@aksu: Faktat ovat kohdallaan, mutta kun autossa on se lämmitin, sen tehtävänä on lämmittää kun käsketään. Kylmällä sitä lämpöä juuri tarvitaan. Kyllä sähköjärjestelmä (siis AKUN koko+ latausjärjestelmä) pitää mitoittaa niin että Webastoa voi realistisesti käyttää. (Pitäisin mahdollisena jopa Webastolle omaa akkua.) Akun heikko varauksen vastaanottokyky pakkasella ei ole autonvalmistajallekaan yllätys, kysymys on selkeästi autoilijan HEITTEILLE JÄTÖSTÄ.
Ei se paljoa lohduta laskeskella amppeereita, jos lopputulos on, "ei tänään ..." : )
Maahantuojan puolestaan tulisi vaatia/asentaa niin suuret akut kuin mahdollista. Nythän monella merkillä on se dilemma, että juu webasto lämmittää, mutta auto on tolpassa, jotta saa akkua ladattua samalla.
Tekniset rajoitteet ovat näissä jutuissa pelkästään kaupallista soopaa, säästöä totaalisen väärässä paikassa. (No jos ajaa 1 km matkaa ja seisottaa 8 h on toki hankala yhtälö, mutta ne ovat harvassa.) Tiedän yli 30 km työmatkaa ajaneen törmänneen tähän samaan probleemaan. Itse näissä tapauksissa (entisenä Ford kuskina) todellakin olisin kuten se eräs asiakas sen tamperelaisen ford-liikkeen asiakasdatassa täysi K_ _ _ ä. Varsinkin kun on työn ja koulutuksen puolesta amppeerit hallussa paremmin kuin huoltoliikkeen autokekkeruusilla.
Ihan kokonaisuutena ajatellen kyseessä voisi jopa olla KARTELLI, yksikään autonvalmistaja ei tarjoa toista parempaa ratkaisua... Selitykseksi ei kelpaa "kukaan ei osta", olisi edes lisäoptiona tarjolla HDHDHD sähköt järkevään hintaan.