Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Itsellä kanssa esiintyy hetkellista tehottomuutta liikkeelle lähdettäessä. Mistä moinen johtuu ja mitä muut ovat asialle tehneet? Mitään vikailmoituksia ei ole esiintynyt kertaakaan.
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Paljon kilometrejä? Voisiko olla alkavaa karstan tynkää imuventtiileissä...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Terve taas...

Auto kävi fiksus liikkeen huollossa tänään ja joku 10km ilman ongelmia. Iltapäivällä piti lähteä liikkeelle ja 30metrin päästä engine faultti ja vikavalo, myös alkoi täristää ja tehottomuus, mutta pihaan asti pääsin takaisin. Huollossa öljyt, tulpat ja jarrunesteet yms.

Kone vaihdettiin 3000km sitten tehdaskunnostettuun. Huolto ei puhelimessa osannut sanoa mitään. Mikähän nyt mahtoi mennä?..

Viallinen tulppa jos kahdella käy.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Paljon kilometrejä? Voisiko olla alkavaa karstan tynkää imuventtiileissä...

Vajaa 70000 km mittarissa tällä hetkellä..
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

Drhck

  • Vieras
Saapa nähdä mitä nyt edessä. 105tkm ajettu ja tuli jällleen engine fault: have the vehicle repaired. Tällä kertaa varoitus on pelkästään Check diagnostics ohjelmassa näytöllä, mutta moottorivalo ei pala ollenkaan, ainoastaan Service teksti palaa. OBD:llä ei saatu mitään vikakoodeja näkyviin, sillä kyseinen herja ei tule jos laittaa sähköt päälle pelkästään. Huomenna Metroauto rupeaa tutkimaan mitä sieltä löytyy. Atoylta ohjattiin suoraan valtuutetulle.

Tuntuu, että muutaman prosentin olisi tehoja kadonnut kun tuo tuli, koska aiemmin kaasua polkemalla tuntui että on ärhäkämpi.
Lisäksi tuo uusin varoitus "piippaa" neljä kertaa, kun aiemmat häiriöt on piipannut vain 3 kertaa.

Lisäksi tuossa aiemmin oli ollut muutamia kertoa moottorivalo ja engine fault, mutta huoltoliikkeet eivät ole löytäneet mitään vikaa tai vikakoodeja. Oisko softa jotenkin sekaisin...

Vika löydetty ja se siis imuventtiilit täynnä karstaa...
Putsaukseen menee.

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Taas kuulemma syttyi moottorivalo.
Paljonkohan tuo karstojen putsaus maksaa jos menee omasta pussista?

Auto nyt 5v/115tkm

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Eikös siihen se touhutonni uponne.
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Taas kuulemma syttyi moottorivalo.
Paljonkohan tuo karstojen putsaus maksaa jos menee omasta pussista?

Auto nyt 5v/115tkm

Ainahan tuo merkkivalon syttyminen ei tarkoita karstoista johtuvaa häiriötä..moottorissa paljon muitakin komponentteja, joista ilmoittaa häiriötä..
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
No juu, karstat vain tuli ensimmäisenä mieleen kun hihnat ja tulpat on tuoreita ;D

En jaksanut nyt itse edes koodeja lukea vaan siirsin auton huollon pihaan odottamaan analyysiä.

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Joko on analyysi annettu?
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Juu kyllä. Valo liittyi kaasuläppään liittyvään ongelmaan joka tällä kertaa poistui sen kalibroinnilla. Silloin kun valo syttyi ramppikiihdytyksessä niin oli huomattavaa tehottomuutta ja nykimistä.

Hyvinhyvin pientä nykimistä on ollut havaittavissa ohjelmoinnin jälkeen esim ajettaessa vakkari päällä motarilla, joten eiköhän tämä saaga vielä jatku😎

Apte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
  • lauman johtaja
Vaikuttais tuolta aikaisemmin mainitsemastasi kaasuläpän vian toistolta...
Nykyinen: Peugeot 308 2022 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 308 2016 1.2 puretech 130 automaatti
Ex: Peugeot 307 1.6 2003 manuaali

batsii

  • Vieras
Tossa kun juttelin merkkikorjaamon edustajan kanssa muista asioista tuli puheeksi miten nyt on tullu tpuretecheja venttiilien puhdistukseen, viime kesänä niitä tuli useampi viikossa, nyt ei kuulemma enää tule yhtään. Oman 308n  toinen käynti johtui puhtaasti sytytystulpan väärästä lämpöarvosta = väärä tulppa ei voi kestää. Toinen tapaus pystyttiin sitomaan sitten nesteen bensaan, sitä kun oli tankattu kuittien mukaan sopivasti ennen vikavalon syttymistä.
Kumpaa tulppaa pitäis käyttää jos puhutaan Bosch tulpista. ZR 5 SPP 3320 vai ZR 6 SPP 3320? Molempia olis tarjolla Puretech 1.2 130 hv moottoriin.

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vaihtui tulpat ja yksi puola...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kumpaa tulppaa pitäis käyttää jos puhutaan Bosch tulpista. ZR 5 SPP 3320 vai ZR 6 SPP 3320? Molempia olis tarjolla Puretech 1.2 130 hv moottoriin.

Ei mitään käryä, en ole vaihtanut Puretechiin tulppia ikinä enkä muutenkaan noihin autoihin enää muutamaan vuoteen. Merkkihuollossa ovat laittaneet tulpat molempiin autoihin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.