607 2,2 hdin tehojen lasku/ vikavalon syttyminen on minulla johtunut seuraavista syistä.
1. Turbon ahtopaineen tunnistin vikoo.
2. joku neljästä solenoideista tullut tiensä päähän. Muistaakseni konehuoneessa neljä näitä alipainetta ohjaavia solenoideja. Ohjaavat turbon hukkaporttia, pakokaasun kierrätystä yms. Helppo testata kun ottaa nämä solenoidit irti. Huom kannattaa sitten merkitä ne alipaineletkut ettei mene ristiin. Suoraan akusta kun antaa virtaa solenoidiin niin sulkee tai avaa venttiilin eli imemällä ilmaa venttiilin kautta solenoidin läpi huomaa eron kun virtaa antaa. En muista nyt kummin päin pelasi, mutta kuitenkin voi näin kokeilla.
3. Kannessa moottorin oikealla puolelle edestäpäin katsottuna on tanko, joka toimii alipaineella. Vaikuttaa tehoihin ja tangon pitäisi liikkua taaksepäin, kun kierroksia antaa mikäli kunnossa.
Oulun tarviketorilta saanut noita osia aika edullisesti, kun on toimittanut sinne osien kyljestä esim. boschin sarjanumeron. 500 000 km aikana olen vaihtanut kaksi solenoidia, yhden alipaineella toimivan tangon sekä korjaillut ahtopaineen tunnistinta, niin on tehot palautuneet. Tuo esp vika yms. voi tulla tehojen laskun sivutuotteena. Muistaakseni kun ahtopaineen tunnistin vikoi niin tehot palautui, kun käytti sammuksissa. Vika ilmeni uudestaan kun kiihdytti kunnolla. Muutoin pelasi hyvin kun kiihdytti alta 2500 kierroksen. Taas kun noita solenoidiventtiilejä meni niin lopussa ei auttanut vaikka käytti sammuksissa. Toki vaikutusta on varmaan sillä mikä noista osista on pimeänä tai onko useampi yhtäaikaa tullut tiensä päähän.