Kirjoittaja Aihe: 508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus  (Luettu 3217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus
« : 24.09.2015, 07:33:07 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure.

Olen muutamana aamuna ihmetellyt kun lämmityslaite puhaltaa mielestäni kummallisen pitkään viileää ilmaa, sillä service boxin mukaan autossa on lämmityslaitteen kennolla sähköinen lisälämmitysvastus.





Yritin etsiskellä mahtaisiko tuo olla vaan otettu pois päältä ja löysin diagboxilla alla olevan kuvan mukaisen kohdan. Onkohan kanssaharrastajilla kokemusta mahtaako tämä olla oikea asetus ja mikähän noista vaihtoehdoista pitäisi laittaa päälle?





Jos joku ihmettelee miltä tuo sen alla oleva valinta näyttää, niin tässä kuva siitäkin:

308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus
« Vastaus #1 : 28.09.2015, 07:07:14 »
Ilmeisesti se tuo valikko on. Kokeilin sekä CTP1 sekä CTP1+CTP2 vaihtoehtoja ja molemmat tuottivat haaleaa ilmaa muutaman sadan metrin jälkeen ja lämmintä reilun kilometrin päästä. Jäähdytinnesteen lämpötila ei mittarin mukaan värähtänyt vielä mihinkään. Ulkolämpötila noin 10 astetta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus
« Vastaus #2 : 31.10.2015, 16:56:40 »
Auto: 2012 508 SW 2,2 HDi 204 FAP GT.

Tuli itsekin kurkattua tuota asetusta, kun tuntuu melko hitaasti lämpenevän kabiini, ainakin omasta mielestä. Täällä oli ainakin tuo CTP1+CTP2 -asetus jo päällä.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

SEL

  • Vieras
Vs: 508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus
« Vastaus #3 : 31.10.2015, 17:33:46 »
On huomioitava vastuksen sähkön saanti, laturi ei jaksa tyhjäkäynnillä syöttää vastusta mutta kun antaa koneelle jenkaa, alkaa vastuskin lämmittämään. Näin ainakin 406 hodareissa se toimii.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Lämmityslaitteen lisälämmitysvastus
« Vastaus #4 : 31.10.2015, 17:44:15 »
406 oli joskua vaikea sanoa onko sitä vastusta edes olemassa, 307:ssa se oli jo sentään logiikka saatu sellaiseksi että vastuksen päällä olon huomasi eikä koneen kierroksilla ollut mitään merkitystä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.