Auto: 2000 406 1,8 (XU7JB).
Tuon koneen öljytilavuus kiinnostaisi myös, kun on vähän ristiriitaista tietoa löytynyt.
Peugeotin korjaamokirjallisuus antaa ristiriitaista tietoa 406:n 1. ja 2. mallisarjan autoissa käytetyn 8-venttiilisen XU7JB-moottorin (LFX) öljytilavuudesta. Tätä moottoria ei pidä sekoittaa toiseen 406:ssa käytettyyn 8-venttiiliseen moottoriin XU7JP (L6A) ja 16-venttiiliseen moottoriin XU7JP4 (LFY). Moottorin öljytilavuus riippuu XU7JB:n tapauksessa siitä, onko autossa ilmastointilaitetta vai ei (erilainen öljypohja). Asiaa käsittelevissä dokumenteissa ilmoitetaan toisistaan poikkeavia tilavuuksia (alla olevat määrät on ilmoitettu öljynsuodattimen kanssa):
B1FB0HK1 ja B1FI02V1: 4,50 l (ilmastointilaite)/5,00 l (ei ilmastointilaitetta)
B1FB15K1: 4,65 l (ilmastointilaite)/4,65 l (ei ilmastointilaitetta)
B1FB0UK1: 4,75 l (ilmastointilaite)/4,75 l (ei ilmastointilaitetta)
Ilmastointilaitteella varustetussa XU7JB-moottorissa käytetään alumiinista öljypohjaa 0301 J1, kun taas ilman ilmastointilaitetta olevassa XU7JB-moottorissa käytetään peltistä öljypohjaa 0301 G9. Useimmissa saman aikakauden Peugeotin XU-moottoreissa alumiinisen öljypohjan tilavuus on pienempi kuin peltisen öljypohjan. Sen perusteella olettaisin, että oikeat öljymäärät ovat 4,5 ja 5,0 litraa, mutta asia kannattaa varmistaa tarkistamalla ensin, mitä moottoriöljyn mittatikku näyttää 4,5 litran jälkeen ja sitten tarvittaessa lisäämällä öljyä. Toisaalta, jos auton ohjekirjassa sanotaan öljytilavuudeksi esim. vain 4,25 l, niin sitten täyttäminen kannattaa aloittaa sillä määrällä.
Öljymäärä tarkistetaan luotettavasti siten, että lisäyksen jälkeen moottorin annetaan käydä muutaman minuutin ajan (jotta myös öljynsuodatin täyttyy), jonka jälkeen auton annetaan olla sammuksissa n. 10 minuuttia (jotta kierrossa ollut ns. ylimääräinen öljy on ehtinyt valua öljypohjaan), jonka jälkeen moottoriöljyn määrä tarkistetaan mittatikusta auton ollessa tasaisella alustalla.