Kirjoittaja Aihe: 607 - Etupyörän laakerin vaihto  (Luettu 1274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Huskyt

  • Vieras
607 - Etupyörän laakerin vaihto
« : 11.03.2019, 14:43:38 »
Auto: 2003 607 2,2 (EW12).

Jollain varmaan on parempaa tietoa siitä millainen on etupyörän laakeri vaihtaa. Kannattaako itse vaihtaa vai onko tiedossa ongelmia / jotain hankalaa hommaa mitä pitää tietää vaihdossa? Parempaa informaatiota vaihdosta ois kiva.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 969
Vs: 607 - Etupyörän laakerin vaihto
« Vastaus #1 : 11.03.2019, 19:31:45 »
En tiedä 607:sta mutta yleisesti tarvitaan prässi ja sopivan kokoisia holkkeja ym. jotta voima kohdistuu oikein eikä väännä rakenteita. Ja uutta laakeria ei saa prässätä sisäkoolista pesäänsä koska voima kohdistuu kuuliin, eli ulkokoolista vaikka vanhan laakerin koolilla. Kun napalaikka prässätään, siinä taas pitää prässätä sisäkoolista, mutta heti kun pohjaa, jättää siihen. Kyllä napamutteri hoitaa loput.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Etupyörän laakerin vaihto
« Vastaus #2 : 11.03.2019, 19:37:37 »
Eipä tuo ole sen kummempi vaihtaa kuin muihinkaan autoihin. Alapallonivel irti alatukivarresta, vetoakseli irti pyörän navasta, olka-akseli irti joustintuesta ja prässillä pyörännapa irti ja lopuksi laakeri irti olka-akselista. Pyörännopeustunnistimen kanssa saa olla tarkkana ettei rikkoudu. Muistelisin että laakerin mahtuu irrottamaan ilman nopeusanturin irrottamista. Itse kyllä puristan pyörän navankin prässillä loppuun asti, alle vain sopiva tukiholkki ja mitään voimia ei saa kohdistaa ulkokooliin kun napaa asentaa laakerin sisään.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’