Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"  (Luettu 7613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« : 25.03.2012, 22:05:19 »
Auto: 2006 607 3,0 V6.

Monitoiminäytölle tuli ilmoitus, että suspension faulty. Renkaita vaihtaessa tutkin tarkemmin ja tälläinen vika löytyi testerillä.



Vikana oli tälläinen osa:



Irrotin osat vasemmalta ja oikealta takaa, koska molemmat oli poikki. Puhdistettiin ja hiottiin, sitten hitsattiiin nivel takaisin tankoon kiinni (puhalla paineilmaa heti hitsauksen jälkeen, ettei nivelen sisällä oleva muovi sula). Putsasin ja hioin tangon, pohjamaalasin ja mustaa maalia päälle. Laitoin niveleen vettä kestävää vaseliinia ja osa takaisin kiinni. Ei ole enää tullut vikakoodia.

Varaosanumero: 5273 90
Hinta: 7,40 eur. Eli ei mikään paha hinta. Pitää laittaa pari noita tilaukseen jos joskus vaihtais uudet.



Infoa:

Suorita ohjausyksiköiden vikakoodien luku ja BSI-keskusohjausyksikön vikalokin (JDD BSI) luku, jotta voit paikantaa elektronisesti ohjatun jousituksen vikamerkkivalon syttymisen tai vikaviestin aiheuttavan komponentin ; Testauslaitteella .

- Hapettumaa korin korkeusantureiden liitännöissä (Edessä tai takana ).

1 Korin korkeusanturi edessä oikealla (Varaosanumero 5273.K1 - Tarvittaessa). 1 Korin korkeusanturi edessä vasemmalla (Varaosanumero 5273.K0 - Tarvittaessa). 1 Korin korkeusanturi takana oikealla (Varaosanumero 5273.K3 - Tarvittaessa). 1 Korin takavasen korkeusanturi (Varaosanumero 5273.K2 - Tarvittaessa). 1 Etummainen sovitusjohtosarja (Varaosanumero 6573.63 - Tarvittaessa - Alkaen DAM-numerosta 10556.89). 1 Etummainen sovitusjohtosarja (Varaosanumero 6568.C0 - Tarvittaessa - Päättyen DAM-numeroon 10555.89). 1 Taimmainen sovitusjohtosarja lattian alla (Varaosanumero 6572.88 - Tarvittaessa - Alkaen DAM-numerosta 10556.89). 1 Taimmainen sovitusjohtosarja lattian alla (Varaosanumero 6513.QG - Tarvittaessa - Päättyen DAM-numeroon 10555.89). 1 Valkoinen lithiumrasva (TOTAL N 4128 liittimille - Varaosanumero 9984.88).

- Tarkasta (etummaisen tai taimmaisen) korin korkeusanturin sovitusjohtosarjan ja pääjohtosarjan väliset väliliittimet : Väliliitin IC39 lattian alla olevan taimmaisen johtosarjan 71AR ja pääjohtosarjan 10PR välillä Väliliitin IC09 (3) etummaisen sovitusjohtosarjan 10PRC ja pääjohtosarjan 10PR välillä.

- Jos hapettumaa ei ole : Vaihda viallinen (vialliset) korin korkeusanturi(-t).
- Jos hapettumaa on : Vaihda : Etumainen ja/tai taimmainen korin korkeusanturi (tai useampia korkeusantureita) Etumainen sovitusjohtosarja tai taimmainen johtosarja lattian alla. Asennuksen yhteydessä : Levitä hiukan rasvaa anturin/johtosarjan liittimien nastoihin ja väliliittimiin IC09, IC39
« Viimeksi muokattu: 06.03.2015, 09:19:39, kirjoittanut cone »
Peugeot 508 & Peugeot 607

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #1 : 26.03.2012, 00:02:34 »
Jos osaa ei ole tuosta vahvistettu niin tuskin ne uudetkaan tulee kauaa kestämään. Toi vaihteensiirto nivel ei kestä jatkuvaa ees taas nitkutusta kovinkaan kauaa kun materiaali vahvuudet on mitä on.

Osta uudet osat ja vahvista ne jo ennen kiinni laittoa vetämällä panta ton kuula osan ympäri ja heppaamalla se panta sitten varteen kiinni sen verran kauas ettei sisämuovi sula.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 886
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #2 : 26.03.2012, 07:08:26 »
Fiksua, että PPS kertoi viasta, jota ei ajossa huomannut. Samat tapit, pituudeltaan lyhyemmät ovat 407:ssa täysin ruosteettomat,. Olisiko tapahtunut tuotekehitystä? Itse AMVAR-jousituksen kalibrointi ja sopeutus on oma "vaativa proseduurinsa", sama boxi ohjaa myös ohjaustehostinta  ;) Ohjeita tarvis. Eri aiheen alle tietty.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #3 : 26.03.2012, 12:33:18 »
Fiksua, että PPS kertoi viasta, jota ei ajossa huomannut.

Kyllä sen huomaa, jousituksen ollessa jäykkä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #4 : 26.03.2012, 14:53:13 »
Lainaus
Monitoiminäytölle tuli ilmoitus, että suspension faulty.

Peugeot 508 & Peugeot 607

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 886
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #5 : 26.03.2012, 21:27:46 »
Kuitti ;) Nerokas systeemi. Samalla hieman valotusta, eli mitä meinaa iskareiden alustus (naputtelee kuuluvasti testissä)? Jäykkä ja pehmeä valikot alustettaessa, miksi? Googlel- haulla ei löydy tietämystä... ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #6 : 26.03.2012, 21:31:10 »
...mitä meinaa iskareiden alustus (naputtelee kuuluvasti testissä)...

Sitä, että ohjain säätää vaimentimen venttiilistön laidasta laitaan ja takaisin - ts. karamoottori kääntää jokaisen vaimentimen löysälle - jäykälle ja takaisin löysälle. Kyseessä ei ole 'sopeutus', vaan järjestelmän itsetestaus, jokaisen käynnistyksen yhteydessä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 886
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #7 : 26.03.2012, 21:51:00 »
Ok. PPS-testissä epälooginen proseduuri, selvityksesi selkeytti toiminnan. Ohjelmistot kai kerralla hyvät, ei uusia päivityksiä?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #8 : 06.03.2014, 15:35:14 »
Auto: 2006 607 2,7 HDi.

'Suspension faulty' -ilmoitusta on tullut satunnaisesti pitempää matkaa ajellessa tässä talvella. Nyt parin päivän sisään ilmoituksia tuli jokaisella vähän pidemmällä maantieosuudella, joten katsoin PPS:llä tilanteen. Nuo samat koodithan siellä oli kuin PUG-508:lla ja ainakin kuskin puolen tanko näkyi olevan poikki. Kartturin puoli näytti ehjältä, mutta tilasin sillekin puolelle uuden tangon. Varaosanumero sama kuin yllä esitetty V6 essence -mallin tanko ja päivän hinta Laakkosella 8,20e/kpl.

Meneekö jousitus noiden 'permanent faulttien' ilmetessä johonkin 'fail-safe' -tilaan? Katsoin jousituksen arvoja livenä tien päällä ilmoituksen ilmetessä ja liikkeen (travel) mittaukseen liittyvät arvot olivat kokoajan nollilla, lisäksi säädön 'stepit' pysyivät kokoajan samassa arvossa (edessä 11 ja takana 13) riippumatta auton liikkeestä. Nollasin koodit ja ajoin testit jokaisen kulman säätöaktuaattorille (soft suspension). Tämän jälkeen travel-mittaus palasi takaisin kehiin ja säätö alkoi ajon aikana tekemään liikettä alueella 1-14. En siis vielä vaihtanut poikki olevaa tankoa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #9 : 06.03.2014, 17:15:35 »
Iskunvaimennus menee jäykäksi jos on suspension faulty. Vaihda uudet tangot ja nollaa vikakoodit.
Peugeot 508 & Peugeot 607

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #10 : 07.03.2014, 11:01:48 »
Olisin eri mieltä. Minulla tuo suspension faulty on hälytellyt jo vuoden enkä ole sitä enää viitsinyt kuittailla. Auto on ajossa niin "lötkö" ja pomppiva kuin olla voi eikä myöskään viimeksi katsastuksessa iskunvaimennusta ollut juuri ollenkaan, varsinkaan takana. Jousitus menee kyllä jäykäksi kun laittaa sport moodiin, jolloin katsastuksessakin taka-iskarit jämäköityi ja meni läpi. Ainakin minun kyseinen yksilö siis jättää jousituksen löysäksi kun suspension faulty vika päällä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #11 : 07.03.2014, 11:52:34 »
Autosi iskunvaimennus voi olla väärin säädetty.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #12 : 07.03.2014, 14:02:17 »
Olisin eri mieltä. ... Ainakin minun kyseinen yksilö siis jättää jousituksen löysäksi kun suspension faulty vika päällä.

Ei pidä paikkaansa, ainoastaan vaimennin/vaimentimet, jonka/joiden aktuaattoria ei pystytä vian vuoksi ohjaamaan, jää/jäävät siihen asentoon missä olivat viimeksi ennen vikaa.

Samasta syystä voi toki meno olla 'keinuvaa', kun kulma, joka ei säädy on löysä ja toimivat jäykkiä.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 536
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #13 : 07.03.2014, 16:28:23 »
"myöskään viimeksi katsastuksessa ei iskunvaimennusta ollut juuri ollenkaan, varsinkaan takana"

Ongelmia luetun ymmärtämisessä?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 516
Vs: 607 - Ilmoitus "Suspension faulty"
« Vastaus #14 : 07.03.2014, 16:43:28 »
Väärin säädetty. Saahan tuon testerillä jäykemmäksi. Omassa taisi takana olla 55/54. Sport asetuksella ainakin +5 jäykemmät.
Peugeot 508 & Peugeot 607