Kirjoittaja Aihe: 508 - Etupään korkeus (GT)  (Luettu 1531 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lizard04

  • Vieras
508 - Etupään korkeus (GT)
« : 17.04.2018, 14:43:36 »
Auto: 2012 508 GT.

Moi

Auton ollessa tasamaalla niin etupyörän ja etulokarin väliin jää huomattavasti isompi väli kuin takapäässä.
- Onko tämä 508 GT:n ominaisuus?
- Onko joku madaltanut etupäätä samalle tasolle takapään kanssa? Millä "palikoilla" homma on tehty? Pelkkä etujousien vaihto?

Takapään rengas "istuu" nätisti suhteessa koriin. Autolla on ajettu 130 000km eikä peräpään jouset/iskarit tunnu olevan mitenkään kuoleentuneet.

Etupää kun olis n. 20mm matalampi niin hyvä.

Liitteenä kuva josta asia käy ilmi. Ei tosin tasamaalta mutta havainnollistaa asian.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 508 - Etupään korkeus (GT)
« Vastaus #1 : 17.04.2018, 16:42:43 »
Auto: 2013 508 SW 2,0 HDi 163 Allure (ajettu 230tkm)

Ostin autoni reilun vuoden vanhana ja jo silloin siinä oli kuvaamasi mukaisesti perä keulaa alempana (tai tunne siitä).  Katsoin silloin muutamia vastaavia ja niissä oli sama tilanne ... kaikilla ei voinut olla betonisäkkejä takakontti täynnä.  En siis huolestunut asiasta ja tilanne ei ole muuttunut minun autolla ajamani noin 150tkm aikana. Tämä ei valitettavasti ollut vastaus kysymykseen, mutta saat vertaistukea siitä, ettet ole asian kanssa yksin  ;) .

Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Etupään korkeus (GT)
« Vastaus #2 : 17.04.2018, 22:18:13 »
GT:n maavara on etuakselin kohdalta niin onneton, ettei ole tullut mielenkään enää madaltaa sitä. Pikkaisen on tuota samaa ilmiötä omassa sedanissanikin, mistä Lizard04 kirjoittaa, mutta on tuon kanssa pystynyt elämään. Ei muuten ala keulimaan, eikä perä vajoa maahan asti, vaikka takakonttiin laittaisi 400 kg kuormaa. Kantavuus on toki tuossa vaiheessa jo auttamatta loppunut.