Kirjoittaja Aihe: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)  (Luettu 1887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ritani

  • Vieras
607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« : 05.09.2014, 22:18:28 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi.

Nyt kun remmin vaihdon jälkeen auto kasassa niin piti purkaa jälleen uudelleen ja vaihtaa hehkutulpat. Vikakoodeja heittänyt tulpista ja ilmeisesti hiukkaspoltto ei ole onnistunut kun herjaa myös loukkoa vaikka siitä ei koodeja löydykkään. Samalla herjasi myös moottorin lämpöjä, mutta ilmeisesti antipollution herjojen kanssa keksii näytölle muitakin viestejä ilman oikeaa syytä? Onko kokemuksia? Kohtuu työläs oli tulpat vaihtaa, varsinkin kun kaksi tulppaa tuppasi olemaan melko lujassa. En tiedä varmaa, mutta vaihtoa suunnittelevien kannattaisi antaa kunnolla kenkää ennen vaihtoa niin saattaisi irrota helpommin. Itsellä jäi tämä tekemättä. Toki kone oli lämmin, mutta normi ajon jäljiltä.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #1 : 07.09.2014, 20:01:54 »
Itsellä ei vikakoodeja ole löytynyt hehkuista, mutta kylmäkäynnistyksellä moottorin käynti epätasaista ja tärisee kovin niin ajattelin että hehkut varmaan tulee pian tiensä päähän.
Nyt kun muutakin tilattavaa mister-autosta on niin ajattelin sieltä ottaa nuo. Kaikki varmaa kannattaa suosiolla vaihtaa samalla?
Sen verran paha homma tuo vissiin on niin tarkoitus olisi laittaa parasta mitkä kestää pisimmän aikaa. Hehkuista vaan ei ole kokemusta niin en osaa sanoa laaduista mitään.

Mitä sanoo arvon raati mikä on paras?
BERU
17.37 €

BOSCH
18.39 €

NGK
19.42 €

Näppituntumalla ottaisin itse boschin.
NGK on kyllä kova ainakin sytytystulpissa ollut (Tulee ihan mopoajat mieleen. Näitä haettiin aina Hilkan huoltoasemalta harva se viikko Honda Monkeyhin muistaaksi CR6HSA oli tyyppi. :))
 ja Beru on neverhöörd ehkä jossain ebayssa nähnyt nimen, muistaakseni webaston tulpat on sen merkkisiä.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2014, 20:06:46 kirjoittanut rallyedriver »

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #2 : 07.09.2014, 20:17:37 »
Omaani laittasin Berun hehkut.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #3 : 07.09.2014, 20:53:38 »
Joo, kaikki samalla vaihtoon ja Beru merkkiset, kiitos.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #4 : 07.09.2014, 21:49:14 »
Kiitos. Laitetaan berut tulemaan ja toivotaan pitkää ikää.
Toivottavasti moni ei katkea. Tuosta moottoritilasta en halua kansia joutua irroittamaan.  ;D

Voiko joku vielä valaista minua miten tuossa HDI:ssä nuo hehkutukset menee? Nyt viileinä aamuina meno ollut melko tärisevää muutaman ensimmäinen minuutin kun autoa käyttää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #5 : 08.09.2014, 05:49:46 »
Riippuu monesta asiata, mutta karkeasti esihehku oli jotain 0-30 sekuntia, jälkihehku 0-3 minuttia.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

antsu

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #6 : 08.09.2014, 14:55:11 »
Ihmettelen tässä, että voiko auto käydä hehkujen takia vajaalla monta minuuttia :o Hyundaissa oli aikoinaan pari huonoa hehkua ja täristys loppui sekunneissa kylmänäkin aamuna.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #7 : 08.09.2014, 16:39:52 »
Tiedä siten johtuuko tuo pelkästään hehkuista, mutta dieseleissä on nykyään niin pieni puristussuhde ettei se tuota välttämättä riittävästi lämpöä kun sylinterin seinämät on kylmät. Ei sen kyllä näillä keleillä pitäisi olla vielä vaivana, ehkä pitäisi olla pakkasta joku 10-20 astetta Voihan tossa olla muutakin vikaa...

Mulla oli joskus sellanen reilummin ajettu turbo diesel mikä kävi kyllä kylmänä ihan siististi jos jälkihehku oli päällä, siten kun se sammui 3 minuutin päästä alkoi tyhjäkäynti vähän ontua.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #8 : 10.09.2014, 22:54:59 »
Bossilaiset laitoin kun luulin olevan parhaat. No korjataaan seuraavaan remonttiin.  4 hehkua lähti kivuttomasti irti, mutta kahta piti nitkuttaa sievästi edestakaisin, jotta eivät katkea. Muut olivat puhtaat, mutta kaksi tiukassa ollutta karstaisia ja jouduin pitkillä kengityspihdeillä nitkuttamaan ja vetämään ylös kun kierre oli loppunut. Eli vaikka sain kierteen nitkuteltua auki niin ylösnostossakin joutui houkuttelemaan.  Hermoja raastavaa kun välttelin kannen irroitusta.  Peniä vihjeitä... imuilman haara pois. Polttoaineletkut pois liittimistä. Polttoainepumpulta menevä metalliputki pois. Öljysuodatin pois. Kansien välissä on joku musta öljyn kiertoon liittyvä muovikotelo, joka irtoaa pois ylöspäin nostamalla.  Alipaineletkut koneen päällä on hauraita ja jouduin pari liitosta korjaamaan samalla kun menivät poikki niitä irroittaessa.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #9 : 10.09.2014, 23:10:29 »
Kiitokset ritani vielä pikku vinkeistä.hehkut ovat matkalla minulle ja toivottavasti pääsee viikonloppuna askartelemaan.

Ja tuo muutama minuutti oli ehkä vähän yliampuva huonoa käyntiä ehkä 30sec kun tarkemmin laskeskeli. Vaihdetaan nyt hehkut ja tutkitaan sitten lisää jos ei korjaannu.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #10 : 11.09.2014, 08:51:41 »
Tulppien vaihdon jälkeen ei ole ainakaan vielä antipollutionia väläytellyt.  Lisäainettakin oli vielä kaksi litraa. Tarkistin laskemalla ulos ja takaisin sisälle. En tiedä olisiko testerillä nähnyt todellista määrää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #11 : 11.09.2014, 09:15:44 »
Testeri näyttää monessa asiassa laskennallisia määriä, lisäaine säiliössä ei ole anturia. Viisammat väittää ettei polttoaine säiliössäkään ole tavallaan anturia, eikä mittari näytä sitä mitä säiliössä on vaan sitä mitä kone on laskenut että säiliössä on. Anturi mikä polttoainesäiliössä on mittaa lisätyn polttoaineen määrää.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #12 : 11.09.2014, 23:05:11 »
Jep. Ainakin edellisessä, eka kopan 607 pelasi juuri noin. Polttoaineletku poikki, 80 litraa ajon aikana maahan ja mittari näytti täyttä. Käynnissä ollessa kun tankkasi niin viisari ei värähtänyt. Ilmeisesti laskennallinen lukema.  Tämä nykyinen 607 reagoi tankkaukseen viisarin nousulla myös käydessä. Letkua en vielä ole saanut poikki, joten siitä ei tietoa vielä muuttuuko lukema vai säilyykö laskennallisena menekkinä ajon mukaan.  Jotain muutoksia noissa versioissa on älypuolella. Esimerkiksi vanhempi 607 näytti tarkasti minkä valon hehku on pimeänä. Tämä nykyinen toteaa vain yleisemmin jonkin valon olevan pimeänä. Ohi aiheen, mutta kuitenkin.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Hehkutulppien vaihto (DT17)
« Vastaus #13 : 12.09.2014, 07:11:48 »
Kiitokset ritani vielä pikku vinkeistä.hehkut ovat matkalla minulle ja toivottavasti pääsee viikonloppuna askartelemaan.

Tsemppiä projektiin ja fotojen kera ohjetta aiheeseen  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -