Kirjoittaja Aihe: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla  (Luettu 7725 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 416
607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« : 21.08.2013, 09:28:07 »
Auto: 2005 607 2,2.

Speed Sensor Fault ja lukuisia virheilmoituksia kerralla. Varoitusvalot palavat kuin joulukuusi ja tekstinäyttöön tulee pitkä litania virheilmoituksia. Mahtaakohan jossain olla joku liitosvika vai voiko yksittäinen anturivika olla syynä kaikkeen?

Ko. autossa on jo useamman vuoden tullut silloin tällöin antipollution fault, joka vikalogia katsellen tulee ja häviää saman tien. Sitten juuri ennen kesälomaa syttyi ABS-valo ja ABS/ESP meni pois päältä. Auto seisoi kesäloman ja on ollut nyt kaksi viikkoa liikenteessä nuo kaksi vikaa päällä. Eilen kävin tankkaamassa ja asemalta lähtiessä laiton cruisen päälle (oli toiminut moitteetta tuon kaksi viikkoa). Se toimi muutama sata metriä, mutta sitten hyppäsi pois päältä. Samalla alkoi virheilmoitustulva ja STOP-valokin syttyi. Virheilmoituksissa oli ainakin break system fault ja matkustajan puoleisen turvavyön/airbagin fault. Nopeus- ja matkamittari lopetti toiminnan. Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, mutta sama jatkui. Autolla pystyi kuitenkin ajamaan normaalisti, joten ajoin kotiin.

Tänään katsoin auton PPS2000:lla. Kaikki vikailmoitukset poislukien vanha tuttu antipollution fault tuntuivat liittyvän nopeus tai kiihtyvyystietoon. Seuraavia löytyi:
C1387 wheel speed sensor
C1325 rear left wheel speed sensor * electrical fault
C1335 rear right wheel speed sensor * electrical fault
7153 longitudinal acceleration information invalid
7150 vehicle speed information invalid

Noista kaikista oli lokissa appearance-dissappearence -pareja.

Lisäksi moottori-ECUn vikalistassa oli kasa outoja virheilmoituksia. Kaikissa oli noeustietona 255 kph.

Nollasin ABS-virheilmoitukset ja tein hyvin lyhyen koeajon. STOP-valo ei enää syttynyt ja nopeusmittari toimi taas, mutta jarru- , ABS- ja moottorivikavalot paloivat ja myöskin cruisen toimimattomuudesta tuli ilmoitus. Jarruista ja Airbag/turvavyöstä ei tullut enää vikailmoitusta.

Ei liene todennäköistä, että sekä oikea että vasen nopeusanturi on mennyt rikkki samalla kertaa. Onko nuo renkaan navan "ABS-kehissä"? Onko neuvoja mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi?
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 416
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #1 : 21.08.2013, 11:04:02 »
Alle kilometrin ajon jälkeen nopeusmittari lopetti taas toimintansa ja STOP-valo syttyi jarru/turvatyyny/turvavyönkiristinvaroituksineen.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 839
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #2 : 21.08.2013, 11:10:40 »
Missä kunnossa auton akut on (moottoritila/taka-akku) ? Omassa tapauksessa sähköviat/turhat ilmoitukset loppuivat taka-akun vaihdolla.

607 - Sähkövikoja
607 - Lisäakku (käyttöakku tavaratilassa)

EDIT: 2005-> autoissa taitaa olla vain yksi akku.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013, 11:16:48, kirjoittanut cone »
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

tomba86

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #3 : 21.08.2013, 11:16:41 »
Onko laturi kunnossa?
Nykyinen Citroen c5 163 hdi -14
Ex.Citroen c5 163 hdi -12
Citroen c5 -10
407 SW 2.0 HDI -08
407 3.0 v6 sport -07

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 149
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #4 : 21.08.2013, 11:23:10 »
Kaverilla oli vastaavia vikoja 607: ssa ja kaikki korjaantui kun taka-akku vaihdettiin. Viikon päivät yllytin tarkistamaan taka-akun ennenkuin äijä uskoi että autossa on toinen akku takana ;)
Eikös aloittajan auto ole jo sen ikäinen että siinä saattaa olla vain yksi akku?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 416
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #5 : 21.08.2013, 11:51:16 »
Ei ole kuin yksi akku tässä faceliftin jälkeisessä mallissa. Latausjännitettä en ole tarkastanut, mutta mitään siihen viittaavaa ei ole esiintynyt.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

powerpeugeot

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 135
  • pösöillä pääs(s)ee
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #6 : 21.08.2013, 13:27:34 »
Katsoitko pps:n mittausarvoista pyörintänopeustunnistimien tietoja. Joissakin merkeissä ei anna testerillä katsoa mittauarvoja ajaessa kuin alle 10km/h nopeuteen asti. Tällätavoin olisi hyvä seurata arvojen yhtäläisyyttä. Toinen vaihtoehto on sitten nostaa autoa ilmaan, että voi pyöritellä regasta käsin.
405 1.6 GLX -91 557tkm, 406 2.0 ST Grw -99 FL 391tkm, 405 2.0 GTX Style -95 75 444 km, projekti: 405 2.0 GTX Style -95 225 tkm

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 416
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #7 : 21.08.2013, 14:07:10 »
En katsonut vielä kuin paikallaan virhekoodit.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #8 : 21.08.2013, 15:55:08 »
607 facelift mallissa ei ole kuin yksi akku joka sijaitsee vasemmalla puolen tavaratilassa (aukaise sivuluukku)
Peugeot 508 & Peugeot 607

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 680
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #9 : 21.08.2013, 15:58:00 »
607:n tapauksessa yksi viallinen osa voi aiheuttaa useita eri vikakoodeja. Esim. viallinen jarruvalokatkaisija tai abs anturi antaa V6 mallissa vikakoodit iskunvaimennukselle, abs / esp herjat ja vakkarista.
Peugeot 508 & Peugeot 607

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 520
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #10 : 21.08.2013, 17:11:48 »
Ensimmäiseksi tarkistaisin akun kunnon. Huono akku saa 607.ssa ilmoittelemaan airbag hälytyksiä. Omassa 2001 mallin  autossa etsittiin päivä airbag vikaa ja korjaantui akun vaihdolla. Mikäli pyörintänopeusanturi ilmoittaa katkos/oikosulku, niin anturi/anturit vaihtoon. Viallinen anturi  antoi myös 407 coupessani abs ja esp hälytykset.

Tapsa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #11 : 21.08.2013, 20:08:50 »
Samoja herjoja oli omassa 607:ssa, laturi viaksi todettiin.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 464
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #12 : 21.08.2013, 20:48:49 »
Tarkista myös akun maakaapelin kiinnitys koriin.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 416
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #13 : 22.08.2013, 09:27:51 »
Akkun (sen ainoan takakontissa olevan) napajännite oli 12,3 V yön seisonnan jälkeen. Tuossa on jonkin verran kulutusta, sillä takaluukun avauksesta sisävalot syttyvät ja niiden sammuttuakin palaa ainakin takakontin valo. Mittasin myös jännitehäviön akun miinusnavasta auton runkoon. Se oli alle 1 mV. Sitten käynnistin koneen, minkä jälkeen napajännite oli 14,2 V ja jännitehäviö miinusnavasta runkoon 2-3 mV (toiseen suuntaan kuin edellä). Työmatkan jälkeen mitattuna napajännite oli 12,5 V.

Tuon perusteella laturi, akku ja akun maakaapeli ovat kunnossa. Akku lienee alkuperäinen, ainakaan kevään 2009 jälkeen sitä ei ole vaihdettu.

Eilen illalla ja tänään auton tilanne on palunnut lomaa edeltävälle tasolle eli vikoina "vain" moottorivalo (antipollution fault) ja ABS-valo (ABS/ESP pois käytöstä). Jarruvalo, STOP-varoitus, turvatyyny/turvavyövaroitus, cruisen ja nopeusmittarin toimimattomuus ovat parantuneet itsestään.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

msyrjas

  • Vieras
Vs: 607 - Lukuisia virheilmoituksia kerralla
« Vastaus #14 : 22.08.2013, 10:13:26 »
Lataus siis toimii mutta akku silti sökö..12,3 V ~70 % varaus. Ajon jälkeen napajännitteen pitäisi kyllä olla enemmän kuin 12.5 V..jopa yli 13 mikäli mittaa heti auton sammuttua ja jonkin ajan kuluttua laskea tuonne 12.8
Mittaappa piruuttasi akkujännite levossa ja sitten heti perään ajovalot kytkettynä. Auto sammuksissa tietenkin.