Kirjoittaja Aihe: 508 - Ikkunoiden huurtuminen  (Luettu 5911 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 018
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #30 : 12.02.2016, 11:31:00 »
En tiedä mitä mun autossani on tehty toisin, mutta ei ole huurreongelmaa ollut kuin kerran kun ajoin +2 kelillä auton Sellon parkkihalliin, jossa vesi lainehti lattialla. Silloinkin huurre muodostui ulkopuolelle ;D

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 938
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #31 : 12.02.2016, 16:47:35 »
No en mäkään ole 308 kanssa huomannut ongelmia, enkä osaa sanoa mikä 508 on poskellaan, joku ominaisuus siinä on... :P
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 508
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #32 : 12.02.2016, 17:03:07 »
508 ja 308 lämmityslaitteissa iso ero. 308:ssa parempi. 508:n lämppäri kun vaan puhaltaa jaloille ja jos lattiamatot märät ja keli kostea, niin kyllä huurtuu. Käsikäytöllä ei ongelmia 508:n lämppärissä.
Peugeot 508 & Peugeot 607

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 246
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #33 : 12.02.2016, 23:34:06 »
Laitan yhden kokemuksen lisää; Ei ongelmia huurtumisen kanssa. Jos liikkeelle lähtiessä on niin käsin lisää tehoa. Päinvastoin hämmästelty miten takalasitkin pysyy auki vaikka lapset vaatteet märkinä lumesta tai vedestä kyydissä.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

atakuja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #34 : 29.12.2017, 14:04:21 »
Auto: 2013 508 1,6 eHdi 2-tronic.

Ihan sama huomio 508:n huurtumisesta. Sitä tapahtuu noin 5-10 km ajon jälkeen kosteassa ja viileässä kelissä. Alkumatkasta ei ongelmaa, mutta jos säätö autoasennossa, niin takuuvarmasti tuulilasiin alkaa tulla huurua +-0 kelissä kosteilla ilmoilla. Jokin ohjelmallinen juttu on 508:ssa, koska automaatti kääntää puhalluksen tosiaan liian äkkiä pois tuulilasilta ja suurimmaksi osaksi alaspäin. Luultavasti sisätilojen lämpenemisnopeutta on haettu tällä ominaisuudella. Manuaalisesti kun laittaa ilmansuunnat kaikkiin kolmeen suuntaan, ongelma poistuu samantien. AC:n poiskytkentä pitää kokeilla. Siitä ei kokemusta. Pieni, mutta hieman harmittava asia kyllä kyseessä!
9/2017 508 1,6 Hdi SW  FAB Active Business -13
2015 - >>  407 1,6 Hdi SW FAP Executive Business -09
2009 - 2014 407 1,6 Hdi SW FAP Olympia -06
1992 - 2002 405 1,6 GR -89

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
  • 508 SW THP 156 Active -11
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #35 : 29.12.2017, 17:56:49 »
Automaattiasetus on varsin mukavuuspainotteinen ja varmaankin siksi maltillinen puhallusvoimakkuuden annostelussa juuri niissä lämpötiloissa joissa tarkenee, mutta hönkää tarvittaisiin pitämään ikkunat huuruttomina. Olen ratkaissut haasteen siten, että lokakuussa säädän manuaalilla puhalluksen tuulilasille ja jaloille ja huhtikuussa taas täysautomaatille. Tarvittaessa lisää puhallusta manuaalisäädöllä. Hyvin on pärjätty. Kuivemmilla keleillä ei talvellakaan tarvitse puuttua. Olennaista siis vain saada riittävästi virtausta tuulilasille.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 186
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #36 : 29.12.2017, 19:01:27 »
AC pois päältä pari päivää niin ilmastoinnin kenno kuivuu eikä huurruta laseja. Nollan tuntumassa kompura ei enää käy ja kenno kää märäksi.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 322
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #37 : 29.12.2017, 19:19:53 »
Automaatti-ilmastoinnin auto-asento sekottaa sisäilmaa raikkaan ilman sekaan, eli ulkoa otettavan ilman räppänä ei ole kokonaan auki.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 117
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #38 : 30.12.2017, 03:57:53 »
Automaattin puhallusasetus fast-tilaan, niin pysyy ikkunat auki. Vaatii joko nelialueilmastoinnin tai kyseisen säätöpeneelin vaihtamisen 2-alueilmastoinnilla varustettuun malliin.

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 508 - Ikkunoiden huurtuminen
« Vastaus #39 : 02.01.2018, 17:05:54 »
Auto: 2011 508.

Miksihän ranskan poika on tuon kuskinpuolen maton tehnyt niin pöljästi, kun siinä kaasupolokimen kohalla kulma poi kaikki vesi ja lumi mitä tullee kengässä valuu maton alle. Näin ainaki mun pirsissä 11 mallia on. Huopa matto läppeesä märkä, ku käytin maton pois laiton paperia alle jonka vaihan sännöllisesti.