Kirjoittaja Aihe: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)  (Luettu 12727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukkanen

  • Vieras
307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« : 26.04.2010, 18:41:35 »
Auto: 2002 307 SW 2,0 HDi (107 hv).

Tervehdys,

ikävä vastoinkäyminen koitti, eli paremman puoliskon ajellessa oli lasikattoon tullut kiveniskemä, joka näköjään kovaa vauhtia etenee halkeamana. Sattuukohan teillä olemaan tietoa lasin ja vaihdon hinnasta? Kauhistuttaa vähän tietämätöntä etukäteen...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #1 : 26.04.2010, 18:49:13 »
Lasi maksaa Service Boxin mukaan 630 €, siihen työt päälle. Varaosanumero 8301 R1
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

jukkanen

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #2 : 26.04.2010, 18:54:45 »
Lasivakuutus korvaa joissakin vakuutusyhtiöissä.

Niin tosiaan, senköhän takia se olisi tähän ollut niin mahdottoman kallis verrattuna ooppelin vastaavaan... Ooppeliin sen raatsin ottaa mutta tähän en, joten tästähän se klasi tietysti ensin rikkoutui.

Lasi maksaa Service Boxin mukaan 630 €, siihen työt päälle. Varaosanumero 8301 R1

Kiitoksia! Ei sentään ihan mahdottomalta kuulosta, ellei sitten laitto ole hirmukallis.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #3 : 26.04.2010, 20:16:47 »
Niin tosiaan, senköhän takia se olisi tähän ollut niin mahdottoman kallis verrattuna ooppelin vastaavaan... Ooppeliin sen raatsin ottaa mutta tähän en, joten tästähän se klasi tietysti ensin rikkoutui.  :P

Esim Tapiolan lasivakuutus ei korvaa lasikattoa, mutta käsittääkseni kaskosta maksetaan sitten lähes mitä tahansa auton vaurioita, toki siitä tulee sitten bonusmenetys ja sitä kautta laskua, mutta ainakin mun auton kohdalla yli 570 € hintaiset kolhut kannattaa laittaa kaskoon.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Lion-2008

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #4 : 26.04.2010, 22:18:00 »
Mulla vuosi tuulilasi taustapeilin kohtaan, joten ei tiedetty vielä ennen kuin tutkittiin että vuotaako lasikatto vai tuulilasi. Onneksi vuosi vain tuulilasi sillä oli helpompi vaihtaa ja huomattavasti halvempi...mutta onneksi minun tapauksessa meni tuo lasin vaihtokin Automaan piikkiin.

Muistelen että tähän 2006 sw olisi lasikaton vaihto ollut 1400-1600€ työn kanssa,en sitten tiedä että paljonko tähän 2006:vm on kalliimpi vaihtaa lasikatto kuin 2002:vm.


Peugeot 307 SW

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #5 : 05.05.2010, 10:44:24 »
Tosiaan itse löysin vuosi sitten vain yhden vakuutusyhtiön joka korvaa myös katon. Tämä oli Turva. Hyvin mahdollista että kuuluu jollain muullakin lasivakuutukseen. Lasivakuutukseni hintaan tuo ei vaikuttanu että katto on lasia.

Sepe

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #6 : 07.05.2010, 14:47:44 »
OP-Pohjolassa ei näköjään lasivakuutus olisi edes korvannut vahinkoani:
"4.5.2 Rajoitukset
Lasisia kattorakenteita, kuten kattoikkunaa ja lasikattoa, ei korvata lasiturvasta.
"

Olisin siis tässä tapauksessa maksanut turhaan hirveää hintaa moisesta vakuutuksen ominaisuudesta.

Pohjolan lasiturva ei tosiaan korvaa lasikaton vaurioita, mutta 307SW:ssä ei tuo tuulilasikaan ole mistään halvimmasta päästä. Itse olen ainakin ottanut Pohjolan lasiturvan tietoisena siitä ettei korvaa kattoikkunaa. Minulla lasiturvan osuus on muistaakseni 25€/vuosi mikä on vielä siedettävä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #7 : 07.05.2010, 16:04:27 »
Onko SW.n tuulilasi erilainen/kalliimpi kuin normi wagonin lasi? Itse maksoin wagonin lasista reilu vuosi sitten 325€ asennettuna.

Laseja on montaa erilaista, hinta haarukka on 283-542 € alv 22%

Muistaakseni dieseleissä on akustinen tuulilasi jonka hinta on ihan omaa luokkaansa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Ace74

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #8 : 22.05.2010, 21:02:49 »
Hei!

Eikös tuo lasikatto ole kantavaa rakennetta??Eli jos se halkeaa reunasta reunaan,niin tulee hylky katsastuksessa tollanen käsitys mulla on.Korjatkaa jos olen väärässä,omassa 407:ssa on lasikatto halki ja onneksi suraava katsastus on iimeistään joulukuussa 2011.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #9 : 22.05.2010, 21:51:23 »
Ainakin tavallinen tuulilasi on saanut olla vuosia halki laidasta laitaan ilman huomautuksia. Halkeama ei haittaa näkyvyyttä, koska on alhaalla.

Ace74

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #10 : 22.05.2010, 23:04:35 »
Niin no toivottavasti se ei haittaa...Mulla edellisessä autossa oli halki mut ei ollu vielä mennyt toiseen laitaan asti,niin hyväksy sen vielä mutta sano että jos menee laidasta laitaan,niin tarvii uusia kun on kantava rakenne.Varmaan riippuu paikasta ja katsastajasta.

SnoodMaster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #11 : 22.05.2010, 23:05:23 »
Ei muuta kuin rullaat katon kiinni ennen katsastusta, yhdelläkään inssillä ei ole aikaa avauttaa ko. kattoa, sitäpaitsi saattaisihan se olla rikkikin...
Pösöt: 307 CC 2.0 A 2004

Ace74

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #12 : 15.06.2010, 17:36:00 »
Perjantaina menee lasikaton vaihtoon....Onneksi menee vakuutuksesta vielä,seuraavasta vakuutuskaudesta eteenpäin ei korvaa enään turvan lasivakuutus lasikattoa.On kuulemma mennyt niin paljon noita kattoja että muuttivat korvausehtoja.

Ace74

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #13 : 19.06.2010, 07:47:46 »
No nyt on uusi lasikatto vaihdettu....Kiitokset jyväskylän laakkoselle!

sulo2604

  • Vieras
Vs: 307 - Lasikatossa halkeama (farmari)
« Vastaus #14 : 19.06.2010, 09:58:32 »
Perjantaina menee lasikaton vaihtoon....Onneksi menee vakuutuksesta vielä,seuraavasta vakuutuskaudesta eteenpäin ei korvaa enään turvan lasivakuutus lasikattoa.On kuulemma mennyt niin paljon noita kattoja että muuttivat korvausehtoja.

Hieno homma..otetaan vakuutus ja kun yhtiö huomaa että ko. vakuutusta käytetään niin tehdään "vakuutusehtoja", ettei vaan jouduttaisi korvaamaan. Mutta asiasta ei kyllä erikseen ilmoiteta, vakuutuskauden vaihtuessa lähetetään kyllä kirjanen, jossa on ehdot kaikkiin vakuutuksiin. Jos kirjaan ei perehdy tarpeeksi hyvin, huomaa vasta korvausta hakiessaan, ettei kuulukkaan korvauksen piiriin. Näin ainakin Tapiolassa. Näin voivat Suomessa toimia vain vakuutusyhtiöt ja me vain hyväksymme niiden toiminnan, munattomia kun olemme.