Kirjoittaja Aihe: 307 - Käyntiongelmat kuumana (EW10)  (Luettu 1255 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juigeli

  • Vieras
307 - Käyntiongelmat kuumana (EW10)
« : 24.05.2018, 19:05:21 »
Auto: xxxx 307 SW 2,0 (EW10, manuaalivaihteisto).

Näitä käyntiongelma otsikoita tuntuu täällä olevan jokunen jo ennestään niin laitetaan yksi lisää. Hermot menee kohta tuon koslan kanssa jos ei vikaa löydy! Elikkäs, kylmästä kun käynnistää kaikki ihan ok, mutta kun ajaa että konelämmöt nousee lähemmäs 90 astetta alkaa ongelmat, auto sammuu auttamatta kun tulee risteykseen ja laittaa kytkimen pohjaan pienemmille vaihteelle vaihdettaessa. Kun käynnistää uudelleen niin ei jaksa käydä ellei anna kaasua, tämän jälkeen kierrosluvut laskee hiljalleen alas kunnes aaltoileva käynti taas jatkuu ja hetken kuluttua kone sammuu. Olen huomannut että kun tulee risteykseen ja antaa vaihteen olla silmässä niin että kone rupee pöriseen ja sitten vasta painaa kytkimen jolloin auto ei sammu niin helpolla. Katselin myös talvella että pakokaasut oli erittäin valkoista ja todella pistävän tuoksuista. Ajotietokoneessa on myös teksti economy mode active mutta tämä ilmeisesti liittyi akkujen huonoon kuntoon josta luin toisessa viestiketjussa. Korjaamolla ei antanut minkäänlaisia vikakoodeja... Taaemman lamdaanturin arvot heittelivät ylös alas. Voisiko katalysaattori olla tiensä päässä vai mikä on vikana. Kiitos jo ennakkoon kaikille vastanneille, toivon että tämä selviäisi tai saisi viisaita neuvoja ennen kuin vien auton paalattavaksi

itarumaa

  • Vieras
Vs: 307 - Käyntiongelmat kuumana (EW10)
« Vastaus #1 : 28.05.2018, 13:59:10 »
Pitäisi ostaa odbd lukija vaikka ebaysta ja sitten lukea livedataa. Näkisi kun vika on päällä, että mitä asian suhteen tapahtuu.

Tuota economy modea ei pitäs kyllä näkyä ajossa jos asiat kunnossa, ainakin itselläni se näkyi vain ja ainoastaan kun akku oli tyhjä.

Nuo valkoiset pakokaasut ei ole kyllä hyvä merkki, onko öljy ja jäähdytysneste ok?

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 307 - Käyntiongelmat kuumana (EW10)
« Vastaus #2 : 28.05.2018, 15:46:36 »
Ei kannata vaihtaa mitään osaa ennen kun käyntidataa on luettu. Veikkaan lambda-anturissa olevan häikkää. Kylmällä moottorilla lambdaa ei lueta. Se on ylivoimaisesti tärkein anturi seossuhteen määrittämisessä. En tiedä onko autossasi laajakaistalambda mutta jos ei niin tyhjäkäynnillä seoksen haku pitäisi pyöriä aktiivisesti 250-1000mV välissä. Jos arvo vaihtelee 'laiskasti' kyseessä ns. hidas lambda (kulunut). Jos taas näyttää vaan jotain tiettyä arvoa on se risa.

Näin muistelen, voi tuossa tekstissä olla korjattavaakin.
Audi A4 Tdi Q