Kirjoittaja Aihe: 308 - Moottorin imuventtiilien karstoittuminen ja puhdistaminen (EB)  (Luettu 39141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Ei ole EGR-venttiiliä puretecissa
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

mafura

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Liityn "karstakerhoon", autolla ajettu kahdessa vuodessa alle 17 000 km! Menossa hoitoon ensi viikolla.
Peugeot 3008 Allure Edition 1.2L 130 Puretech EAT8 vm. 2019, ex. Peugeot 308 Allure Edition 1.2L 130 Puretech EAT6 vm. 2016, Peugeot 3008 Sport 1.6 HDi 2tronic vm. 2009

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Nyt itseäkin jännittää, minkä vuoksi tämänaamuinen service-valo syttyi. Ensin tuli engine fault vikailmoitus, jonka jälkeen jäi palamaan service-valo. Moottorin vikavalo ei siis pala. Ilmoitus tuli pienessä ylämäessä vakkarilla ajettaessa. Ennen ilmoitusta ei tuntunut mitään, eikä ilmoituksen jälkeen. Kohta pitäisi lähteä duunista hakemaan tyttöä treeneistä himaan. Pitää huomenna soitella auton myyneelle Länsi-Autolle ja kysyä toimintaohjeita...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Jw308

  • Vieras
Samalla tavalla tuli myös minun pösöön engine faiult ilmoitus vakkarilla ajaessa ja service valo jäi palamaan. Eli menee sinunkin pösö imuventtiilien puhdistukseen

Bigbear

  • Vieras
Oma auto puhdistettiin ja moottorissa taas normaali puhti. Sitä kesti alle 2vk ja nyt auto taas pajalla samasta viasta. Eivät osaa sanoa mistä vika johtuu. Valmistaja selvittelee asiaa. Sinänsä kyse voisi olla polttoaineesta. Tankissa oli bensaa noi  100km verran jäljellä ja sitten tsekkasin Piihovin  ABC:llä 95:ta tankin täyteen ja noin 150km jälkeen alkoi ongelmat.

eugen7

  • Vieras
Karstaa, liekö tällaista.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Tuossa kuvassa ei ole karstaa oikein nimeksikään :)

Täsä alkaa olemaan THP:n mallia jo.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ikiteekkari75

  • Vieras
Onko Buusballa tai jollain muulla tieto, millainen on tuo piezosuuttimen avausjännite, virta, signaalimuoto, mahdolliset kerrossuikutus (?) jaksot jne, jos alkaisi miettimään ohjauksen tekemistä imusarjaruiskutukselle? En ole omasta mitannut vielä. Pitäisi lainata joku päivä töistä oskilloskooppi...
-jarno

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Tuo kuva on ihan Minin keulalta olevasta prince moottorista eli 1,6 THP. Jos sitä tarkoitit...

Suuttimista ei ole mitään käsitystä...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Jw308

  • Vieras
- 308 puretech 130, automaatti
- Active
- Ajettu 50 900 km

Oma 308 oli tosiaan huolossa imuventtiilien puhdistuksessa tuolloin 11.9.2018 ja tänään ( 30.9.2018 ) tuli näyttöön sama vika ilmoitus Engine Fault
tilattu huolto Länsiauto Vantaa:lle 2.10.2018 saas nähdä mitä tällä kertaa sanovat vian syyksi ja saako vääntää kättä kustannuksien maksajasta koska auton takuu päättyi 29.9.2018
ilmoittelen mitä löytyi ja miten muuten meni huolto.
Mulle ei kyllä auton osto tilanteessa myyjä kertonut että autossa eräs ominaisuus nimittäin täytyy puhdistaa imuventtiilit silloin tällöin

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Pikkusen haisee siltä että joillakin merkkihuolloilla ei ole mitään aavistusta mistä engine fault häly milloinkin tulee. Putsataan venttiilejä, ja asiakas on viikon tai kahden päästä uudestaan saman vian kanssa korjaamolla. Ehkä ensimmäinenkään käynti ei johtunut siitä mitä oletettiin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

eugen7

  • Vieras
- 308 puretech 130, automaatti
- Active
- Ajettu 50 900 km

Oma 308 oli tosiaan huolossa imuventtiilien puhdistuksessa tuolloin 11.9.2018 ja tänään ( 30.9.2018 ) tuli näyttöön sama vika ilmoitus Engine Fault
tilattu huolto Länsiauto Vantaa:lle 2.10.2018 saas nähdä mitä tällä kertaa sanovat vian syyksi ja saako vääntää kättä kustannuksien maksajasta koska auton takuu päättyi 29.9.2018
ilmoittelen mitä löytyi ja miten muuten meni huolto.
Mulle ei kyllä auton osto tilanteessa myyjä kertonut että autossa eräs ominaisuus nimittäin täytyy puhdistaa imuventtiilit silloin tällöin

Sama täällä, allure, automaatti, ajettu 55tkm.
Puhdistettu 24.9. ja kesti kolme päivää/250km kun tuli sama vikailmoitus.
Huoltoaika netin kautta vasta 9.10. Onneksi on takuuta jäljellä noin puolivuotta.

Jw308

  • Vieras
- 308 puretech 130, automaatti
- Active
- Ajettu 50 900 km

Oma 308 oli tosiaan huolossa imuventtiilien puhdistuksessa tuolloin 11.9.2018 ja tänään ( 30.9.2018 ) tuli näyttöön sama vika ilmoitus Engine Fault
tilattu huolto Länsiauto Vantaa:lle 2.10.2018 saas nähdä mitä tällä kertaa sanovat vian syyksi ja saako vääntää kättä kustannuksien maksajasta koska auton takuu päättyi 29.9.2018
ilmoittelen mitä löytyi ja miten muuten meni huolto.

No niin eilen 9.10-18 sain auton huollosta ja meni koko korjaus tehtaan takuuseen, onneksi. Löytyi cmm- vikakoodit: P1032, P1033 Ramble ja P3060, P3061 nakutus. Työmäärääykseen käsin kirjoitettu että tehdään TSB: mukaiset korjaukset (mitä sitten tarkoittaakaan) ja kuulema venttiili koppa vaihdettu koska vanha huohotti väärin ??? sekä ahtoilman jäähdyttimen pesu ( itse yritän puhdistaa jäähdyttimen joka kevät renkaiden vaihdon yhteydessä vesi pesulla) ja vielä kerran myös imuventtiilit puhdistettu. Auto oli huolossa Länsiauto Vantaalla joka mielestäni kyllä hoiti homman hyvin.
Toivottavasti nyt saa keskittyä vain ajamiseen ja auto toimii tästä eteenpäin kuten sen pitääkin.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Mulla 308 SW -16 Allure Edition varustetasolla, kuten sigusta huomaa.
Ajettuna nyt 34500 km. Oli 26.9. Länsi-Auto Vantaalla takuukorjauksessa. Tuolloin vaihdettiin välijäähdytin ja tuo venttiilikoppa. Puhdistettiin imukanavat ja vaihdettiin tietty taas öljyt sekä tulpat.

Viime sunnuntaina taas Engine fault -ilmoitus, josta maanantaina soittelin Länsi-Autoon.
Sain perjantaille ajan, joten sitten katsotaan mistä syystä tämä on tullut tai mitä on jäänyt tekemättä...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03