Kirjoittaja Aihe: 307 - Helmakotelon ruostevaurio  (Luettu 2152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tjoutsin

  • Vieras
307 - Helmakotelon ruostevaurio
« : 09.09.2018, 14:59:52 »
Auto: 2004 307 SW 1,6.

Tuli käytettyä auto katsastuksessa ja tuli hylky. Perusteena: Helmakotelo, ruostevaurioitunut, oikealla. Katsastusmies oli mukavasti naputellut sinne sormen mentävän reiän. Itsekin tutkin tätä kohtaa tarkemmin tänään ja havaitsin, että peltiä pitäisi rälläköidä pois n.50 cm alueelta ja hitsata uutta tilalle. Onko kellään kokemusta, että paljonko tällaisestä työstä joutuu maksamaan?
« Viimeksi muokattu: 09.09.2018, 15:15:15 kirjoittanut tjoutsin »

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 307 - Helmakotelon ruostevaurio
« Vastaus #1 : 09.09.2018, 22:42:51 »
Hinta muodostuu laadusta millä halutaan tehtävän. Halvimmillaan joku paja hitsaa pellin palan ja suhauttaa päälle sprayta ja massaa, hinta varmaan satasen luokkaa. Kunnon ruostesuojaukset ja maalaukset sisältävä työ maksaakin sitten monin kertaisesti tuohon verrattuna. Ei muuta kuin kyselemään.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

tjoutsin

  • Vieras
Vs: 307 - Helmakotelon ruostevaurio
« Vastaus #2 : 10.09.2018, 09:54:04 »
No, tässä rahatilanteessa mulle kelpaisi tuo satasen korjauskin. Kunhan saa auton katsastettua. Osaako joku suositella tällaista korjaamoa Turun seudulta?

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 307 - Helmakotelon ruostevaurio
« Vastaus #3 : 22.06.2020, 10:11:11 »
Auto: 2005 307 Wagon 1,6 (manuaalivaihteisto).

Itsellä oli myös täysin pehmeä kuskin puolelta takarenkaan edestä. Pintapeltiä vaihdettiin noin runsas 40cm pitkä pätkä ja massailin ja maalailin sen sitten itse. Katselin honostroopilla kynnyskoteloon, niin ehkä tuon kun vielä kotelosuojalla käsittelee, niin ihan ok tulee. Tuosta päästään kysymykseen, että pitäisikö jossain takasisälokasuojan alla olla jokin tulpattu reikä mistä kotelosuojaa pääsee suihkuttelemaan vai pitääkö reikä tehdä ja kun kotelosuojat on levitetty niin tulpata?