Kirjoittaja Aihe: 508 - Mediakeskusongelma  (Luettu 4507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #15 : 18.07.2017, 18:05:45 »
Minusta asiaa hoitaneen firman nimen voi ihan hyvin julkaista, mutta silloin on syytä pysyä tiukasti faktoissa eikä esitellä mitään omia mielipiteitä, vaikka omat kierrokset olisivatkin rajoittimella.

Turha näitä on hyssytellä. Tilanne ei muutu ellei kukaan koskaan vaadi mitään.

Hartsa

  • Vieras
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #16 : 18.07.2017, 20:28:22 »
Yli 4kk on aika hävyttömän pitkä aika. Ei muutakun vaatimaan hinnanalennusta ja korvausta kuluista mitä on asian hoitamiseen käytetty.

esaossian

  • Vieras
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #17 : 18.07.2017, 20:56:57 »
Kierrokset ovat tosiaankin rajoittimella asti, kuten antsu ansiokkaasti ilmaisi. Odottelen vielä sen viidennen huolto/korjauskäynnin ja katson tapahtuiko mitään ja toimiiko kaikki toiminnot asianmukaisesti. Tämän jälkeen esitän korvausehdotukseni ja reklamaation kaikkine dokumentteineen. Katsotaan sitten miten asia etenee, mutta ensin auto ja mediakeskus kondikseen. Laitan edelleen viestiä ja kommentteja kunhan palikka saapuu ja saan buukattua asennusajan, toivottavasti viikon sisään.

esaossian

  • Vieras
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #18 : 06.09.2017, 17:07:38 »
No niin hyvät Peugeot veljet. Voi tätä onnen ja riemun päivää. Nyt vihdoinkin huoltofirma sai Ranskasta asti, toimivan ja ko autolle erityisesti koodatun mediakeskuksen. Nyt se on jo asennettu paikoilleen ja toimii kuin uutena. Tosin vuoden 2012 asetuksilla, mutta karttaohjelmat on uusinta päivitystä.
Kaikki toimii, jopa pösönäppäin jolla sain kätevästi yhteyden Hollannin keskukseen joka ilmoitti mm täsmällisen sijaintini. Oli muuten mukava likka toisessa päässä, small talkit sujuivat jouhevasti ja toivotimme toisillemme hyvät päivänjatkot.
5,5 kuukautta tässä meni ja neljä turhaa huoltokäyntiä ja päivää. No minä sitten esitin reklamaation ja vaadin jotain korvausta. Kuluttajasuojahenkilö suositteli sen tekoa ja oli sitä mieltä, että jonkinasteinen korvaus olisi lain mukaan paikallaan. Auton myynyt henkilö lupasikin jo aikanaan, että kyllä jotain ilman muuta korvataan kun aikaa on mennyt noinkin kauan ja on aiheuttanut vaivaa ja kilometrejä. Sovittiin sitten aika jolloin myymälän esimies olisi myös paikalla sopiaksemme sopivasta kompensaatiosta. Jep. Esimies osoittautuikin oikeaksi asiakastyytyväisyyttä vieroksuvaksi ihmisraunioksi, jolla ensinnäkin käytöstavat ja asenne myyntityötä, sosiaalisuutta sekä kaupantekoon olivat erittäin alaarvoisella tasolla. Taisi myyjähenkilökin siinä sivussa hävetä silmät päästään. Ehdotti kuitenkin, että jos nyt jotakin edes kun meni jo vähän niinkuin lupaamaan. Esimies vaan mulkaisi ja sanoi, että polttoinekortin antaminen on sen verran iso, aikaavievä ruljanssi, ettei me siihen lähdetä. No minä siihen sitten, että kyllä minä nyt tähän asiaan jotain keksin ja lupasi, että joku muu saattaa palata asiaan. Siihen tyly tyyppi; se on sun oikeus, mutta tuskin menee läpi, kun se ei oo niinku meidän juttu.
No katsotaan nyt sitten. Olisin, jos asiallisesti homma ois edennyt, tyytynyt ehkä tuohon 50,- € polttoinekorttiin, mutta nyt laskettiin lakiossin kanssa, että vaatimus lähtee yli 500,-€ korvauksesta. Seuraan tilannetta :D

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #19 : 06.09.2017, 19:15:30 »
Tsemppiä! Olen sinun puolellasi koska oikein on oikein!

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #20 : 08.09.2017, 22:51:12 »
Ilmeisesti tämä korjausta yrittänyt (ja siinä lopulta onnistunut) liike ei ole merkkiliike vai kuinka? Luulisi nimittäin, että merkkiliikkeessä tietävät, että se mediakeskus on oltava koodattu sinne autolle tai muuten se ei toimi. Toki tuohon RT6:seen (eikös siinä se ole) löytyy tavat koodata se toimimaan ilman tehtaan koodauksia, mutta en jaksa uskoa, että mikään autoliike tai sen huolto alkaisi sellaisia näpertelemään. Sitä vaan on vaikea käsittää miksi näinkin yksinkertaisesta asiasta pitää tehdä näin vaikeaa. Ilmeisesti joku kuvitteli säästävänsä ja kaikkien edullisten ratkaisujen lisäksi pitisi sitten hankkia se laite virallista kanavaa pitkin ja täydellä hinnalla. Kuten vanha sanonta sanoo, jos haluat hyvän ja halvan, sinun pitää hankkia molemmat. Niin tässäkin tapauksessa.

Peeveli

  • Vieras
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #21 : 09.09.2017, 10:34:04 »

5,5 kuukautta tässä meni ja neljä turhaa huoltokäyntiä ja päivää. No minä sitten esitin reklamaation ja vaadin jotain korvausta. Kuluttajasuojahenkilö suositteli sen tekoa ja oli sitä mieltä, että jonkinasteinen korvaus olisi lain mukaan paikallaan. Auton myynyt henkilö lupasikin jo aikanaan, että kyllä jotain ilman muuta korvataan kun aikaa on mennyt noinkin kauan ja on aiheuttanut vaivaa ja kilometrejä. Sovittiin sitten aika jolloin myymälän esimies olisi myös paikalla sopiaksemme sopivasta kompensaatiosta. Jep. Esimies osoittautuikin oikeaksi asiakastyytyväisyyttä vieroksuvaksi ihmisraunioksi, jolla ensinnäkin käytöstavat ja asenne myyntityötä, sosiaalisuutta sekä kaupantekoon olivat erittäin alaarvoisella tasolla. Taisi myyjähenkilökin siinä sivussa hävetä silmät päästään. Ehdotti kuitenkin, että jos nyt jotakin edes kun meni jo vähän niinkuin lupaamaan. Esimies vaan mulkaisi ja sanoi, että polttoinekortin antaminen on sen verran iso, aikaavievä ruljanssi, ettei me siihen lähdetä. No minä siihen sitten, että kyllä minä nyt tähän asiaan jotain keksin ja lupasi, että joku muu saattaa palata asiaan. Siihen tyly tyyppi; se on sun oikeus, mutta tuskin menee läpi, kun se ei oo niinku meidän juttu.
No katsotaan nyt sitten. Olisin, jos asiallisesti homma ois edennyt, tyytynyt ehkä tuohon 50,- € polttoinekorttiin, mutta nyt laskettiin lakiossin kanssa, että vaatimus lähtee yli 500,-€ korvauksesta. Seuraan tilannetta :D

Tämä on just tätä. En olen ketjuanne seurannut että mikä firma sinulla, mutta samantapaista "jälkimarkkinointi"touhua myös Veholla. Peltikorjaamo meinaa kitsastella ilmiselvän uuden 3008-autoni tuotantovirheen korjaamista pilipalikonsti käyttäen -hinta tietysti houkuttimena. Voihan se olla, että tietävät jo sielläkin että kaikki Pösön huolto-korjaustoiminnatkin lähteävät Autoverkkokaupalle, mutta silti. Ei riitä, että automyyjä hoitaa ketjun a-osan hyvin ja voisi sanoa hienosti. B-osa eli oston jälkeinen tuotekokemus ja asiakkuuden jatkuvuus pitäisi myös osata hoitaa. Takuukorjauksissa toki tehdas/maahantuoja määrittävät asiat, joten ei edes riipu merkkiliikkeestä. Mikäli minulle ei pidetä lupauksia eikä takuujuttuja hoideta kuten pitäisi, ei minulle voida samaa automerkkiä myydä enää toista kertaa. Tässä asiassa muistini on superpitkä. Minäkin olen ajanut tämän koriasian takia varmaan 100 km ja liukunut töistä aikaisemmin, mutta en edes vaatisi korvausta siitä. Mulle riittäisi asian hyvä hoito ja veloitukseton sijaisauto. Vaikealta tuntuu sekin...Jos Peugeot haluaa maassamme lisätä rutkasti myyntiä, täytyy panostaa jälkijuttuihinkin. Moni muukin muistaa kehnon jälkihoidon ja äänestää seuraavassa vaihdossa jaloillaan.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Mediakeskusongelma
« Vastaus #22 : 09.09.2017, 12:37:29 »
Peeveli, ota myyjään yhteyttä asap ja kerro missä mennään. Olen sinun tapauksessasi varma, että hän saa pyörät pyörimään myös jälkimarkkinoinnin puolella. Näin on joskus tarvinnut itsekin tehdä ja sama myyjä sai homman hoitumaan, eikä sen jälkeen ole vuosien päästäkään ollut valittamista huollon tai takuuhuollon toiminnassa.