Kirjoittaja Aihe: 508 - Tips & tricks  (Luettu 16665 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #15 : 23.11.2012, 19:02:50 »
Mulla tuli GT:n mukana viimasuoja puskurin yläpuolella olevaan aukkoon. On oikein GT-kohtainen viimasuoja, kun siinäkin kulkee kromatuilla kirjaimilla "GT", maskissa olevan GT-merkin jäädessä alle piiloon. Asennus kestää 5-10 sekuntia, kun suojan vain asettaa paikalleen ja painaa sitä niin että kiinnityskynnet napsahtavat kiinni maskiin.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #16 : 26.11.2012, 20:51:20 »
Otin silmän käteen ja totesin tuon ala-aukon suojan olevan jo valmiiksi paikoillaan. GT:ssä siis tuon lisäksi tuli mukana myös ylempään aukkoon suoja, eikä tuon paikallaan olosta tunnu mitään haittaa olevan ainakaan n. +5 asteen lämpötiloissa ja sen alle.

lapinpoika

  • Vieras
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #17 : 27.11.2012, 12:00:48 »
Heippa täältä ylitorniolta  ;D ihmettelin tuossa kirjoituksianne  kun minulla on automaatti 508 (508 SW Allure HDi 163 FAP Automaatti/helmiäis beige)...AUTOMAATTI vaihde-laatikolla varustettu auto ja  siihen EI SAA laittaa viima -suojaa koska siinä tulee automaattisesti sellainen verho eteen joka suojaa viimalta.......ja Minun autossa ei sitten ole ollut muutenkaan mitään vikaa koko aikana kun olen ajanut vasta 48000 t kilometriä.  ::)ja tämä auto ON kaikilla mahdollisilla herkuilla, vaalealla nahkasisustuksella  varustettu kokonaan,  perä kontissakin on vaaleaa,,,... ;)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #18 : 27.11.2012, 13:24:24 »
Ylemmän aukon viimasuoja löytyy varaosanumeroilla:

9677475280  ERITTÄIN KYLMÄT ILMANALAT JA ILMAN TÄYTTÖMERKKIÄ
9678131580  ERITTÄIN KYLMÄT ILMANALAT JA GT
9678131680  ERITTÄIN KYLMÄT ILMANALAT JA HYBRID 4 TAI ERITTÄIN KYLMÄT ILMANALAT JA E-HDI

"Täyttömerkki" on taas jokin hieno suomennos ja tarkoittaa mallimerkintää maskissa. Hybrid4:ssä, e-HDI:ssä ja GT:ssä on maskissa mallimerkintä.

Tozzi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #19 : 27.04.2013, 22:21:55 »
Hei

The Webaston automaattisen käynnistyksen saa estettyä jos kääntää puhaltimen hanikat kiinni, siten että näytössä on vain viivat. Ei käynnisty Webasto turhaan puhaltamaan.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #20 : 02.06.2013, 00:42:01 »
Uudella bsi:n ohjelmalla huomasin, että pissapoika toimintoon oli tehty minun lähettämä korjausidea. Nyt kun suihkuttaa pesunestettä lasille ja pyyhkijät pyyhkivät sen kolme kertaa, niin hetki taukoa ja pyyhkäisee sitten kerran uudelleen. Hyvä parannus.

Tuli kaksi viikkoa sitten huollossa tämä päivitys GT:n BSI:hin. Vielä marraskuussa ei ollut saatavilla. Mitään positiivista sanottavaa ei tuosta ole, tosin ei vielä näillä keleillä negatiivistakaan.

Samalla tuli myös päivitys polttoaineen vähäisyyden ilmoitukseen. Aiemmin piippasi, näytti viestin mittariston näytössä ja sytytti merkkivalon polttoainemittariin kun ajotietokoneen mukaan polttoainetta riitti enää 100 km:n matkalle, sekä aina tämän jälkeen käynnistettäessä. Nyt ilmoittaa jo kun ajotietokoneen mukaan pääsisi vielä 120 km ja tämän jälkeen toistaa tuon ilmoituksen piippauksineen viiden minuutin välein. Pitikö tähänkin tuo älyttömyys lisätä, mikä itselleni tuli tutuksi 208:ssa. Kohtuullisen ärsyttävää etenkin kun jokaisella (moottori)tien pätkällä ei todellakaan ole tankkauspaikkoja viiden minuutin välein. Täytyy kysellä saisiko tuota testerillä koodattua fiksummin toimivaksi eli mieluiten paluu takaisin entiseen. Oma Diagbox ei suostu tähän autoon muuttamaan mitään asetuksia, enkä ole ehtinyt sitä päivittää. Näyttää kyllä ne asetukset mitkä tuntee ja testit pystyy suorittamaan.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #21 : 02.06.2013, 18:37:41 »
Sanonpa tähän tyhmän kommentin mutta miks ajat sen tankin niin vähille polttoaineille :DDD
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #22 : 02.06.2013, 21:36:13 »
Vaikka et multa kysynyt niin vastaan silti, että miksi yhtenään pitäisi hypätä huoltoasemalla. Se iso purkki on juuri sen takia viritetty sinne auton alle, ettei tarvitse yhtenään eikä joka pikkulenkin jälkeen käydä ottamassa lisää polttoainetta.

Oma autoni valittaa tankissa olevan 5 litraa enkä kuitenkaan saa 60 litran tankkiin menemään kuin 45 litraa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #23 : 02.06.2013, 22:11:15 »
Minusta kun se on niin, että jos ainetta riittää vielä 120 km, niin sillä voi ajaa sen 120 km. 60 km jaksoin sitä piipittelyä kuunnella, kun sitten kaarroin tankille ja otin 73,47 l lisää menovettä. Oli muuten ensimmäinen mahdollinen tankkauspaikka sen jälkern kun merkkivalo syttyi, eli sikälikin ihan tarpeetonta piipittelyä. Tosi ärsyttävä jos 1/8 tankin tilavuudesta on käyttökelvoton tuollaisen vuoksi.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #24 : 04.06.2013, 00:14:04 »
En ole kuulemma ensimmäinen joka tuosta polttoaineen vähyyteen liittyvästä piipittelystä on valittanut ja minunkin palautteeni tuosta on nyt välitetty eteenpäin maahantuojalle.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #25 : 04.06.2013, 06:33:47 »
Kai sielä ruudussa lukee myös "fuel level too low" tms., vaikka autolla voi vielä ajaa toista sataa kilometriä? 308:ssa tuo huvtti aina kun tankin valolle asti ajoi. Miten niin liian vähän kun auto edelleen liikkuu  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #26 : 04.06.2013, 20:23:47 »
Toki. Ruudussa zoomailllaan tuota "Fuel level too low" -ilmoitusta ja äänimerkkishow on taatusti niin äänekäs että kuljettaja ei voi olla huomaamatta. Tai niin luulin, kunnes eilen kuulin kuinka jollain oli polttoaine päässyt silti loppumaan, tullut hinurilla huoltoon, eikä lainkaan ollut tietoinen polttoaineen loppumisesta. Ehkä kyseinen kuljettaja ei olisi tarvinnut enää ajokorttia lainkaan.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #27 : 31.05.2014, 08:25:48 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 FAP.

Ehkä olen vähän tyhmä, mutta en ymmärrä miten tuota vakionopeudensäätimen muistitoimintoa pitäisi käyttää. Kun kytken sen päälle se tulee kyllä näkyviin cruisea käytettäessä, mutta en vain tajua miten saan niitä nopeuksia siitä sitten käytettyä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #28 : 31.05.2014, 08:34:13 »
Se on täysin älytön kaikissa pösöissä ja sitikoissa. Muisti toimii siten, että kun painat vakkarin viiksestä nopeutta ylös tai alas, niin vaikka pidät nappia pohjassa pysähtyy asetettu lukema seuraavaan muistiin talletettuun nopeuteen. Jos haluat nostaa/laskea tätä enemmän, niin pitää laskea nappi "ylös" ja painaa uudestaan, kunnes lukema pysähtyy seuraavaan asetettuun nopeuteen.

Itselläni ei pysyneet nuo muistipaikat käytössä päivääkään, sen verran huonosti toimiva on tuo toteutus. Minulla kun on säädin päivittäin asetettuna lukemiin 40, 50, 60, 70, 80, 90, 110, 130 ja noista kaikki eivät mahdu muistiin ja niiden välillä ei vaihdella pykälä kerrallaan vaan esim. 60 -> 80 tai 60 -> 110 tai 90 -> 130, jne. Tuntui että säädin vain jumittaa asetettuihin muistiarvoihin ja halutun nopeuden asettaminen oli vain vaikeampaa kuin ilman muisteja.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #29 : 31.05.2014, 21:36:36 »
Otin silmän käteen ja totesin tuon ala-aukon suojan olevan jo valmiiksi paikoillaan. GT:ssä siis tuon lisäksi tuli mukana myös ylempään aukkoon suoja, eikä tuon paikallaan olosta tunnu mitään haittaa olevan ainakaan n. +5 asteen lämpötiloissa ja sen alle.

Luulen että mullakin on nuo paikoillaan. Miten irtoaa?