Kirjoittaja Aihe: 508 - Ikkunoiden huurtuminen  (Luettu 6188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 194
508 - Ikkunoiden huurtuminen
« : 19.11.2012, 20:37:16 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 FAP GT (automaatti).

Tuntuu tämä uutukainen olevan kovin herkkä pistämään ikkunat huurteeseen. Eilen havaitsin tuon kun ensimmäistä kertaa käytin webastoa esilämmitykseen, niin ikkunat olivat ihan huurussa ja tänään töistä lähtiessä ulkoparkkipaikalta pukkasi taas ikkunat huuruun. Kyllähän ne aukeaa kun pistää puhalluksen tuulilasille, mutta takasivulasit eivät meinaa sittenkään aueta.

Takaikkunan saa auki takalasin lämmittimellä, mutta onko tuo normaalia, että kaksi ylintä lankaa ei lämmitä lasia?

Kotona auto on lämpimässä tallissa, joten ei pitäisi hirveästi päästä kosteutta kertymään, eikä aiempien 308 SW:n ja 307 SW:n kanssa ole koskaan ollut tällaista ilmiötä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #1 : 19.11.2012, 20:49:53 »
Ettei vaan tuo sisäilmankierto yritä säästää energiaa. Huomasin saman tänään 407sta, kun auton pesun jälkeen oli webasto päällä, huurrutti laseja. Toinen syy voi olla vettä ilmanottokaukalossa? Noin uudessa tuskin puiden lehdet valumisreikien tukkeena. Takalasin antennit voivat olla feikkilämmittimimen johtoina. Hävititkö muuten RangeRoverin samalla, kai saa kysyä avatarrattesi tekstimuutoksesta, olematta utelias?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 194
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #2 : 19.11.2012, 21:09:05 »
No ei tässä nyt hirveästi pitäisi minkään reikiä tukkia, mutta ehkä pitää tuotakin ihmetellä. Ei kuitenkaan tullut tuollaista ongelmaa vastaan viime talvena edes tässä yksilössä kun koeajoin tätä. Sen jälkeen auto on seisonut sisällä lämpimässä hallissa koko kesän, paitsi kolme-neljä viikkoa ennen luovutusta oli pihalla "tolpan nokassa" näytillä.

OT, mutta juu, hävitin Rangen. Ei siihen jaksanut ostaa naftaa, kun mokoma V8 diesel kulutti nurkissa pyöriessä lähemmäs 20 litraa satasella. Maantiellä pääsi jopa 11-12 litran tuntumaan parhaimmillaan. Eihän tämä sitä korvaa, mutta jos tällä nyt kärryä ja vaunua koittaisi kiskoa sen mitä tarvitsee, vaikka vähän alitehoinen onkin ja vajaavetoinen.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #3 : 19.11.2012, 22:12:15 »
Kannattaa ottaa huollossa puheeksi tuo huurtuminen. 307 malliinkin tuli kaikennäköistä patenttia kun asiakkaat valittivat ikkunoiden huurtumisesta.
Peugeot RCZ HDI FAP

stenu

  • Vieras
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #4 : 20.11.2012, 11:45:27 »
Ne kaks ylintä lankaa takaikkunassa taitaa olla radioantenni. Jostain muistan lukeneeni.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #5 : 20.11.2012, 16:35:01 »
Ikkunoiden huurtuminen johtuu automaattisesta sisäilmankierrosta. Mitä korkeampi pyyntilämpötila, niin sitä useammin sisäilmankierto on päällä. Toimintoa ei saa pois päältä kuin laittamalla katkaisijan läppämoottorille tai piuha irti. Sama toiminto myös muissakin peugeot malleissa 308, 3008, 5008 jne.

Peugeot 508 & Peugeot 607

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #6 : 20.11.2012, 18:18:32 »
407:ssa on kytkin pakotetulle sisäilman kierrolle tai ulkoa otolle. Eikö uudemmissa ole tuota vai sährääkö automatiikka myös noita käsiohjauksia jotenkin?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 194
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #7 : 20.11.2012, 18:41:10 »
Onhan noissa toivomusnäppäin ja lieko se 407:ssakin samanlainen, että toivomuksia voi sillä esittää. Ei mulla koskaan ole 308:ssa vetänyt huuruun, eikä yksikään 508 jolla olen ajellut ole sitä aiemmin tehnyt. Eikä tämäkään yksilö kuin nuo kaksi kertaa. Pitää nyt tarkkailla miten homma kehittyy. Säilytän autoa kotona sisällä ja jos auto on märkä talliin ajaessa niin autotallissa on ilmankuivaus, että auto varmasti ehtii kuivaa aamuksi. Näin ollen sinne ei pitäisi suuremmin jäädä mihinkään kosteutta, jota sitten sisätiloissa pyöriteltäisiin ja puhallettaisiin ikkunoihin.

Meikäläisellä on tuo auton vaihto yleensä sellaisen pidemmän kaavan mukaan eli automallia koeajetaan ja mielellään useampia yksilöitä erilaisissa keli- ja valaistusolosuhteissa ja eri vuodenaikoina, jotta olisi sitten vähemmän yllätyksiä jos sellaisen hankkii. Tämä nyt kuitenkin pääsi vähän yllättämään.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 991
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #8 : 20.11.2012, 19:52:41 »
Minulla on tasan kerran vetänyt 308 SW huuruun kun ajoin auton autotallista ulos kosteaan kylmään ilmaan. Vähän sitä ihmettelin ja säädin manuaalille ja täysille, kesti silti tovin ennen kuin ikkunoista taas näki sivuille. En tiedä olisiko jostai syystä jäänyt ylimääräistä kosteutta autoon talliin ajettaessa mutten usko?

rampas

  • Vieras
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #9 : 25.11.2012, 00:32:12 »
Tuttu juttu tuo huurtuminen jo kahden 508:n osalta. Edellinen 112 ja nykyinen 163 tekevät molemmat samaa, välillä on startin jälkeen ikkunat todella huurussa, väittäisin, että pahemmin kuin missään aiemmassa autossa. Manuaalisäädöillä tähän asti selvitty. Ttalvella lasit saa pysymään parhaiten auki, kun painelee ne kaikki kolme suuntausnappia päälle ja pistää puhallinnopeuttakin käsin lisää, ainakin puoliväliin tai 3/4-osaa. Ylipäätään minusta automatiikka pitää puhallinta liian pienellä _auton lämmittyä_ , alussa kyllä tohottaa taas kylmää turhankin paljon.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 241
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #10 : 25.11.2012, 00:44:47 »
Ajelkaa pari päivää niin ettei ilmastoinnin kompura käy niin ensin kuivuu lämmityslaite ja heti perään ikkunat. Eli AC-OFF.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 526
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #11 : 25.11.2012, 10:04:36 »
Näin on. Ac pois, niin ei ole huurtumis ongelmaa. Automatiikan toiminta on lähinnä vitsi. Se ei osaa kuin puhaltaa vähän lasille ja paljon jaloille. Puhalluslämpötila +20 ja puhallus kasvoille ja jaloille, niin hyvin pysyy lasit auki ja tarkenee vaikka olisi kova pakkanen.
Peugeot 508 & Peugeot 607

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #12 : 25.11.2012, 10:11:49 »
Webasto on myös auttava tekijä, jos saisi päälle tuuletustoiminnon kauko-ohjaimesta. 508 kohdalla tämä idea on vitsi  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 279
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #13 : 10.02.2016, 21:31:08 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi.

Saako ilmastoinnin automaattiasentoa säädettyä mitenkään? Lasit menevät aina huuruun, jos ei säädä puhallusta kokonaan lasille ja/tai lisää puhallusnopeutta. Nyppäsin suodattimenkin kokeeksi pois. Ei vaikutusta.
-jarno

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 991
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #14 : 10.02.2016, 21:38:44 »
Aluksi kannattaa antaa olla lasille jonkun aikaa, sen jälkeen voi varmaan laittaa normaalille jos on tällaiset ultramärät kelit?
EDIT: Tarkoitin juuri tuota mitä ATS kertoi tuossa myöhemmin. En usko että löytyy autoa jossa ei näillä keleillä tuollaisen (huurteenpoisto) käyttöä voisi välttää (otanta, noin 10 autoa: työpaikan kahvituntikeskustelu) ellei auto ole aina tallissa?
« Viimeksi muokattu: 10.02.2016, 21:55:29, kirjoittanut Peugo »