttihan on tiukasti siinä momentinmuuntimen laipassa kiinni. Tulimme siihen tulokseen, että se irti murtunut kohta pääsee heilumaan ja kolisee sitten joko vauhtipyörään tai sitä kiinnikepulttia vasten.
Muuten onko niin, että se vauhtipyörän puoleinen momentinmuuntimen laippa pyörii aina samalla nopeudella kuin vauhtipyöräkin ja vasta se vaihteiston puolella oleva muuttaa nopeuttaan vaihteiden mukaan?
Olen kyllä sitä mieltä, ettei tuo laippa kyllä sitä momentinmuunninta tai vauhtipyörää säre, ellei se lähde kokonaan irti.
-McJukeH