Kirjoittaja Aihe: 508 - Öljyvuoto moottorista (VTi) (kampiakselin öljytiiviste)  (Luettu 1501 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Auto: 2011 508 1,6 VTi 120 2-Tronic (VF38D5FS8BL017467, 50 000 km).

Elikkäs kyseessä pienehkö öljyvuoto oikealla puolella, lohkon kylki kosteana, reviiriäkin merkkaa. Yritin service boxistakin katsoa mistä voisi tulla, mutten löytänyt mahdollisia vuoto paikkoja. Onko täällä muilla kokemusta VTI mahdollisista vuotokohdista?

Edit: Voisiko olla kampiakselin stefa?

TEMP_ARKISTOON
Peugeot 2008 Vti82 Active -14, Citroen C5 2.0i Berline -03

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 498
  • Motion&Emotion
Tarkista venttiilin koppa että onhan tiivis. :)
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Jäi tarkempi paikka sanomatta aloituksessa.
Toivottavasti kuva kertoo enemmän. Olisiko sittenkin öljypohjan tiiviste?
 
Peugeot 2008 Vti82 Active -14, Citroen C5 2.0i Berline -03

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Kuvan perusteella vaikuttaa öljypohjan tiivisteeltä, ei ilmeisesti valunut ylempää. Kampiakselin tiivisteen ei luulisi vielä noilla kilometreillä vuotavan.

Itselläni on vastaavan vuosimallin 3008 samalla moottorilla, kilometrejä takana noin 80 000. Siinä öljypohjan ja sylinterilohkon liitos on tuossa kuvassa näkyvältä kohdalta lievästi kostea ja kosteus yltää paikoin pari senttiä öljypohjan puolelle. Tilanne on aiemmin omistamiini autoihin vertaillen normaali.

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
Eikös noihin 1.6 VTi 120 -moottoreihin ole vaihdettu öljypohjan tiivisteitä vuotojen takia?

Engineer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Öljypohja on tiivistetty silikonilla, ei ole erillistä tiivistettä. Vuoto ei mikään tavaton harvinaisuus ole, mutta ei myöskään järin yleinen. Jakoketkun kiristimen tiiviste alkaa joskus EP6 -moottorissa vuotamaan. Se on moottorin oikealla puolella lohkon keskivaiheilla korkeussuunnassa tulipellin puolella. Kuvasta en saa selvää voisiko sieltä tulla, kannattaa tarkastaa.

Engineer

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Apulaitehihna kannattaa muuten vaihtaa, näyttää olevan halkeamia kiiloissa.

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Syynä vuotoon oli kuin olikin kampiakselin stefa. Samalla vaihdettiin apulaitehihna.
Peugeot 2008 Vti82 Active -14, Citroen C5 2.0i Berline -03

NRH2

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Mitä tuli operaatio tuli kustantamaan?

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Siinä 200€ molemmat kyläsepällä tehtynä.
Peugeot 2008 Vti82 Active -14, Citroen C5 2.0i Berline -03