Kirjoittaja Aihe: 307 - Kytkin ravistaa  (Luettu 3433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henkka87

  • Vieras
307 - Kytkin ravistaa
« : 25.05.2012, 16:23:10 »
Auto: 2005 307 1,4 XR (16-ventt., 3-ovinen, 2. mallisarja, 115 000 km).

Kytkin ravistaa liikkeelle lähdettäessä, ja painelaakeri pitää ääntä vedon ollessa päällä. Meneekö tästä autosta kytkinasetelma vaihtoon ja minkälainen kytkinasetelma siihen käy tilalle?

Apte

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkin ravistaa
« Vastaus #1 : 25.05.2012, 18:27:52 »
Ehkä tosiaan kytkin menossa finaaliin, tai sitten vetoakselit?

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 307 - Kytkin ravistaa
« Vastaus #2 : 25.05.2012, 21:40:58 »
Painelaakeri näissä yleensä antautuu, mutta jos kytkinremontti on edessä niin kannattaa myös asetelma ja levy uusia samalla kertaa. Hyvä olisi vaihtaa myös kampiakselin takastefa kuten myös vetoakseleiden stefat ja tarkistaa kytkinakselin stefa mahdollisten vuotojen varalta. Eiköhän sinne LUK:in ja Valeon kamat käy ja sai muistaakseni myös Motonetista.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Henkka87

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkin ravistaa
« Vastaus #3 : 25.08.2012, 21:53:25 »
On mulla taas hyvä tuuri... Kytkytin vaihettiin siinä 115tkm:n kohalla, nyt mittarissa reilu 119tkm ja kytkin laukeemispisteessä... Takuukorjaukseen menee, katotaan mitä muuta sieltä on menny, kun vaihelaatikko kadottaa öljyjä jonnekkin.

Henkka87

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkin ravistaa
« Vastaus #4 : 30.08.2012, 22:28:18 »
Minkähä helkutin takia Valeon kytkinasetelmassa on muovinen painelaakeri teräskehällä?

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 307 - Kytkin ravistaa
« Vastaus #5 : 01.08.2018, 21:43:05 »
Suuressa osassa Pösön perusmoottoreista on 2000-luvun puolella tehty painelaakerista täyshalvennettu, paino on miltei puolet pienempi ( muovia lisätty ja mitoitusta pienennetty) kuin aiemmissa ja leveitä metallisiipiä ei enää ole laakereissa vaan kytkinhaarukka painaa suoraan laakeria vasten. Seurauksena nämä laakerit aiheuttavat täristystä ja ennenaikaisen kytkinremontin.