Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 33064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 060
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #150 : 03.08.2017, 23:32:35 »
^Tämähän ei kuvauksen perusteella vaikuta mitenkään THP-ongelmalta. Onkos sinne laatikkoon vaihdettu joskus öljyt?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12 | Tulossa: Peugeot 508 GT PureTech 225 A -18
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 319
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #151 : 04.08.2017, 07:57:53 »
N ja P asennoissa moottoria ei rasita mikään. Ei ehjä moottori, edes nelisylinterinen, tärise silloin juurikaan. D ja R asennoissa on veto päällä ja moottori rasittuu, jolloin se tärisee huomattavasti enemmän, mutta ei silloinkaan paljon. Eron huomaa kun sitä vahtii, mutta ainakaan omissa autoissani se ei ole häirinnyt.

Kannattaa pistää laite tietokoneeseen kiinni ja katsoa vikalista.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 882
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #152 : 04.08.2017, 08:52:23 »
Hieman muuttuu ääni, kun turbiini pyörii mukana D:llä. Ecu pyrkii korjaamaan pyörintänopeutta. Kokeile ilman ilmastointikompuran rasitusta. Käy vertaamassa vastaavaan autoon, niin saat reffiä  :). Öljynvaihto tuskin auttaa tuohon "ominaisuuteen'.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 060
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #153 : 04.08.2017, 11:53:01 »
No jos laatikkoon ei noilla kilometreillä ole vielä öljyjä vaihdettu, niin voi hyvinkin jo vaikuttaa. Kyllä se ainakin omassani alkaa jo 55 tkm ajetuilla öljyillä olemaan tuo laatikon vaikutus kovin erilainen mitä vastavaihdetuilla, niin miksi se ei olisi sitä THP-koneisellakin, jossa vielä kone on köykäisempi.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12 | Tulossa: Peugeot 508 GT PureTech 225 A -18
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #154 : 04.08.2017, 15:32:13 »
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, perinteisellä automaattivaihteistolla varustetun auton moottorissa ei ole vauhtipyörässä värinänvaimenninta, vaan hydraulinen momentinmuunnin ajaa saman asian. Jos vaikkapa vaihteiston  P-asennossa moottorissa ei ilmene värinöitä, mutta D-asennossa näin tapahtuu, voisi kuvitella vian olevan juuri momentinmuuntimessa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 814
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #155 : 04.08.2017, 15:57:52 »

Myfirst

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #156 : 21.10.2017, 13:49:38 »
Käynnin epätasaisuus voi johtua korkeapainepumpun hajoamisesta. Alkoi lievänä, mutta paheni kunnes ei käynnistynyt enää ensimmäisellä yrityksellä. Kestää ilmeisesti 90000km, mulla kolmas menossa...

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #157 : 01.11.2017, 05:32:22 »
Tiedän monta autoa jolla ei ole päästy enään kuin 17tkm. Eli mikään ei ole ainakaan parantunut jakopäässä vuosien varrella.

Eli siis näissä uudemmissa THP 165:issa vielä heikommin kestävä jakopää? No sitten omani, 10 tkm ajetun, alkavat ääntelyt vahvistaa kommenttiasi.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 946
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #158 : 01.11.2017, 06:33:01 »
Ensin tutkittava ja vasta sen jälkeen hutkittava, jos on syytä.  :)

tomba86

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 102
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #159 : 07.01.2018, 14:16:53 »
Eli siis näissä uudemmissa THP 165:issa vielä heikommin kestävä jakopää? No sitten omani, 10 tkm ajetun, alkavat ääntelyt vahvistaa kommenttiasi.

Eli onko nyt tästä faktatietoa,että toi thp 165 on yhtä pasta kuin 156....Vai jopa paskempi....?
Nykyinen Citroen c5 163 hdi -14
Ex.Citroen c5 163 hdi -12
Citroen c5 -10
407 SW 2.0 HDI -08
407 3.0 v6 sport -07

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 345
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #160 : 08.01.2018, 21:54:46 »
No ei se huonompi ole, mutta sama bmw moottori edelleen...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97