Kirjoittaja Aihe: 508 - Päästöongelma (VTi)  (Luettu 2230 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 246
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #15 : 13.02.2018, 22:33:21 »
Ai vielä hakuammuntana magneettiventtilin vaihtoa ja sitten vasta tutkimukseen...
Pyydän, varaa vaan se aika (merkki)korjaamolle niin saisit vian nopeiten ja vähimmin kuluin kartoitettua.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

MiJuRi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #16 : 13.02.2018, 23:05:51 »
:D No mutku mä haluun ite.

Täytyy funtsii mitä nyt tekee, pelkään vaan, että vaihdettavaksi tulee jakopää,  katalysaattori ja anturit ihan varmuuden vuoksi ja loppusumma 3000€ ->. Oikeasti harmittaa nykyautot, liikaa elektroniikkaa ja muita jonninjoutavia systeemejä ettei pysty peruspertti tekemään mitään itse. Hommasin piuhat ja ohjelmistotkin, koska luulin, että niillä pystyy itse diagnosoimaan, mutta sattui heti ensimmäiseksi vika josta ei saa vikakoodeja ja mahdollisten syiden määrä lukematon. Oman tyhmyyden ja mielenkiinnon puuttumisen takia tietotaito ohjelmistojen ja datan lukemisessa on olematon. Täytyy alkaa panostamaan ajankäyttöä uusien autojen automatiikan opetteluun.
Ilman vaimoa ja lapsia ajelisin varmasti 90-luvun autolla mistä puuttuu turhat krumeluurit.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 117
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #17 : 14.02.2018, 01:56:41 »
No jos sä haluut ite, niin hoida se nyt edes merkkitesterin päähän, että saat luettua sieltä oikean vikakoodilistan, eikä noita tarviketestereiden arvauksia.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 380
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #18 : 14.02.2018, 21:58:33 »
Laitoit aiemmin että vikakoodi on p00b, mutta tuosta puuttuu vissiin yksi nolla? Pitäisikö olla p000b?

P000b on pakonokan solenoidin vika. Se että korjaantuuko pelkällä solenoidin vaihdolla, en voi luvata. Moottorinohjainlaite pitäisi ainakin päivittää uusimpaa softaan merkkikorjaamossa.



« Viimeksi muokattu: 14.02.2018, 22:07:57, kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

MiJuRi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #19 : 16.02.2018, 14:42:53 »
Kiitos, oli juurikin tuo p000b. Voiko päivityksen tehdä pikahuollossa ja paljon se kustantaa suunnilleen? Vaihdan nyt kuitenkin tuon solenoidin ja katselen sitten mitä tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2018, 14:51:31, kirjoittanut MiJuRi »

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 380
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #20 : 16.02.2018, 21:49:00 »
Mikkelissä tuo on mennyt pelkällä testerityö veloituksella eli 40€, en osaa PK-seudun veloitus tavoista sanoa. Tosin päivitys kannattaisi tehdä aina kylmään moottoriin, koska moottori olisi hyvä sopeuttaa uudelleen päivityksen jälkeen ja sen on oltava silloin kylmä. Sopeutus tarkoittaa siis että moottori käy joutokäynnillä kylmästä lämpimään, niin pitkään että flekti pyörii, samaan aikaan testeri on kytkettynä autoon.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

MiJuRi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #21 : 17.02.2018, 00:53:18 »
Moottorinohjainlaite pitäisi ainakin päivittää uusimpaa softaan merkkikorjaamossa.
Jänkäjoonaksena vielä utelen, että mistä tiedät päivityksen olevan tarpeellinen?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 246
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #22 : 17.02.2018, 12:03:18 »
Buusba ei varmaan halua tehdä itsestään täällä numeroa, mutta minä uskallan vastata että häntä voisi tituleerata PSA-ammattilaiseksi.
Ja lisätään vielä että, luota vain neuvoihin mitä foorumilta tulee, jos niitä tulet kysyneeksi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #23 : 17.02.2018, 14:50:04 »
PK-seudulla hintataso ainakin testerinkäyttömaksuissa on sellaisesta 60 eurosta ylöspäin. Muistaakseni Länsiauto taisi veloittaa samasta asiasta jopa 140 euroa, että vaihtelua löytyy.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 117
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #24 : 17.02.2018, 23:09:29 »
LänsiAuton hinnat tuntuvat riippuvan siitä kuka kysyy ja millainen on historia asiakkaana.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #25 : 17.02.2018, 23:37:51 »
Hyvinkin todennäköistä, mutta listahinta oli muistaakseni juurikin 140 euroa.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 380
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #26 : 18.02.2018, 10:01:03 »
Merkkiliikkeet näkee tietokannasta mitä tuolle vikakoodille pitää tehdä.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

vmoi73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #27 : 18.02.2018, 11:29:52 »
Tässä ketjussa selviää valitettavan hyvin, minkä takia uudet autot ovat joidenkin mielestä "täynnä turhaa elektroniikkaa olevia romuja".
Ei suostuta maksamaan muutamaa kymppiä kunnollisesta vikadiagnoosista, vaan mutuna vaihdellaan osia useammalla satsella, saamatta autoa kuntoon. Kuten moni on jo tässä ketjussa kertonut, auto merkkiliikkeeseen vikakoodien lukuun, ja sen jälkeen voi sitten vaihtaa tarvittaessa oikeat osat.

cola

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 238
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #28 : 18.02.2018, 12:21:32 »
Niin mikä on kunnollinen jos merkkiliike ei löydä edes viallista puolaa.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: 508 - Päästöongelma (VTi)
« Vastaus #29 : 18.02.2018, 14:44:29 »
Itse käytän motomaattia, kun Lexia-käytössä olleen tietokoneen USB-liitin hajosi. Motomaatilla maksaa 19e koodien luku ja ainakin PSA-tuotteiden ja Saabin kohdalla on osannut lukea vikakoodit täysin oikein. Eli suosittelen, hinta on sen verran halpa, ettei ole jaksanut uutta läppäriä hankkia..

En tosin yhtään ihmettele, että jätetään koodit lukematta, jos niistä ryöstetään 140e per lukukerta, varsinkaan kun huolto ei ymmärrä niistä koodeista hevon helvettiä.
Viimeisin kokemus Espoon Länsiautosta oli, että ajosta sammuilevan auton koodit oli luettu Motomaatilla, ja niissä oli eritelty sylinteritkin, joiden suuttimille virta ei kulkenut, mutta niitä ei suostuttu edes katsomaan. Huollossa vain todettiin, ettei ole aktiivisia koodeja=ei vikaa, 120e kiitos. Ja nainen kun oli asiakkaana, niin ihan idioottina pidettiin; "se huolla auto tarkoittaa, että sulla on öljyt vaihtamatta". Saab 9-5:ssähän se on kuin Insigniassa, eli "huolla auto" tarkoittaa, että on aktiivisia vikakoodeja, öljynvaihdosta tulee erilainen ilmoitus, luulis merkkihuollon edes sen verran tietävän huollettavista malleista ja autoista.

Seuraavan päivän auto taas sammui ihan varoittamatta, eikä lähtenyt enää käyntiin. Länsiautosta taas tarjottiin koodien lukua samaan hintaan, sitten tutkiminen erikseen joku toinen päivä kun heille sopii. Tässä vaiheessa taas piti ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja katsella itse vähän mistä noi vikakoodit voisi johtua. Noin vartin tutkimisen jälkeen selvisi, että suuttimien  johtosarjassa oli monessa kohtaa kulumaa. Uusi johtosarja oli satasen ja vaihtoon meni vartti, sen jälkeen ei ole auto sammuillut. Jos merkkihuolto olisi tehnyt työnsä, niin tuolta 120e vikakoodien luvulta olisi vältytty, mutta on ilmeisen houkuttelevaa laskuttaa 120e viiden minuutin työstä vaikka ei olisi tarvettakaan.

No ei Länsiauto sentään yhtä paha ole kuin Veho.
Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10, Saab 9-5 2.0TiD - 10, Saab 9-5 Aero - 05