Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee  (Luettu 3383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VilleM

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #15 : 11.08.2017, 11:23:08 »
Auto: 2013 508 1,6 HDi FAP.

Mitenhän on näissä 1.6HDi FAP DV6C koneissa tuo kompressorin rakenne? Käytin huollossa kun alkoi kolina kuulua konehuoneesta ja ilmeisesti nyt paikannettu tuon kompressorin magneetin viaksi koska kalina alkaa kuulua siinä kohtaa erityisesti kun ilmastoinnin panee päälle. Väitettiin että näissä tuo kompressori pitää ostaa koko pakettina eli laakeria/magneetti ei voisi yksittäin korjata mikä hieman epäilyttää?

Onko kokemuksia mistä kyseisiä varaosia voisi saada edullisimmin? Ja onko väliä onko kompressori start stop autoon vai ilman start stop toimintoa olevaan autoon?

Nyt olisi taas ajossa, kompressorissa ilmeisesti laakerivikaantuminen (132tkm) - selvästi välystä kun rullan päästä kokeilee pyörittää ja heiluttaa. Kuulemma tuurin kauppaa milloin sattuu hajoamaan.. Tosiaan merkkejä ei ole ollut että öljy olisi ollut vähänä ja ilmastointikin muuten oli pelannut suht normaalisti eli riittävän viileätä ilmaa tullut, näistä ei myöskään mainittu huollossakaan että olisi em. ollut ongelmaa.

Marek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
  • 508 SW HDi163
Vs: 508 - Ilmastoinnin kompressorin kytkin kahisee
« Vastaus #16 : 18.01.2018, 22:54:37 »
Auto: 2011 508 SW 2,0 HDi 163 (n. 150 000 km).

Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimen laakeri äänsi.

Uusi laakeri löytyi Laakerinetti.com:sta (Valkeakoskelta). Laakeria vaihtaessa kävi kuitenkin, niin että joku akselitiiviste kompuran sisällä petti. Äänet lähti, mutta niin lähti kylmäaineetkin.

Lopulta vaihdettiin koko kompura. Kahlasin kaikki nettikaupat läpi, mutta lähes halvin ja kuitenkin järkevin vaihtoehto oli yllätys yllätys marmoritiskin tehdaskunnostettu kompura. Hintaero halvimpaa tarvikekompuraan, joka muuten oli Misterautossa oli vain muutama kymppi.

Tarinan opetus: Joskus voisi suosiolla mennä helpoimman kautta eikä aina yrittää säästää.     
508 SW HDi163, 206 TU3JP, Peugeot MTB
ex. 407 SW HDi136 JBL, 306 TU5JP x2