Kirjoittaja Aihe: 607 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 3764 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 414
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #15 : 24.01.2018, 14:44:24 »
Moottoriöljy 10000km / 2krt vuodessa.
Vaihteistoöljy kerran vuodessa (3litran osavaihto, helppoa moottoriöljyvaihdon yhteydessä).
Ohjaustehostimen öljy kolmen - viiden vuoden välein.
Jäähdytysneste kahden vuoden välein.
Jarruneste kahden vuoden välein (kokovaihto), 'ilmausvaihtoa' vuosittain että jarruneste vaihtuu satulassa.
Ilmansuodatin kerta vuoteen jos et puhdista välillä tai riko sitä, muuten se kestää vuosia.
Öljynsuodatin aina.
Polttoainesuodatin ~viiden vuoden välein.
Jarrujen herkistely kerran vuoteen, eli palat irti, puhdistus ja liukujumppaa.
Ilmastoinnin kennon puhdistus kerran vuoteen tai tarvittaessa. (Tulee muuten tosi raikasta)

Aikamoinen lista! Itse olen vaihtanut öljyt vain joka toinen vuosi (alle 20 tmk, muistaakseeni oli ihan ohjelman mukaisesti 30 tkm/24kk), jäähdytysnesteet ja jakohihna taitaa kakkosautossa olla jo yli 10-vuotiaita, polttoainesuodatinta en ole koskaan vaihtanut (kakkosautossa siis ainakin 15 vuotta ja 115 tkm ajettu), vaihteistoöljyä en koskaan (manuaaleja), ohjaustehostimen nestettä en koskaan, ilmansuodattimen n. 5 vuoden välein (ei puhdistusta) jne.

Onhan varsinkin kakkosauton huolto jäänyt vähälle, mutta ei siinä toisaalta ole ollut mitään vikoja, joiden jotenkin keksisin linkittyvän laiminlyötyyn huoltoon. Ylipäätänsä tuo 605 on ollut todella vähävikainen auto. Jarrut olen herkistellyt aina renkaita vaihtaessa (en pura mitään, ainoastaan liikuttelen, mäntää, satuloita ja paloja). Katsastuksesta mennyt melkein aina ensimmäisellä läpi. Kerran eivät takajarrulevyt kelvanneet (liikaa ruostetta), kerran raidetangon pää ja viimeksi tuli sitten jo ruosteongelmia (siis 605). 607:ssa ainoa hylky tuli yläkääntölaakereista. 607:ssa antureita on saanut vaihdella, mutta muuten korjauksia varsin vähän siinäkin.

Oli tuossa 605:ssa kyllä parin viikon jakso kaksi vuotta sitten jolloin turbo ei toiminut lainkaan. Ehkä se jotenkin linkittyy harvaan öljynvaihtoon? Alkoi kyllä toimia jo ennen kuin vaihdoin öljyt ja on toiminut nyt reilut kaksi vuotta ongelmitta.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 841
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #16 : 24.01.2018, 15:06:30 »
Jos autoa huoltaa normaalisti niin juuri noin paitsi jäähdytin- ja jarrunesteet kannattaisi vaihtaa useammin. Todellisuudessa bensansuodatinta ei tarvitse vaihtaa koskaan. Ilmansuodatinkin on tarkalla käytöllä juuri sitä. Säännöllinen puhdistuspuhallus paineilmalla vain vastakkaisesta ilmantulosuunnasta takaa toimivuuden hyvin pitkään.
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0 HDi Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #17 : 24.01.2018, 15:09:09 »
Oliko 607 ihan normi bensansuodatin ettei ole pelkkä sihti tankissa, siis bensamalleissa? Jos on niin mistäs tuo löytyy?
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 521
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #18 : 24.01.2018, 18:22:15 »
607 bensa V6:ssa alkuperäinen öljytulpan tiiviste on kirkas jossa O-rengas.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 687
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #19 : 24.01.2018, 19:03:44 »
607 bensa V6:ssa alkuperäinen öljytulpan tiiviste on kirkas jossa O-rengas.

Ok, kiitti
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 521
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #20 : 24.01.2018, 19:20:16 »
Tuollaisen siis saat jos haet marmorilta. Koko taitaa olla keskireikä 16 ja halkaisija 24mm. Kerran hain marmorilta pari kappaletta mutta nyt on ollut kuparinen ja sama tiiviste ainakin 5 vaihtokertaa jo. Motonetista ainakin minulle tarjonneet jotain aivan liian pientä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 687
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #21 : 24.01.2018, 19:21:47 »
Ensimmäinen pitänee ainakin hakea
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 146
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #22 : 24.01.2018, 19:23:02 »
Mulla ei tiiviste kulu kun teen vaihdot ö-tikun reijästä.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 365
  • Jotenkuten
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #23 : 24.01.2018, 19:47:33 »
En kans aiemmin vaihellu tiivisterikkaa mutta kerran sit expertti alko merkkaileen pihaa sen jälkeen oon vaihdellu joka kerta, oon hommannu noita nipun a’ 0,20€ ei oo hinnan kiroissa.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 687
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #24 : 25.01.2018, 00:35:55 »
Uudet polttimot vaihdoin keulaan, tulivat tasan viikossa

https://www.lichtex.de/xenon-leuchtmittel-xenon-brenner-xenon-bulb-d1s-d2s-d3s-d4s-d1r-d2r-d3r-d4r-4300k-5000k-6000k/d2r-fassung/philips-d2r-85126xv-xenon-x-tremevision-brenner/a-851268/

https://www.lichtex.de/halogen-leuchtmittel/h1-birnen/h1-philips-whitevision-intensiver-xenon-effekt/a-122584/

Entiset polttimot näytti tuolle http://aijaa.com/1D6URJ

Kaupan parkkipaikalla viereisen Rellun valot näytti lähinnä kynttilälle verrattuna Pösön vanhoihin polttimoihin. Ei oikein osaa sanoa mitä muutosta tapahtui uusilla näkemisen suhteen. White visionit on joka tapauksessa lähempänä lyhyiden sävyä kuin edellinen yhdistelmä. Jotenki tekis mieli sanoa gen2 polttimoiden valon olevan VIHREÄÄ verrattuna vanhoihin :O

Ilmansuodatin selvästi vaihtokunnossa, jarrunesteestä testeri näytti vihreää. Konehuoneessa kaikki pultatut korvakkeet ja kiinnikkeet ikävästi ruosteessa  >:(
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #25 : 25.01.2018, 10:15:27 »
Palaan vielä tuohon polttoainesuodattimeen. Ilmeisesti löytyy tuolta bensatankin edestä poikittain (kuva napattu netistä):



Löysin ranskalaisen ohjeen suodattimen vaihtamisesta:
https://www.qclt.com/html/标致307_607维修手册/607/info/fr/b1hg2lk1.htm

Ohessa sieltä kaapattu kuva:


Nousi jälleen pari kysymystä:
- Ohjeessa sanotaan että paine pitäisi tiputtaa linjastossa ennen suodattimen irroitamista kytkemällä shrader-venttiilillä varustettu letku johonkin. Foorumien perusteella ei tuota ole tee-se-itse miehet tehneet, varautuvat vaan bensanryöpsähdykseen. Mielenkiinnosta kuitenkin, mihis tuo kytketään? Kuvassa ja ohjeessa näkyisi että filtterin lähtöpuolessa olisi tuollainen T-liitin (sinisellä "1"), toisesta haarasta lähtee letku konehuoneeseen, mihin toinen menee? Vai onko toisessa haarassa juurikin liitin paineen tiputtamiseksi?

- Onko tässä paluulinjaa? Konehuoneen puolella tulee vain letku suoraan tukille:



Jälleen ekassa kuvassa ja ohjeessa näkyy toinen letku joka menee tuossa ihan bensaletkun vieressä (sinisellä "2"), onko siinä paluu vai joku muu? Jos paluu niin tässä jossain pitäisi olla esim. paineensäädin tuossa matkalla mistä paluu olisi tehty?

Loppuun vielä linkki ylemmälle tasolle noista ohjeista missä noita ohjeita on reilusti bensa- ja dieselmalliin jos noista olisi jollekin apua.
https://www.qclt.com/html/标致307_607维修手册/607/info/fr/recap1.htm
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 814
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #26 : 25.01.2018, 10:19:43 »
Nykyään tankissa on painesäädin ja paluu on hoidettu sekin lähtöpäässä. Paineet poistetaan siitä polkupyörän venttiilistä, josta voi myös mitata bensanpaineet.

MatiasH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #27 : 25.01.2018, 10:23:11 »
Kiitos! Ja nyt vasta hokasin että tuo liitinhän on tuossa tukin keskellä hieman tuon suojamuovin alla. Katselinkin sitä viimeksi kun tuota bensaletkun reittiä tutkiskelin.
Käyttikset:
Peugeot 607 2.2 -00, Renault Clio 1.4 -00
 
Projektit:
Renault 11 turbo -88, 11 "turbo" -84, 11 TXE -86, 5 TS -79

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 687
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #28 : 26.01.2018, 06:37:36 »
Tulppienkin uusiminen lähestyy ja tarjolla useita niin mikä on paras V6 koneen tulppa pitkälle vaihtovälille ja parhaaseen toimivuuteen?

- Platinat pitänee olla?
- Kierteen pituus?
- Kärkiväli?
- Mitä tarkoittaa kipinäetäisyys? Sekin vaihtelee

Boschilla on iridiumia ja double platinumia, muilla mitä kelläkin, kärkiväleissä löytyy hajontaa 0,7 0,75 1,0 1,05 1,1 1,4. Championia, Berua, NGK, Valeot loppu, Densoa.

Porholla kuuden tulpan satsi himppu vajaa 150 eur. Suodattimetkin oli arvossaan paitsi polttoainesuodatin ok 16,00 eur. Service box puhuu Boschin tulpista

- FR8SPP332
Motonet á 16,90 ja ebay

http://www.ebay.de/itm/6x-ORIGINAL-BOSCH-ZUNDKERZEN-DOPPELPLATIN-FR-8-SPP-332-31656422/291462771987?epid=1360765285&hash=item43dc88f513:g:y3EAAOSwqd1Zy234

- FGR8MQPE
- 9657642680
« Viimeksi muokattu: 26.01.2018, 06:41:25, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 521
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #29 : 26.01.2018, 14:28:34 »
Minkä vuosimallin tuo sun V6 on, taitaa olla pre FL?