Kirjoittaja Aihe: 607 - Käyntiongelmat ja vikakoodit P1340 ja P1336 (V6) (sulakerasia)  (Luettu 3392 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Auto: 2005 607 3,0 V6 Executive (ES9A, XFV, VF39UXFVJ92204317, 220 000 km).

Myrkyn lykkäs! Röpöttää, ei vedä, mutta kyllä saavutti maantienopeuden. Luonnollisesti depollution ja moottorin häiriövalo. Syttyi ja paloi jatkuvasti ja ajonaikana ryhtyi vikuttamaan murheellisesti. Lopetin ajon ja lavetilla pihaan, kun sai värkin sopivaan evakuiomiskohtaan.

Pysyvät viat
P1340 4-sylinterissä pysyvä palamishäiriö
P1336 Palokatkoksia useassa sylinterissä

Hetkellisiä vikoja
P1338 2-sylinterissä tilapäisiä palamishäiriöitä
P1339 3-sylinterissä tilapäisiä palamishäiriöitä
P1341 5-sylinterissä tilapäisiä palamishäiriöitä
P1342 6-sylinterissä tilapäisiä palamishäiriöitä
P0041 2-katalysaattorissa happianturin yhteneväisyys ongelma

PP2000 antoi em. virheet. Ei suostu nollaamaan moottorin ecu:n vikoja, ei edes väliaikaisia, parametrejä tarkastaessa lukee arvoja mutta ilmoittaa sitten, että ei yhteyttä ja lopettaa lukemisen. Testillä ei suostu napsuttelemaan suuttimia tai ylipäätään toteuttamaan. Vikakoodit kyllä lukee ja esim sähköisen alustan satunnaiset viat suostui poistamaan.

1,50-1.72 oli puolien jotkin arvot, olisko olleet mV, kaikilta puolilta sai arvot. Imusarjan paineita ja lämpötiloja oli muistissa yms perus-sälää.

Ei hajuakaan mikä voisi olla?

Takana järjestys jakopään puolelta lähtien: 6-5-4
Edessä järjestys jakopään puolelta lähtien: 3-2-1

=> eli 4 sylinteri kuskin edessä ajosuuntaan vasemalla tulipellin puolella, eli pakosarjan alla.

Ajattelin seuraavaksi yrittää jotain johtojen  ristiin vaihtoa, mutta mahtuukos noita kokeilemaan?

TEMP_ARKISTOON
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 485
Tarkista moottorin maadoitus.

stikkaaj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
bsm-boksi aka sulakerasia tekemässä loppuaan?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
L02 boxi kontissa. Jos laitat yv:llä suuntaa, missäpäin röpöttää V6, niin röpöttämätön V6 kaartaa paikalle, jos on liki  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
bsm-boksi aka sulakerasia tekemässä loppuaan?

Eikös tuolle BSM-osiollo ollut oma testi? siinä ei ollut vikoja.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Mystistä hommaa. PP200 ei suostu juttelemaan eikä lukemaan live-dataa. Delpfillä nollasin viat  kolmannella kerralla. Delpfi ei suostunut myöskään lukemaan live-dataa.
Nollauksen jälkeen ajelin liki 30km enenkuin viat tulivat takaisin.
=> samat viat pysyvinä
P1336, P1338, P1339, P1340, P1341, P1342 Eli sytytysthäiriöitä. Nuo  sain nollattua taas Delphillä

Noin 7 km ajon jälkeen
Nyt sain PP2000 (v09.B 822.12) yhteyden hetkellisinä vikoina=>P1336, P1338,P1339, P1340, P1341, P1342
Tarkoittaa suomeksi, että useita sytyshäiriöitä 2-6 sylintereissä. Nollasin Delpfillä, kun se on 100-kertaa nopeampi, ja näemmä varmemmpikin.
Sain viriteltyä PP2000 mitaamaan live-dataa ja ajelin hiukan sinne tänne ja tonne, mutta vikaa ei tule.

Havaintoja toimiessa:
1. puola 1,71ms. 2. puola 1,54ms, 3.puola 1,36ms, 4. puola 1,36ms, 5.puola 1,71ms ja 6. puola 1.36ms (käämin kuormitusaika millisekuntteina)

Nokka-akselin asentoanturin kulma 35-36-astetta / puoli.

Akkua tutkittu niin, että  illalla ladatun akun (13.09v) jännite oli aamulla 12,83. Ajon aikan PP200 mittaa n 14V ja mitattuna latausjännite 14. 23V, eli akku lienee kunnossa.

Eli mitään ei ole vielä selvinnyt
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 18:14:20, kirjoittanut mustanaamio »
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Eikös tuolle BSM-osiollo ollut oma testi? siinä ei ollut vikoja.
Se oli BSI mille on oma suora testi, eli meni minulla boxit sekaisin. BSI taitaa olla noita valoja yms. ohjaava sulake rasia.
BSM moottorille ja vaihdelaatikolle. Eli sehän tässä lienee menossa mennyt tai jotain siltä väliltä.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
 Onko kokemusta pitääkö L04 boxin poikkeavista numerosarjoista?
Ali Baba väittää seuraavaa: Fuse Box Unit Assembly 6500CK 9657718580 For Peugoet 307 607 807 Facelift Citroen C4 With Xenon Lamp Function

Kiitollinen olisin myös linkistä BSM boxin irroittamisesta 607. Ei tuo pahalta näytä, mutta varmuutta pikkaisen lisää, niin tempaisen sen irti.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
L04 oltava koodina, että toimisi. 0nko tuo varmasti L04?

https://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-207-Fusebox-BSM-L04-00-Board-9664055580-Under-Bonnet/112610052679?epid=1074561416&hash=item1a38150a47:g:yJoAAOSwnHZYVs-e

Voisi testata be-pumpulle ja ruiskun eculle menevän virran jatkuvalla sähköllä.
Piirustuksita pitäisi katsoa oikea johto...15 A sulalleen kautta akusta releen lähtevään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

stikkaaj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
bsm-boksi on aika plug-and-play, ahtaassa kolossa ja piuhat tulee muistaakseni myös alapuolelle kiinni. Itse hankin samalla numerosarjalla olevan tilalle, eli tuo pitkä "9657718580" joka tässä sitruunapatonki.fistä lainatussakin kuvassa näkyy: (kyseessä siis 2.2 bensa autom. vm. 05)

« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 15:56:13, kirjoittanut stikkaaj »

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Juu on L04-00 koodilla. Perkule, kun tuota varaosanumeroa ei nää, ilman että ottaa irti. siinä on edessä sellainen "hylly", missä on nuo +/- vavat ja pari sellaista D-patterin kokoista purkkia.

Lähinnä nyt aprikoin sitä, että käyköhän varmasti kaikki L04 keskenään. Sitruuna-osastolla näin kyllä väitetään, mutta kun olen kyyninen ja tuhansien epäonnistumisien mankeloima keski-ikäinen kaljupää, niin pitää vielä äyvätä tätätkin.

Nyppään sen kyllä kohta pois, ja sitten ainakin tuon näkee. Varmaan huomenna, yritän kameralla katsoa sen koodin. Nyt en viitsi sitä repiä irti, koska autolla voi rajoitetusti liikkua ja siihen on tarvetta. Sitten kun on se koodi, niin hankin purkin tai vaihdatan sen liikkeessä takuun alaiseksi-

Onko puolat ja Be-pumppu saman sulakkeen perässä? Mietin tälläistä syteemiä mutta kun se pätkintä on niin satunnaista, niin  rupesin arpomaan mitä hyötyä. Voishan siitä vanhasta hiukan demota jotain, jos vain saa tolkun.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
Tuossa sähköpiirustuksia. F5 ja F10 motonetin sulakejakajalla testiin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 111
Anaalitähystimella onnistuin lukaisemaan BSM-boxin kyljestä tyyppi numeron ja varmaan sarjanumeronkin.

Eli on tyypiltää L04-00 ja 9657718580.

Funtsin tässä, ette  jos se ei olekkaan BSM vaan BSI, se onkin sitten tilapäisen polttoitsemurhan paikka. Mutta eihän se voi olla BSI, kun kaikki tsödä on moottorin ecu:n kautta tulevaa,  :-\

Lisäksi otettu alustavia yhteyksiä korjaamotasolle. Kovasti oli hintaa BSM-osastolla.

V...u! kun olisi varma, niin tekisi jotain. Nyt pitäisi saada edullisesti sulakerasia jostain, niin voisi vaikka kokeilla.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

stikkaaj

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
 ;D x-parts.fi tai ebay.com  ...itse löysin jälkimmäisestä briteistä käytetyn.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 940
  • 407 3.0 V6 Sport
http://citroen-foorumi.com/index.php?action=post;topic=27479.0;last_msg=206059

Näköjään Citroen C5:ssa on sama boxi. Romikselta hakukenttä näin ollen laajenee tai heität alkuun jumpin sulakkeille F5 ja F10. Vian syy on vieläkin arvaustasolla, koska vikakoodit P1336 ja P1340 rollaavat jotain muutakin.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24795.0

http://www.peugeotforums.com/forums/general-discussion-2/p1336-p1340-fault-codes-203722/
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -