Kirjoittaja Aihe: 607 - Moottorin apurunko ruostunut  (Luettu 3493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

penkkiurheilija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
607 - Moottorin apurunko ruostunut
« : 06.12.2018, 18:41:06 »
Auto: 2006 607 2,7 V6 HDi (DT17).

Apurunko ruostunut pilalle ja vastaavaa käytettyä ei tällä hetkellä löydy mistään. Uusia ei tehdas ole tehnyt enää pitkään aikaan. Tietääkö kukaan käykö eri moottorityypin rungot ristiin? OEM numerot on kaikilla erilaiset mutta saisiko niistä säädettyä käypäset.

Petri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #1 : 07.12.2018, 19:25:48 »
Mistä kohdin nämä lahoaa? Itsellä yksi vastaava auto tiedossa, mihin on apurunko vaihdettu ruosteen takia. Pitää kuulemma olla 2.7:sta, että sopii. Vois tuosta omastakin tuon tarkistaa, kun tietäisi mistä kohdin lahoaa.

penkkiurheilija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #2 : 08.12.2018, 14:54:25 »
Omasta kulkineesta oli ruostunut puhki sopivasti pohjamuovin alta.Meni katsastuksesta läpi kun ei ollut reikä suoraan näkyvissä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #3 : 08.12.2018, 16:15:20 »
Onko siitä niin paljon jäljellä, että voi vielä hitsata tilalle uutta peltiä, siitähän tuo apurunko on tehty? Asianmukaisesti kun tekee, niin parempi kuin uusi, eikä mistään edes huomaa hitsatuksi.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #4 : 08.12.2018, 22:23:41 »
Niin, luulisi että on helpohkoa hitsata kun on paksumpaa materiaalia kuin esim. koripellit.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #5 : 09.12.2018, 09:00:19 »
Tuohon omaan harraste 605:een olen korjannut apurungon, luultavasti ihan sama paikka kuin ketjun aloittajalla. Näissä 605:ssa ja 607:ssa on käytännössä sama apurunko, mitä nyt pieniä mittamuutoksia taitaa olla moottori/vaihteistotyypin mukaan ja lisäksi tarvittavat moottori/vaihteistokiinnikkeet on apurungossa kiinni hitsaamalla joten niiltä osin apurungot poikkeavat toisistaan. Tuo ruostunut kohta on etualatukivarren kohdalla kun siinä on pistehitsaamalla kiinnitetty vahvikelappu apurungon pintaan joten ruostuminen alkaa helpoiten sieltä kahden pellin välistä. Omassa 607:ssa ei vielä ole pahemmin ruostunut, mutta ruskeana tuo paikka on. Ei ole paha korjata kun on lähes suoraa, paksua peltiä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #6 : 09.12.2018, 13:22:09 »
Hyvä juttu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #7 : 10.12.2018, 12:06:24 »
Tuosta Antti3:n mainitsemasta alatukivarren kohdasta oli syöpynyt puhki omassa.

Puikkoinvertterillä sain siihen 2 limitettyä Tokmannin reikälevyä kiinni auttavasti, ja katsastajakin hyväksyi. Nyt syksyllä kehotti vielä parantelemaan sitä ja öljyämään mainiten, että 2019 heillä ei siis enää ole lupaa antaa hitsauskehotusta, mutta vanhoihin ei puututa. 

Mukava vinkki; ensi kesänä pitäisi oikein kunnolla mennä tuo paikka läpi ja tarkistaa myös toinen puoli.

Tuokin heikkous olisi varmaan vältetty, kun apurungossa olisi tuuletusreiät.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #8 : 21.02.2020, 19:39:34 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (automaatti, DT17, 238 000 km).

Löytyipä mukavaks yllätykseks apurungosta reikä. Olen aina öljyjä vaihtaessa tutkinut auton pohjaa samalla ja nyt löytyi tällanen sitten. Ei ollut viime kerralla vielä reikää. Tai ainakaan ei ollut ruostunut vielä puhki siinä vaiheessa. Katsastussäännösten mukaan näitä ei vissiin saisi hitsailla edes vaan pitäisi vaihtaa kokonaan uuteen apurunkoon? Pakko tuo reikä on kuitenkin yrittää paikata. Ei varmaan ole ihan hyllytavaraa uudet apurungot. Reikä on suunnilleen ympyröidyssä kohdassa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 19:47:30 kirjoittanut jopeli »

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: 607 - Moottorin apurunko ruostunut
« Vastaus #9 : 22.02.2020, 00:14:08 »
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Peugeot_607_apurunko_65434350.htm

Tuollaisen bongasin taannoin ja tuli mieleen tätä lukiessa.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)